Gå til innhold

egoistisk røyking i buss skur


Gjest irrritert

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke kaste propagandaen i søpla hvor den hører hjemme og konsentrere seg om den seriøse forkningen?

Det er for lengst bevist at barn som utsettes for passiv røyking SJELDNERE får lungekreft enn barn av ikke-røykere. Altså stikk i strid med hva din link av udokumenterte påstander hevder:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7073352

Det var nå nevnt en del andre sykdomnmer der da Morsk, og så regner jeg ikke VG for å være spes. seriøse på helsespm. da :-(

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Flows

    60

  • laguna1365380434

    29

  • Dorthe

    22

  • Sør

    19

Mest aktive i denne tråden

Du må prøve og utvide horisonten litt .-)

mvh

Du må forsøke å forholde deg til virkeligheten.

Hvor mange dødsfall skyldes røyking i buss-skur?

Konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så røyking er en sykdom, må vel være et karaklteravvik da? Altså en psykiatrisk diagnose. Mulig du har rett, dere trenger behandling.

Ja det er vel det du mener siden du sammenligner det å røyke med å ha stoffskiftesykdommer.

mvh

Ingen psykiatrisk diagnose nei men høyt stoffskifte har jeg hatt. Du tror vel alle slanke mennesker har høyt stoffskifte også? Siden alle feite har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big Mac

Hvorfor ikke kaste propagandaen i søpla hvor den hører hjemme og konsentrere seg om den seriøse forkningen?

Det er for lengst bevist at barn som utsettes for passiv røyking SJELDNERE får lungekreft enn barn av ikke-røykere. Altså stikk i strid med hva din link av udokumenterte påstander hevder:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=7073352

"Det er for lengst bevist at barn som utsettes for passiv røyking SJELDNERE får lungekreft enn barn av ikke-røykere."

Hm... leste du hele artikkelen?

"- At barn som utsettes for passiv røyking skal være mindre utsatt for lungekreft, er en konklusjon jeg ikke tør feste lit til før den bekreftes i andre studier. Forskerne bak studien er selv forsiktige med å konkludere for bombastisk. Tallmaterialet i undersøkelsen er heller ikke overveldende. Verdt å merke seg er at lungekrefttypen undersøkelsen tar for seg, er den typen lungekreft de fleste ikke-røykere får, sier Hatlevoll til VG.

Rundt 90 prosent av nordmenn som får lungekreft røyker. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Det var nå nevnt en del andre sykdomnmer der da Morsk, og så regner jeg ikke VG for å være spes. seriøse på helsespm. da :-(

mvh

Usaklig tøv. Gidder du lese vil du se at forskningen har vært presentert i verdens mest prestisjetunge tidsskrift for kreftforskning, og slett ikke er noe VG har funnet på.

Når påstanden om lungekreft i din artikkel er beviselig gal, hvorfor skulle ikke også resten være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du omtaler det som om det skulle være noe ala det værste en kan utsette sine barn for.

Hvilket jeg i høyeste grad betviler.

Hva er ellers motivasjonen din for å trekke det frem?

Dorthe og jeg har ulikt syn på røyking sammen med barn, noe hun vet.

Hun synes det er helt ok å røyke sammen med barna, jeg synes det ikke.

Målet mitt er selvsagt å få Dorthe enig med meg. Er det ikke det som er poenget med å diskutere, overbevise motparten at de tar feil.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Ser du ikke forskjellen på å fortelle noen at røyken deres lukter ille, og det å fortelle noen at kroppen deres lukter ille..?

Forresten så synes jeg godt man kan fortelle overparfymerte mennesker at de bruker for mye parfyme, de er minst like plagsomme.

Nei jeg ser ingen prinsippiell forskell på det..

Det er upassende, udemokratisk og hysterisk å gyve løs på røykerne for de de røyker ute, og det ville være samme å gyve løs på og forby å lukte fot eller å være overparfymert.

Men når en da synes det ene er helt i orden skjønner jeg ikke hvilke kriterier som gjør at det andre IKKE er i orden.

Forøvrig synes jeg ikke noen av delene er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer da slett ikke på det, du har jo selv fortalt at du måtte røyke inne sammen med barna dine fordi du kunne få blærekatar av å gå ut og røyke.

Riktignok ikke i denne tråden, men i en tråd om temaet for en tid tilbake.

Du har jo sagt hva som feiler deg, du røyker :-)

mvh

Jeg er faktisk ikke hatt det på fem mnd. Kanskje fordi jeg ikke har vært ute å røyka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du merker deg har du forlengst bevist er irrelevant.

Når skal du fortelle oss hva du mener om røyking, de fleste har vel fått med seg hva du mener om meg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

"Det er for lengst bevist at barn som utsettes for passiv røyking SJELDNERE får lungekreft enn barn av ikke-røykere."

Hm... leste du hele artikkelen?

"- At barn som utsettes for passiv røyking skal være mindre utsatt for lungekreft, er en konklusjon jeg ikke tør feste lit til før den bekreftes i andre studier. Forskerne bak studien er selv forsiktige med å konkludere for bombastisk. Tallmaterialet i undersøkelsen er heller ikke overveldende. Verdt å merke seg er at lungekrefttypen undersøkelsen tar for seg, er den typen lungekreft de fleste ikke-røykere får, sier Hatlevoll til VG.

Rundt 90 prosent av nordmenn som får lungekreft røyker. "

Jeg forholder meg til hva forskningen har funnet ut, og ikke hva en norsk på sidelija kommentator med forutintatte meninger sier.

Det syns jeg også du skulle gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big Mac

I alle sammenhenger og amen.

Men det forklarer fortsatt ikke hvorfor røyking alene er den allmektige dødsynd, hvor alle midler inkludert grov mobbing og tvang plutselig og enestående er tillat.

Jeg opplever ikke røyking som "den allmektige dødsynd, hvor alle midler inkludert grov mobbing og tvang plutselig og enestående er tillat. ", men det er mulig at det føles sånn for røykere.

For meg er det røykere som ikke tar hensyn som er mobberne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe og jeg har ulikt syn på røyking sammen med barn, noe hun vet.

Hun synes det er helt ok å røyke sammen med barna, jeg synes det ikke.

Målet mitt er selvsagt å få Dorthe enig med meg. Er det ikke det som er poenget med å diskutere, overbevise motparten at de tar feil.

mvh

Den dagen jeg slutter å røyke er det fordi jeg vil og jo mer Høybråten og andre prøver og styre meg, jo mindre lyst får jeg til å slutte å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke hatt det på fem mnd. Kanskje fordi jeg ikke har vært ute å røyka.

Men nå nærmer det seg mai, da er det ikke så kaldt å røyke ute, røyker du ute fra mai til okt., så har du jo halvert skadevirkningene med passiv røyking for barna dine med 50%.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagen jeg slutter å røyke er det fordi jeg vil og jo mer Høybråten og andre prøver og styre meg, jo mindre lyst får jeg til å slutte å røyke.

At du fortsetter å røyke har jeg skjønt, vi lever i et fritt land og alle kan fritt ødelegge seg selv. Problemet er når dere ødelegger for andre.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå nærmer det seg mai, da er det ikke så kaldt å røyke ute, røyker du ute fra mai til okt., så har du jo halvert skadevirkningene med passiv røyking for barna dine med 50%.

mvh

Det er ungene som er ute nå når det er fint vær. Jeg er inne nå også jeg. Og røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når skal du fortelle oss hva du mener om røyking, de fleste har vel fått med seg hva du mener om meg.

mvh

Jeg reagerer på dine skriblerier til Dorthe og laguna, som beviser at du tilhører kloakkens verden.

Hva jeg måtte mene om røyking er irrelevant i så henseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg opplever ikke røyking som "den allmektige dødsynd, hvor alle midler inkludert grov mobbing og tvang plutselig og enestående er tillat. ", men det er mulig at det føles sånn for røykere.

For meg er det røykere som ikke tar hensyn som er mobberne.

De overparfymerte damene er de mobbere og da?

Siden andre kan finne på å bli plaget av dem?

Nei, vet du hva! At jeg synes noe er uestetisk eller plagsomt gjør da ikke de jeg synes er uestetiske eller plagsomme til mobbere..

Jeg hadde derimot vært en GEDIGEN mobber om jeg ville forby all atferd som irriterte meg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen psykiatrisk diagnose nei men høyt stoffskifte har jeg hatt. Du tror vel alle slanke mennesker har høyt stoffskifte også? Siden alle feite har det?

Ehe, det er vel heller vanlig med lavt stoffskifte hos overvektige.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe og jeg har ulikt syn på røyking sammen med barn, noe hun vet.

Hun synes det er helt ok å røyke sammen med barna, jeg synes det ikke.

Målet mitt er selvsagt å få Dorthe enig med meg. Er det ikke det som er poenget med å diskutere, overbevise motparten at de tar feil.

mvh

Du skriver: "Målet mitt er selvsagt å få Dorthe enig med meg."

Jeg tipper du kunne fått selv Høybråten til å BEGYNNE med å røyke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du fortsetter å røyke har jeg skjønt, vi lever i et fritt land og alle kan fritt ødelegge seg selv. Problemet er når dere ødelegger for andre.

mvh

Ødelegger ikke for noen da jeg ikke kjenner noen ikke-røykere bortsett fra dattera mi på 18.

Alle jeg kjenner damper og koser seg inne med en kaffekopp når de er på besøk her eller jeg er hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...