Gå til innhold

Fornærmelse?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg sitter her og tygger litt på noe noen sa til meg i går på jobb.

Jeg hjelper en gutt (i 10-11 årsalderen) med å finne det de skal ha, så vil de titte litt mer på noen ting som ligger ved disken, så imellom tiden ekspederer jeg en annen kunde..

Mens jeg driver med dette spør gutten meg om det finnes hologrammer på alle coverne av en type film han ser på(denne hadde det)

Fordi jeg er litt opptatt sier jeg : "Hva? Bare et lite øyeblikk", eller noe tilsvarende..

Da sier moren dette: " Jeg tror nok ikke du skal bruke så kompliserte ord når du snakker til damen, jeg"

!!!!!!!!

Hva?!

Jeg mistet totalt munn og mæle.

Hva mente egentlig damen? Det kan da ikke tolkes annerledes enn at damen(grunnløst!) anklaget meg for å være særdeles dum og blond?!

Bare for å ha det nevnt var jeg kjempeblid og hjelpsom, så de kan neppe ha hatt noe å utsette på service. ikke sa jeg noe dumt heller, så vidt jeg vet..:-o

Dette VAR en blodfornærmelse, sant? Eller overser jeg en tolkningsmulighet?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

13

• serendipity

5

• Babette

5

• red

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

serendipity
Skrevet

Det var klart en fornærmelse :-) Og den gikk nok ikke på hårfargen din,(evt. blond) men heller at du var jente...

Gjest mormormor
Skrevet

Det er nok moren som er blond, siden hun kaller hologram for et fremmedord - selv om det skulle være i en sarkastisk tone.

laguna1365380434
Skrevet

Det var klart en fornærmelse :-) Og den gikk nok ikke på hårfargen din,(evt. blond) men heller at du var jente...

Hm.. Ja? Men hvorfor sier man sånn da? Hun var jo dame hun også..Ikke så gammel engang..

Jeg takler det litt dårlig når folk helt grunnløst plutselig misliker meg. Men sjelden har nå folk fornærmet meg så kraftig, uten å hatt noen nærmere beveggrunn..

Om hun kommer i butikken mere, må jeg komme opp med noe å svare. Jeg fikk bare total hakeslepp, og fikk selvsagt ikke til å svare noe catchy..:-I

Skrevet

Hm.. Ja? Men hvorfor sier man sånn da? Hun var jo dame hun også..Ikke så gammel engang..

Jeg takler det litt dårlig når folk helt grunnløst plutselig misliker meg. Men sjelden har nå folk fornærmet meg så kraftig, uten å hatt noen nærmere beveggrunn..

Om hun kommer i butikken mere, må jeg komme opp med noe å svare. Jeg fikk bare total hakeslepp, og fikk selvsagt ikke til å svare noe catchy..:-I

Drit i det. Noen folk er bare tomsinger, og du tjener ikke på noe ved å finne på en catchy bemerkning til neste gang.

laguna1365380434
Skrevet

Det er nok moren som er blond, siden hun kaller hologram for et fremmedord - selv om det skulle være i en sarkastisk tone.

Ja! Og sur!

Hvorfor SIER man sånn!?

Jeg ble helt sjokkert, jeg. Særlig fordi jeg faktisk satt rundt og var personifiseringen av hyggelig og hjelpsom;), jeg kan ikke komme på noe jeg gjorde akkurat da som kunne vekke anstøt.

Gjest halina
Skrevet

En tolkningsmulighet - svaret du ga kan ha gitt inntrykk av at du ikke ante hva han snakket om.

F.eks. hvis du ser skikkelig forvirret ut og nærmest ser ut til å tygge på ordet...

Sier ikke at du gjorde det, men du kan ha gitt inntrykk av at du ikke skjønte.

Moren kan også ha trodd at hologram var et fryktelig vanskelig ord som hennes superintelligente sønn var alene om å kunne. :-)

Gjest Big Mac
Skrevet

Hæ? Hvorfor skulle det ha noe med kjønn å gjøre?

Sannsynligvis hadde ikke moren vært klar over hva et hologram var selv før poden viste det fram, så hun antok automatisk at du heller ikke viste det. På seg selv kjenner man andre.

Tror ikke du skal ta det som en fornærmelse. Hvem har vel glede av å fornærme en tilfeldig butikkansatt?

serendipity
Skrevet

Hun hadde nok antakeligvis selv nettopp fått hva det er. Og skulle gjerne ha solt seg i glansen av sønnens "ekstreme" kunnskap, haha :-) Glem hele "røya".

laguna1365380434
Skrevet

Drit i det. Noen folk er bare tomsinger, og du tjener ikke på noe ved å finne på en catchy bemerkning til neste gang.

Nei, man tjener sikkert ikke noe på det.

Men det er jo grusomt tilfredstillende og klare å komme på en duglig tilbakemelding når sånt skjer;)

Og tilsvarende utilfredstillende å bare bli sittende og se fårete ut..

serendipity
Skrevet

Hæ? Hvorfor skulle det ha noe med kjønn å gjøre?

Sannsynligvis hadde ikke moren vært klar over hva et hologram var selv før poden viste det fram, så hun antok automatisk at du heller ikke viste det. På seg selv kjenner man andre.

Tror ikke du skal ta det som en fornærmelse. Hvem har vel glede av å fornærme en tilfeldig butikkansatt?

"Da sier moren dette: " Jeg tror nok ikke du skal bruke så kompliserte ord når du snakker til damen, jeg"

I dette virker det som om hum må få frem at det er en dame. Jeg vil jo tro at sønnen hennes SER dette selv.

Gjest Big Mac
Skrevet

"Da sier moren dette: " Jeg tror nok ikke du skal bruke så kompliserte ord når du snakker til damen, jeg"

I dette virker det som om hum må få frem at det er en dame. Jeg vil jo tro at sønnen hennes SER dette selv.

Neida, det er en helt vanlig mor/barn-måte å snakke om andre personer på.

Skrevet

Nei, man tjener sikkert ikke noe på det.

Men det er jo grusomt tilfredstillende og klare å komme på en duglig tilbakemelding når sånt skjer;)

Og tilsvarende utilfredstillende å bare bli sittende og se fårete ut..

Hehe, ja slik er det. Irriterende, altså.

Men men. Kunder har alltid rett.. eller ?

laguna1365380434
Skrevet

Hun hadde nok antakeligvis selv nettopp fått hva det er. Og skulle gjerne ha solt seg i glansen av sønnens "ekstreme" kunnskap, haha :-) Glem hele "røya".

Sikkert:-) Om det gledet henne, så gjerne for meg egentlig..Man blir bare litt satt ut.

Men du skulle hørt den tonen.. Og "damen" da!! Hah! Førkje..

:-)

laguna1365380434
Skrevet

En tolkningsmulighet - svaret du ga kan ha gitt inntrykk av at du ikke ante hva han snakket om.

F.eks. hvis du ser skikkelig forvirret ut og nærmest ser ut til å tygge på ordet...

Sier ikke at du gjorde det, men du kan ha gitt inntrykk av at du ikke skjønte.

Moren kan også ha trodd at hologram var et fryktelig vanskelig ord som hennes superintelligente sønn var alene om å kunne. :-)

Joda, hun kan ha ment noe sånt, at hovedpoenget var at han var genial, ikke at jeg var dum;)

Men det var sånn det hørtes, men det er litt absurd, for som bigmac påpeker, hvem har da glede av å fornærme tilfeldige butikkansatte(?)

Men jeg tror ikke jeg hørtes ut som at jeg ikke forsto ham, jeg påpekte bare at jeg skulle hjelpe ham om et lite øyeblikk, så snart jeg var ferdig må å gi tilbake veksel til en andre kunden. Det tror jeg kom klart frem. Og jeg var blid og grei, så det kan neppe ha vært for "å sette på plass den uforskammede butikkdamen" eller lignende..

Jeg ble litt mystifisert.

laguna1365380434
Skrevet

Hehe, ja slik er det. Irriterende, altså.

Men men. Kunder har alltid rett.. eller ?

Nja..! ;-)

Skrevet

Du skulle ha smilt hyggelig til begge og svart: Joda, det går helt fint. Jeg skjønner hva han mener.

Poenget var vel at hun selv ikke ante hva han snakket om, og var redd det samme gjaldt for deg? Kan ikke skjønne at det var noe å bli fornærmet for.

Skrevet

Sikkert:-) Om det gledet henne, så gjerne for meg egentlig..Man blir bare litt satt ut.

Skulle hun ha sagt "mannen"?

serendipity
Skrevet

*lol*

laguna1365380434
Skrevet

Du skulle ha smilt hyggelig til begge og svart: Joda, det går helt fint. Jeg skjønner hva han mener.

Poenget var vel at hun selv ikke ante hva han snakket om, og var redd det samme gjaldt for deg? Kan ikke skjønne at det var noe å bli fornærmet for.

Jo, det VAR fornærmende altså!;)

En ting er at det muligens ikke er noe å henge seg opp i, det kan være, men at det ikke var noe å bli fornærmet for, DET er jeg ikke enig i.

Jeg tror jeg aldri har HØRT en blodigere fornærmelse!;)

Men, selvsagt har du rett i at jeg burde ha sagt noe vanlig, men jeg mistet rett og slett talens makt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...