Gå til innhold

Kjøper du påskeegg til noen du er glad i?

Anbefalte innlegg

Gjest Påskeegget
Skrevet

Jeg har alltid kjøpt påskeegg til samboeren min. Og så får vi et egg hver av svigermor.

Mamma sluttet å kjøpe egg til oss da vi var 12 år. Fikk heller litt penger. Har savnet å få egg, det er liksom noe helt spesielt over det, selv om jeg ikke er særlig glad i godterier.

Synes det er kjempeskoselig at svigermor kjøper egg til oss. I år kjøper ikke jeg til mannen min, har får klare sg med ett. Kjøper du påskeegg?

Fortsetter under...

Gjest -så nå skjønner vel alle hvem jeg er...
Skrevet

Jeg er 32 år og får fortsatt både julekalender m pakker til jul og påskeegg til påske av mamma. Hun syns det er koselig at jeg er like barnslig ennå. Kjempekoselige tradisjoner å ta med seg videre i livet.

Mannen min mente at dette var altfor barnslig (da hadde han fått pakker på min kalender tre år på rad og påskeegg tre ganger også). Så da kuttet mamma det ut- uten advarsel. Ha ha ha- gjett hvem som hang med geipen den adventen da!!! Han fikk påskeegg 4 mnd etterpå...

laguna1365380434
Skrevet

Jeg gjør!

Kjøper stooort påskeegg til sambo, med seigmenn, smågodt, sjokolade, marsipan, flax og sånne hariboferskner som er det beste han vet.

Så sender jeg påskehilsen med snop og blader o.l til bruttern min i USA, men har får ikke selve egget, for det blir upraktisk.

Selv får både jeg og kjæresten min påskeegg fra begge mødrene(altså to på hver:-))

Mutter&bestemor får gjerne en liten pakke og et hyggelig kort tilbake av meg.

Jeg er en sucker for alt som kan feires, liker alle anledninger der en kan snope, samt gi og få større og mindre pakker!

:-)

serendipity
Skrevet

Jeg gir kun til sønnen vår og til ett barn jeg er fadder til, og til ett barn til.

Skrevet

Eh, nei. Det gjør jeg ikke.

Påskeegg er noe barna leter etter i hagen, ikke noe vi fortsetter med som voksne.

4åringen vår får påskeegg.

Mht. julekalender, så har vi ikke det som voksne heller.

Men godterier spiser vi i påsken, bare at vi ikke helt ser poenget med å putte dem oppi et påskeegg.

Spenningen med påskeegg og kalender er på en måte ikke helt den samme nå som da jeg var liten.

*ler*

Gjest Terakotta
Skrevet

Kjøper til ungene :)

men det er selvsagt PÅSKEHAREN som har lagt de der - under puta/dyna el. :)

Annonse

Skrevet

Jeg kjøper til ungene, men du ga meg jammen en ide om å kjøpe et til gubben også....*håper han blir glad*

Ørkenvandreren
Skrevet

Påske-egg er for unger. Og de har allerede fått av besteforeldrene, så der slapp jeg billig unna iår. ;-)

Gjest Terakotta
Skrevet

Jeg er 32 år og får fortsatt både julekalender m pakker til jul og påskeegg til påske av mamma. Hun syns det er koselig at jeg er like barnslig ennå. Kjempekoselige tradisjoner å ta med seg videre i livet.

Mannen min mente at dette var altfor barnslig (da hadde han fått pakker på min kalender tre år på rad og påskeegg tre ganger også). Så da kuttet mamma det ut- uten advarsel. Ha ha ha- gjett hvem som hang med geipen den adventen da!!! Han fikk påskeegg 4 mnd etterpå...

er du Sør? :)

Skrevet

Kjøper påskeegg til barna...og hadde jeg hatt en samboer hadde jeg nok muligens kjøpt et til ham også, for sjarmens skyld.

:)

Gjest Rusle
Skrevet

Svigermor har kjøpt påskeegg til ungene nesten hvert år. Så i fjor ble noen gitt bort til stakkars venner som bare hadde ett egg.

Mannen og jeg kjøpte oss et slikt digert egg i fjor ;-)

Gjest nynne- håper også på påskeegg i år.
Skrevet

jeg må bare le!?

Bare le?? Hvorfor det? bare hyggelig at noen fortsatt tør å være barnslige. Syntes det hørtes or'ntli' koselig ut jeg.

Forøvrig lager jeg egne sjokoladepåskeegg som jeg gir bort til venner+ kolleger. Ingen sure miner og neitakk til ekstra snop....

Annonse

Skrevet

takk for tipset.

jeg vet om en stor gutt som kommer til å tørke tårer av glede når han finner et stort påskeegg på sengen sin onsdag.

gleder meg til synet!!

c",)

Gjest Daisy
Skrevet

takk for tipset.

jeg vet om en stor gutt som kommer til å tørke tårer av glede når han finner et stort påskeegg på sengen sin onsdag.

gleder meg til synet!!

c",)

Men man skal jo ikke få egg før lørdag...?

Fant foressten Alexander Kiellands plass idag (!)

Gjest epletre
Skrevet

Faar alltid paaskeegg av mor og far, men er i Statene naa og de har ikke sendt noe over:-(. Jeg bor hos en jødisk familie og faar ikke no her! :-(! Kommer nok til aa savne det..

Til vanlig gir jeg paaskeegg til mine 3 tanteunger, og min ene soster..

Skrevet

Gubben fikk alltid påskeegg av meg før, nå er det ungene som får.

Skrevet

Men man skal jo ikke få egg før lørdag...?

Fant foressten Alexander Kiellands plass idag (!)

kan ikke de eggereglene jeg.

alexander kiellands plass,ja. så bra! jeg er helt _håpløs_ på navn. lurte deg godt her en stund...

men fant du sats da?

*erte, erte*

c",)

Gjest Daisy
Skrevet

kan ikke de eggereglene jeg.

alexander kiellands plass,ja. så bra! jeg er helt _håpløs_ på navn. lurte deg godt her en stund...

men fant du sats da?

*erte, erte*

c",)

Nei, ikke sats. Bare den plassen :P Men jeg skulle ikke dit i går. Vi får se, vi får se. Lærer noe hver dag jeg bor i byen. Snart er jeg en storby-kvinne!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...