Gå til innhold

Kvinner som kler seg utfordrende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo en lettvint måte å få oppmerksomhet på. Det er vel derfor man betegner det som horete. Det er visstnok forskjell på hva som er horete og hva som bare er lekkert.

Ja, hvis man har trent seg til en lekker kropp, vil jeg ikke akkurat kalle det en lettvint måte å få oppmerksomhet på.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

9

• serendipity

4

• Dorthe

2

• cecily

2

laguna1365380434
Skrevet

Det er jo en lettvint måte å få oppmerksomhet på. Det er vel derfor man betegner det som horete. Det er visstnok forskjell på hva som er horete og hva som bare er lekkert.

Hvorfor er det mere lettvint enn andre måter å fange noens oppmerksomhet på?

Er det noe galt med at noe er lett foresten?

Jeg ser ikke noe galt i at folk ønsker å gi andre et godt intrykk av seg selv, og av kroppen sin.

Jeg tror de som fokuserer veldig på at andre jenter er for lettkledde er andre jenter som av en eller annen grunn ikke kunne tenke seg å kle seg sånn selv. Gjerne fordi de ikke ville kledd det;)

Og noen menn. Nemlig de som ikke så lett får snakke med sånne damer;)

Dessuten mener jeg at å bruke "horete" om andres valg av klær lettere sier noe om den som bruker begrepet enn om antrekket og den som bruker dette.

Det er vel relativt sjeldent at "horete klær" henspiller på kær som ligner de de prostituerte bruker? Det brukes gjerne om folk som viser "for mye" legg eller pupp, av folk som tar (gjerne av tvilsomme grunner) anstøt av slikt...

Gjest spille på kropp
Skrevet

Nei. Selvsagt ikke.

Det er ingen automatikk i at damer som kler seg konservativt har sjel og personlighet, og i at damer som har bra kropp og viser den frem ikke har det.

For noe forbanna sludder.

Det er nok noe i det. Det er jo derfor vi har kleskoder til forskjellige anledninger. Vi spiller på ulike ting: noen spiller på humor, sjarm, intelligens og andre på kropp. Vi sender alle ut signaler. Det er nok lettest å få gutta hvis man spiller på kropp vil jeg tro:-) Derfor er det å spille på kropp når du er kvinne en lettere måte å få oppmerksomhet på enn hvis du spiller på andre ting.

Gjest spille på kropp
Skrevet

En mann har aldri behov for å "markedsføre" noe annet enn den smule sjarm, intelligens og humor han har, derfor syns jeg det er å nedverdige og undervurdere seg selv, å drive med kroppseksponering.

Enig. Men på den andre siden viser det jo bare et man er stolt av kroppen sin.

Skrevet

Det er nok noe i det. Det er jo derfor vi har kleskoder til forskjellige anledninger. Vi spiller på ulike ting: noen spiller på humor, sjarm, intelligens og andre på kropp. Vi sender alle ut signaler. Det er nok lettest å få gutta hvis man spiller på kropp vil jeg tro:-) Derfor er det å spille på kropp når du er kvinne en lettere måte å få oppmerksomhet på enn hvis du spiller på andre ting.

Nå har både laguna og jeg flott kropp, sjarm og humor så vi har ingen problemer med å få oppmerksomhet;o)

Gjest Har speil hjemme
Skrevet

Det er stor forskjell på utfordrende/sexy og vulgært! Uansett så tror jeg at de som er selvbevisste, har et speil hjemme, vet selv hvordan de skal kle seg etter sin egne former. Det er vakkert og pent å se en dame som har en kropp til å gå i hoftebukser og kort overdel. Det er jo trendy og fint for den som har kropp til det. Men når jeg ser litt runde jenter med altfor kort bukse og altfor kort overdel, alt er trangt, hvor alt buler ut..hvor ble det av det sexy? Fordi det er moten, men de har ikke speil hjemme. Vi må aldri glemme hva Fashion-World for alle til å minne oss om vår egne kropper, kvinner som menn, men vi blir jo ikke bedre mennesker av det, det kommer innenfra! I Fashion-World er str 42 en kvinne pluss, men som egentlig er ganske standard i vår skandinaviske verden.

Selv synes jeg at det er altfor mange som følger motens trender, og for noen, så blir det vulgært og rett og slett horete!-Og kanskje har de også venner som ikke tør å si i fra hva den ene kler eller ikke, sånn ærlig! -Men å være sexy og utfordrende kommer ikke av klær og størrelse...det kommer av hvordan du er som person og de verdier du har i deg! Ikke alle som har skjønt det ennå:)

laguna1365380434
Skrevet

Hvorfor tror du at det er enten eller? Kropp ELLER sjarm/personlighet/selvtillitt?

En gutt som trodde at jeg automatisk hadde lite av resten fordi jeg viste frem en lekker kropp hadde jeg uansett ikke vært så veldig interessert i..(for dette viser jo at han er litt kort, hva?)

Oftrere er det vel faktisk sånn at mye også har mer, og lite mindre, urettferdig nok for mange.

Uten at dette er noen fastlås regel heller.

Gjest spille på kropp
Skrevet

Hvorfor tror du at det er enten eller? Kropp ELLER sjarm/personlighet/selvtillitt?

En gutt som trodde at jeg automatisk hadde lite av resten fordi jeg viste frem en lekker kropp hadde jeg uansett ikke vært så veldig interessert i..(for dette viser jo at han er litt kort, hva?)

Oftrere er det vel faktisk sånn at mye også har mer, og lite mindre, urettferdig nok for mange.

Uten at dette er noen fastlås regel heller.

Det handler jo om hvordan man ønsker å presentere seg for omverdenen - hvilket inntrykk man ønsker å gi av seg selv. Spiller man mye på kropp så er det det folk ser. Da er det ikke like lett å se andre sider ved personen. Bare se på hollywooddamene som viser frem mer og mer av kroppen. Nå er det blitt inn å gå gjennomsiktig kledd slik at alle kan se puppene dine. Det må jo være litt komisk å samtale med en person som sitter å blotter puppene sine? Synes det er latterlig og trist og gir et dumt inntrykk av damene. Vi er da pokker mer enn bare kropp! Hva med intellektet og humoren?

laguna1365380434
Skrevet

Det handler jo om hvordan man ønsker å presentere seg for omverdenen - hvilket inntrykk man ønsker å gi av seg selv. Spiller man mye på kropp så er det det folk ser. Da er det ikke like lett å se andre sider ved personen. Bare se på hollywooddamene som viser frem mer og mer av kroppen. Nå er det blitt inn å gå gjennomsiktig kledd slik at alle kan se puppene dine. Det må jo være litt komisk å samtale med en person som sitter å blotter puppene sine? Synes det er latterlig og trist og gir et dumt inntrykk av damene. Vi er da pokker mer enn bare kropp! Hva med intellektet og humoren?

Jeg synes faktisk det ville være mere komisk å samtale med noen som er så trangsynte at de trodde de kunne lese hva slags inteligens og personlighet noen har utifra antrekk alene..;) Selvom kroppsdeler som spretter ut av trang bekledning unektelig ville more meg, jeg er da en barnslig sjel..;)

Selvsagt er man mer enn kropp, men jeg vil gjerne, når jeg har lyst, få være sexy og ha kropp i TILLEGG til min utmerkede humor og sjarm og upåklagelige personlighet.

Folk som ikke klarer å se at jenter(eller gutter for den saks skyld) kan du i grunn få ha i fred for meg.

Så kan de som har litt mere dimensjoner på tilværelsen få kose seg med mitt selskap, og gjerne få se på pupppene mine i tillegg. Det er da bare smigrende..;)

laguna1365380434
Skrevet

P.S Om jeg nå var totalt uten sjarm, humor og inteligens, ville jeg fått mengder av nevnte om jeg iførte meg heldekkende? :-)

Gjest spille på kropp
Skrevet

P.S Om jeg nå var totalt uten sjarm, humor og inteligens, ville jeg fått mengder av nevnte om jeg iførte meg heldekkende? :-)

hm... det spørs det... det er det jeg lurer på... Det er en grunn til at hollywooddamene kler av seg mer og mer. Det har blitt en konkurranse om å være mest tiltrekkende, akkkurat som at de har sminkører, frisører og personlige trenere og kostholdseksperter for å bli mest mulig vakre. Det er ennå slik at en kvinne blir vurdert ut fra sitt utseende og en mann ut fra utseende og selvtillit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...