Gå til innhold

Ja herregud, hva skal jeg med alle penga?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har et genialt konsept til hvordan man skal få maks utbytte av skattereduksjoner: tilhør en rik familie med millioner på bok. Da ordner det seg.

Og i tilleg bør du ikke være aleneforsørger eller syk. Men det sier seg selv.

Gjest Terakotta
Skrevet

Jeg har et genialt konsept til hvordan man skal få maks utbytte av skattereduksjoner: tilhør en rik familie med millioner på bok. Da ordner det seg.

Og i tilleg bør du ikke være aleneforsørger eller syk. Men det sier seg selv.

Tja - en alenemor jeg kjenner mottar 21.000,- i mnd - for ingenting....

Skrevet

Hm, kanskje jeg skal bytte yrke ? :D

21k er forøvrig ikke det de fleste alenemødre sitter med, uten å være i jobb.

En steinrik barnefar, da ?

Gjest Terakotta
Skrevet

nei - hun får minstebidragpå kr. 1770, -

1 barn, bostøtte, overgangstøtte, stipend for skole etc. etc. Skal man ha seg gratis utdannelse - skaff et barn, det skal man vel ha likevel etterhvert? *s*

Skrevet

Ikke når de er i jobb heller, om det er netto utbetalt.

Annonse

Skrevet

nei - hun får minstebidragpå kr. 1770, -

1 barn, bostøtte, overgangstøtte, stipend for skole etc. etc. Skal man ha seg gratis utdannelse - skaff et barn, det skal man vel ha likevel etterhvert? *s*

Pussig, jeg kjenner en alenemor med overgangsstønad etc etc, og hun har langt under det beløpet :)

Skrevet

Ikke når de er i jobb heller, om det er netto utbetalt.

Men det har vel mer med generelle lønnsvilkår å gjøre, ikke om de er alenemødre..

eller missforsto jeg hva du mente ?

Gjest Terakotta
Skrevet

Pussig, jeg kjenner en alenemor med overgangsstønad etc etc, og hun har langt under det beløpet :)

ja det var pussig

Skrevet

Syns det hørtes litt mye ut jeg da, jeg fikk aldri i nærheten av det beløpet når jeg var aleine.

Minstebidraget er forøvrig ikke på 1770kr, det er på 1240kr. Stipend får man vel ikke når man mottar overgangsstønad?(gjorde ihvertfall ikke det den gang jeg fikk det)

Og mye av det hun sikkert får er ikke forbehold alenemødre. Det er kun overgangsstønad og ekstra barnetrygd som er forbeholdt det. Regner med at det er barnetrygd og kontantstøtte i det beløpet og det får jo alle som ikke bruker barnehage. Bostøtte er heller ikke forbeholdt alenemødre.

Gjest Terakotta
Skrevet

Syns det hørtes litt mye ut jeg da, jeg fikk aldri i nærheten av det beløpet når jeg var aleine.

Minstebidraget er forøvrig ikke på 1770kr, det er på 1240kr. Stipend får man vel ikke når man mottar overgangsstønad?(gjorde ihvertfall ikke det den gang jeg fikk det)

Og mye av det hun sikkert får er ikke forbehold alenemødre. Det er kun overgangsstønad og ekstra barnetrygd som er forbeholdt det. Regner med at det er barnetrygd og kontantstøtte i det beløpet og det får jo alle som ikke bruker barnehage. Bostøtte er heller ikke forbeholdt alenemødre.

Det er nå sant uansett åssen du snur og vender på det ! .)

* Stipend får man vel ikke når man mottar overgangsstønad*

Jo - hun får det i alle fall.

Skrevet

Man får ikke minstebidrag lenger. Jeg mottar 560 kr i mnd i bidrag. Det er bare de som faren aldri har ungen som får 100 % minstbidrag, 1-2 dager i mnd gir 75 % bidrag og 3-? dager gir 50 % bidrag.

Annonse

Skrevet

Bare for gøy har jeg fått regnestkket nå:

8766 Overgangsstønad

2600 Barnetrygd (enslig med barn under 3=dobbel barnetrygd + småbarnstillegg)

Er man hjemmeværende (ikke skole) blir det 3600 i kontantstøtte, og kan ikke gå på skole samtidig)

bostøtte: max 1200.

16k netto - skatt blir vel en 9k utbetalt under forutsetning at man er hjemmeværende. Tror du skal spørre veninnen din hva trikset er, jeg vet om noen andre som også vil ha det slik :)

Gjest Terakotta
Skrevet

Bare for gøy har jeg fått regnestkket nå:

8766 Overgangsstønad

2600 Barnetrygd (enslig med barn under 3=dobbel barnetrygd + småbarnstillegg)

Er man hjemmeværende (ikke skole) blir det 3600 i kontantstøtte, og kan ikke gå på skole samtidig)

bostøtte: max 1200.

16k netto - skatt blir vel en 9k utbetalt under forutsetning at man er hjemmeværende. Tror du skal spørre veninnen din hva trikset er, jeg vet om noen andre som også vil ha det slik :)

Hun fikk kontantstøtte mens hun gikk på skolen også hun. (Videregående)ja, også bostøtte.

Ja, skal spørre henne :-)

Skrevet

Man får ikke minstebidrag lenger. Jeg mottar 560 kr i mnd i bidrag. Det er bare de som faren aldri har ungen som får 100 % minstbidrag, 1-2 dager i mnd gir 75 % bidrag og 3-? dager gir 50 % bidrag.

Nei det er ikke minstebidrag i den forstand som det var før. Vanlig samvær gir ikke fradrag, men inntekten til mottaker har noe å si og tjener du over ett visst beløp så blir du trekt 50% av forskuddsbidraget og tjener du enda mer blir du trekt 75%. Mer samvær enn vanlig samvær gir også fradrag.

Skrevet

Nei det er ikke minstebidrag i den forstand som det var før. Vanlig samvær gir ikke fradrag, men inntekten til mottaker har noe å si og tjener du over ett visst beløp så blir du trekt 50% av forskuddsbidraget og tjener du enda mer blir du trekt 75%. Mer samvær enn vanlig samvær gir også fradrag.

Faren har ikke så ofte samvær og jeg har en inntekt på 130 000 i året. Faren har omtrent samme inntekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...