Gå til innhold

egoistisk røyking i buss skur


Gjest irrritert

Anbefalte innlegg

Gjest irrritert

Hva er det med folk som røyker, som stiller seg opp inne i buss skur, fullt av folk (og unger) og tenner en røyk???

Jeg reiste meg fra plassen min i protest, stirret damen rett i øynene med et blikk som burde sagt alt. Det hun gjorde var å gå og sette seg der det var blitt ledig. Rett ved siden av en mamma med to unger, som reiste seg og gikk tre sekunder etterpå. Damen flyttet seg lenger inn på benken og nøykt kreftpinnen sin. Jeg blir så sint!!! Og jeg synes så synd på henne. Stakkars lille egoistiske, korttenkte dame.

Jeg burde sagt noe. Jeg burde hatt en syrlig med saklig og ikke alt for uhøflig kommentar på lur. Men hva skulle det ha vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Flows

    60

  • laguna1365380434

    29

  • Dorthe

    22

  • Sør

    19

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Busskur er ute. Du skal nok se at de ungene vokser til, selv om de altså så en levende røyker.

Møter jeg sånne som deg, røyker jeg ekstra og med begge hender:-P

Rent hysteri. Jeg lurer på når folk har tenkt å gå litt inn for landing her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medrøyker

Busskur er ute. Du skal nok se at de ungene vokser til, selv om de altså så en levende røyker.

Møter jeg sånne som deg, røyker jeg ekstra og med begge hender:-P

Rent hysteri. Jeg lurer på når folk har tenkt å gå litt inn for landing her..

Jeg opplevde en gang at en fyr ga beskjed om at sønnen var astmatisk, og ba en røykende dame om å ikke røyke inni busskuret. Hun ble kjempesur og sa at det var utendørs og hun gjorde som hun ville. (det regnet kraftig, men jeg sto med paraply og røkte litt unna) Ombord på bussen fikk gutten et astmaanfall (om det var pga røyken i skuret vet jeg jo ikke, men damen ble tydelig litt ubekvem..) Gutten ble møtt av ambulanse da vi kom til byen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest irrritert

stakkars deg som måtte komme ut for røyk på så traffikerte områder......!

Forventet meg at røykere skulle forsvare seg med tenner og klør. Synes fremdeles det er egoistisk. Og jo mindre hensyn dere tar til oss som helst vil ha to meters avstand til røyklukta deres, jo mere anti røyk blir vi. Og heldigvis, loven er i ferd med å bli på vår side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror rett og slett mange røykere ikke skjønner at selv utendørs kan røyk være veldig plagsomt for andre.

Nå er jeg heldigvis ikke allergisk, men da jeg var gravid ble jeg fryktelig kvalm av minste antydning til røyk, selv om jeg ikke var plaget av kvalme ellers. Opplevde å nesten spy mens jeg ventet på bussen på Gardermoen - og det var ute, ikke noe skur engang. Jeg prøvde å komme meg unna, men det var mange som røykte så fikk røyk på meg uansett hvor jeg stod, og var veldig lettet da bussen endelig kom.

Jeg sa ingen ting da, skjønner at noen er desperate etter enn lengre flyturer, og så skulle de rett inn på en buss der de heller ikke kunne røyke.

Vet ikke hva man skal si egentlig, men det hjelper neppe å være alt for uhøflig heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg opplevde en gang at en fyr ga beskjed om at sønnen var astmatisk, og ba en røykende dame om å ikke røyke inni busskuret. Hun ble kjempesur og sa at det var utendørs og hun gjorde som hun ville. (det regnet kraftig, men jeg sto med paraply og røkte litt unna) Ombord på bussen fikk gutten et astmaanfall (om det var pga røyken i skuret vet jeg jo ikke, men damen ble tydelig litt ubekvem..) Gutten ble møtt av ambulanse da vi kom til byen..

Joda, triste ting kan skje.

Men i 99% av tilfellene gjør det dog ikke det, derimot har man engjeng hysteriske hostere som føler det legimt å nå gå rundt å agere besvimelsesanfall om de ser noen som tilater seg å ta seg en røyk.

Forøvrig mener jeg at barn som må hentes med sykebil om de har vært i nærheten av en enkelt røyker på ingenmåte bør være på en busstopp og bli eksponert for eksos o.l..

Sånn oksygenboble hadde muligens vært noe?

Fortsatt, renspikket hysteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big Mac

Joda, triste ting kan skje.

Men i 99% av tilfellene gjør det dog ikke det, derimot har man engjeng hysteriske hostere som føler det legimt å nå gå rundt å agere besvimelsesanfall om de ser noen som tilater seg å ta seg en røyk.

Forøvrig mener jeg at barn som må hentes med sykebil om de har vært i nærheten av en enkelt røyker på ingenmåte bør være på en busstopp og bli eksponert for eksos o.l..

Sånn oksygenboble hadde muligens vært noe?

Fortsatt, renspikket hysteri.

Hvorfor er din nytelse viktigere enn andre menneskers velferd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Hvorfor er din nytelse viktigere enn andre menneskers velferd?

Fordi jeg ikke tror en dritt på at det krenker andres velferd i noen vesentlig grad.

Farene ved passiv røyking er høyst diskutable.

De reelle ankepunktene mot røyking UTENDØRS, er få eller manglende og kan stort sett taes like alvorlig som at jeg synes det er ekkelt med folk som lukter svettevondt.

Fortsatt er dette ikke forbudt.

Måten man vil røyking til livs på er udemokratisk, hysterisk og intolerant.

Skal man forby røyking av hensyn til ikke røykerne skulle man i rettferdighetensnavn også forby andre ting som skaffer andre plager.

Skal man forby røyking av hensyn til røykers egen helse (hvilket jeg sterkt betviler at motiver både røykelov og innlegg som dette) burde man samtidig forby alkohol, feit mat, og ha sex uten kondom. F.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busskur er ute. Du skal nok se at de ungene vokser til, selv om de altså så en levende røyker.

Møter jeg sånne som deg, røyker jeg ekstra og med begge hender:-P

Rent hysteri. Jeg lurer på når folk har tenkt å gå litt inn for landing her..

Uff, orker ikke å blande meg inn her jeg. Sier bare pes og puff :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Fordi jeg ikke tror en dritt på at det krenker andres velferd i noen vesentlig grad.

Farene ved passiv røyking er høyst diskutable.

De reelle ankepunktene mot røyking UTENDØRS, er få eller manglende og kan stort sett taes like alvorlig som at jeg synes det er ekkelt med folk som lukter svettevondt.

Fortsatt er dette ikke forbudt.

Måten man vil røyking til livs på er udemokratisk, hysterisk og intolerant.

Skal man forby røyking av hensyn til ikke røykerne skulle man i rettferdighetensnavn også forby andre ting som skaffer andre plager.

Skal man forby røyking av hensyn til røykers egen helse (hvilket jeg sterkt betviler at motiver både røykelov og innlegg som dette) burde man samtidig forby alkohol, feit mat, og ha sex uten kondom. F.eks.

Opps, trykkleif.. Og det å ha sex uten kondom, skulle det stå.. Den der ble meningsløs, huffda:-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei venninne som er så allergisk at ambulansen måtte hente henne fordi noen hadde skrellet en appelsin på t-banen. Dessuten tåler hun ikke parfyme.

Heldigvis tåler hun røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Big Mac

Fordi jeg ikke tror en dritt på at det krenker andres velferd i noen vesentlig grad.

Farene ved passiv røyking er høyst diskutable.

De reelle ankepunktene mot røyking UTENDØRS, er få eller manglende og kan stort sett taes like alvorlig som at jeg synes det er ekkelt med folk som lukter svettevondt.

Fortsatt er dette ikke forbudt.

Måten man vil røyking til livs på er udemokratisk, hysterisk og intolerant.

Skal man forby røyking av hensyn til ikke røykerne skulle man i rettferdighetensnavn også forby andre ting som skaffer andre plager.

Skal man forby røyking av hensyn til røykers egen helse (hvilket jeg sterkt betviler at motiver både røykelov og innlegg som dette) burde man samtidig forby alkohol, feit mat, og ha sex uten kondom. F.eks.

Det har ikke noe med forbud eller ikke å gjøre. Voksne mennesker tar hensyn til sine medmennesker. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Uff, orker ikke å blande meg inn her jeg. Sier bare pes og puff :o)

Jeg burde sikkert vite bedre jeg og, men slike innlegg provoserer meg grenseløst..

Men jeg får nok snart for å åpne den digre kjeften min, her inne likestiller man det jo med lystmord bare å vurdere en sigarett;-)

Det minner meg litt om hun damen som er gjenganger i Simpsons..: Will somebody PLEASE think of the children...;)

Hvilket er drittfeigt om noe er..Dytte de stakkars ungene forann seg på korstog.. I mine øyne er dette en tusen ganger verre forbrytelse mot nevnte barn, enn at mor tar seg en røyk under kjøkkenvifta hvertfall..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Det har ikke noe med forbud eller ikke å gjøre. Voksne mennesker tar hensyn til sine medmennesker. Så enkelt er det.

Hvorfor står da røyking i særklasse?

Ingen tar særlig hensyn til hva JEG tar anstøt av, og bra er det, i frihetens og mangfoldets navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde sikkert vite bedre jeg og, men slike innlegg provoserer meg grenseløst..

Men jeg får nok snart for å åpne den digre kjeften min, her inne likestiller man det jo med lystmord bare å vurdere en sigarett;-)

Det minner meg litt om hun damen som er gjenganger i Simpsons..: Will somebody PLEASE think of the children...;)

Hvilket er drittfeigt om noe er..Dytte de stakkars ungene forann seg på korstog.. I mine øyne er dette en tusen ganger verre forbrytelse mot nevnte barn, enn at mor tar seg en røyk under kjøkkenvifta hvertfall..

:-)

Tenk deg når de stenger pubene for røykere og de som røyker står utenfor og de fanatiske ikke-røykerne skal ut og inn.

Det blir spetakkel det. Og grinete folk med ørten øl innabords. En rett venstre eller en uppercup :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Tenk deg når de stenger pubene for røykere og de som røyker står utenfor og de fanatiske ikke-røykerne skal ut og inn.

Det blir spetakkel det. Og grinete folk med ørten øl innabords. En rett venstre eller en uppercup :o)

Ja, ja, de får sikkert god plass inne hvertfall..

Hvis de følger den gamle taktikken som var vanlig når det fortsatt var vanlig med røykerom følger de sikkert etter ut for å hoste å klage der..

For da som nå, "en vil jo være der det er folk og sosialt.." Blæh.

Nei, det blir sikkert livat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Hvorfor står da røyking i særklasse?

Ingen tar særlig hensyn til hva JEG tar anstøt av, og bra er det, i frihetens og mangfoldets navn.

Folk med fire liter billig parfyme, for eksempel. Der har du noe som virkelig burde vært forbudt!

*holder meg for nesa og tørker tårene bare ved tanken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, de får sikkert god plass inne hvertfall..

Hvis de følger den gamle taktikken som var vanlig når det fortsatt var vanlig med røykerom følger de sikkert etter ut for å hoste å klage der..

For da som nå, "en vil jo være der det er folk og sosialt.." Blæh.

Nei, det blir sikkert livat.

Synes jeg ser klientellet på Løkka pub stå på gata med sneipen og ølglasset. Og folk kommer til å skrå på den andre siden av gata. Ho ho.

Da kan vi ha det gøy da. Kan bare sitte noen meter unna og ha full underholdning.

Er det da vi skal bli allergiske for parfyme og nekte alle som har parfyme på seg og komme inn i lokalet. Jeg tror du får ta deg jobb som dørvakt snart :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...