Gå til innhold

Fornærmelse?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Skulle hun ha sagt "mannen"?

Stss.. Ikke vær vanskelig..;)

Ingenting er mer fornærmende enn "damen" sagt i en spesiell tone gjennom snurpemunn...;)

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

13

• serendipity

5

• Babette

5

• red

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Stss.. Ikke vær vanskelig..;)

Ingenting er mer fornærmende enn "damen" sagt i en spesiell tone gjennom snurpemunn...;)

Det er sånn foreldre snakker til unger.

laguna1365380434
Skrevet

Og ER ikke det fornærmende, anvendt på meg, så vet ikke jeg!

Skrevet

Og ER ikke det fornærmende, anvendt på meg, så vet ikke jeg!

Hvorfor er det fornærmende å bli kalt dame?

Er du på rett hylle i en jobb hvor man omgås kunder hele dagen hvis du blir fornærmet for så lite?

laguna1365380434
Skrevet

Hvorfor er det fornærmende å bli kalt dame?

Er du på rett hylle i en jobb hvor man omgås kunder hele dagen hvis du blir fornærmet for så lite?

Jeg tror ikke at du er så dum at du ikke skjønner hva jeg mener. Jeg tror du prøver å gjøre deg vanskelig, av årsaker beyond me..

Selvsagt kan en jobbe i butikk selv om en ikke liker at det kommer inn kjerringer som snakker på en patronisernde måte, og mer eller mindre direkte kaller deg dum.

Dette er innlysende.

Skrevet

Hun trodde nok du var dum og blond fordi du jobbet i den forretningen :o)

Du vet, rett ut fra ungdomsskolen og begynt å jobbe. Jeg hadde blitt dritfornærmet hvis jeg var deg.

Annonse

Skrevet

Jeg tror ikke at du er så dum at du ikke skjønner hva jeg mener. Jeg tror du prøver å gjøre deg vanskelig, av årsaker beyond me..

Selvsagt kan en jobbe i butikk selv om en ikke liker at det kommer inn kjerringer som snakker på en patronisernde måte, og mer eller mindre direkte kaller deg dum.

Dette er innlysende.

Jeg prøver å få deg til å innse at du selv velger hvordan du vil reagere. Velger du å ta alt i verste mening - så vær så god. Velger du å tenke at "hun mente sikkert ikke noe vondt med det" får du en mye bedre hverdag.

serendipity
Skrevet

Pøh.... :-)

laguna1365380434
Skrevet

Hun trodde nok du var dum og blond fordi du jobbet i den forretningen :o)

Du vet, rett ut fra ungdomsskolen og begynt å jobbe. Jeg hadde blitt dritfornærmet hvis jeg var deg.

Om hun trodde jeg kom rett fra ungdomskolen er hun øyeblikkelig tilgitt!;-)

Det komplimentet veier faktisk opp selv en seriøs fornærmelse som denne...;)

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt en kalori på å hisse meg opp over dette...

Ørkenvandreren
Skrevet

He-he, det var en klar fornærmelse, ja.

Men siden du 1 døgn etter hendelsen fortsatt funderer på om det var en fornærmerelse, så er du kanskje litt blond, ja? ;-)

Gjest malun
Skrevet

Åjada, det var fornærmende. Absolutt.

Det er jo selvsagt en mulighet for at mammaen selv var litt tett i kålen og ikke skjønte hva han snakket om, og derfor ville hjelpe deg...men jeg ville nok blitt litt fornærmet, hvis jeg var deg. ;o)

Gjest Terakotta
Skrevet

hehe, Du skulle spurt henne om hun akkurat hadde fått vite hva hologram betydde! -For det er nemlig allment kjent :) Skulle du sagt sukkersøtt

Annonse

Skrevet

Jeg tror ikke det var noe å bli fornærmet over, men hva betyr hologram? Er det ingen andre som lurer på det?

Skrevet

Tja - hun trodde vel ikke du visste det, da? Kanskje ikke MENT fornærmende, og dersom det VAR det, ingenting å bry seg om/blåse seg opp over. Bare si, i din aller "sukkersøteste" stemme - Jeg VET hva hologram er, men jeg er nødt til å gjøre meg ferdig med EN kunde før jeg kan yte DERE den servicen dere fortjener. Så hadde nok dama blitt flau :-)

Gjest Sniff
Skrevet

Jeg tror ikke det var noe å bli fornærmet over, men hva betyr hologram? Er det ingen andre som lurer på det?

Ingen som tør å spørre i hvert fall ;-)

(Det er sånne 3-dimensjonale bilder, i denne sammenheng regner jeg med at det ble siktet til de sølvpapir-merkene på filmer etc.)

Skrevet

Tror nok heller det var mora som syntes det vat er vanskelig ord, og som dermed trodde at du heller ikke visste det! (slik jeg har det med data og mattematikk!)

Gjest Rusle
Skrevet

Synes du burde farge vekk den blonde fargen ;o)

Skrevet

Her tror jeg du overtolker. Sannsynligvis var ikke damen særlig oppdatert på temaet, og skjønte ikke selv hva sønnen snakket om. Hun regnet sikkert med at det var en sånn "guttegreie".

Pappa Bjørn
Skrevet

" Unnskyld frue, jeg oppfattet ikke helt hva du sa, men den franske sennepen står i den øverste hyllen ved siden av de oppblåste blærene fra Provence".

Ville jeg ha svart da.... Så kanskje forsøkt å stikke noen sukkerbiter til pelsen hennes og spørre om du kunne få klappe den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...