Gå til innhold

egoistisk røyking i buss skur


Gjest irrritert

Anbefalte innlegg

Hvorfor står da røyking i særklasse?

Ingen tar særlig hensyn til hva JEG tar anstøt av, og bra er det, i frihetens og mangfoldets navn.

Hva tar du anstøt av da, laguna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Flows

    60

  • laguna1365380434

    29

  • Dorthe

    22

  • Sør

    19

Mest aktive i denne tråden

Som sagt. Helseskadene ANDRE utsettes for av røyking er høyst diskutable. Antagelig er de mikroskopiske, så sany man ikke snakker om alvorlig syke mennesker og fortidlig fødte og slike ting. Og dem skal man passe på MYE rundt.

Og, igjen, jeg tror ikke det er røykerens egen helse som motiverer de groveste utspillene mot røyk, og hadde det vært det så FINNES det faktisk ting som er farligere/like farlig som å røyke. For eksempel det å være feit. Og det er (heldigvis) ikke forbudt(enda;))

Og hvorfor i all verden kvi deg for å fortelle folk at de lukter fot og parfyme egentlig?

Dere legger da sannelig ikke fingerne i mellom når dere forteller røykerne hvor ekle de er?

At de ikke VET det er da neggu ikke noe argument. Jeg får ikke ha det privilegiet å ikke vite at min røyking ergrer på dere både hyklersk hosteanfall og vondt i moralen.

Igjen. Det er urimelig at røyking har fått den særposisjonen den har.

En ting er helseskadene passiv røyking fører til på sikt - men hva med at det er veldig ubehagelig å puste inn sigarettrøyk? Bør man ikke ta hensyn til det, syns du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, så! Hvor ble det av manerene dine? Kaller du folk for tulling også, nå?

Nei, ikke "folk", men "Flows"!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest unødvendigognedlatende

Ja du er flink :-)

Men jeg har liksom på følelsen at når det gjelder deg Dorthe, så er det mest omgivelsene som må ta hensyn til deg, i hvertfall barna dine.

mvh

Synes det er unødvendig at du holder på slik med Dorthe! Du kan vel holde styr på ditt liv og din egoisme, og la henne holde styr på sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..., og fortsatt er det noen som tror at disse kan korrigeres ved holdningskampanjer.

Forbud er dessverre det eneste som kan virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning kan det være veldig ubehagelig å inhalere røyk også ute. Røyken blir jo ikke borte automatisk selv om man ikke er innendørs.

Det er engang sånn at man bør ta hensyn til andre, og da er det selvsagt røykerene som må ta hensyn til dem som foretrekker frisk luft.

Det er nå engang slik at røyking inne ikke lenger er lovlig (mange steder) eller bør unngår pga. barn osv - da må vi ikke-røykere faktisk godta at folk røyker utenndørs.

Røyking er fortsatt tillatt i dette samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Andre enn meg så reagere altså. Det var bra. Jeg blir dårlig av sigarettrøyk. Rett og slett kvalm og være kvalm nå en går på bussen en skal sitte på i en halv time er heller ikke så kjekt.

Vel, sånn er livet. Man kan vel ikke forlange mer av disse som røyker heller da. Hele verden er jo imot dem.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Så dette var altså en engangsforeteelse.

Sør har det med og dømme folk, særlig når hans kunnskaper kommer til kort og det gjør de ganske ofte.

Se hvilke holdninger han legger for dagen om de svakeste i samfunnet, psyksik utv. hemmede o.s.v + de som ikke er enig med han.

Klippet fra et innlegg han skrev i tråden her.

- Sør >

Men han vil gjerne fremstå som humanist, men det er det bare han selv som skjønner :-)

Skulle jo trodd at en menneskeforkjemper som Sør skulle hatt litt mer fornuftige holdninger til røyking og da spes. til røyking og barn.

Men neida han synes det er helt greit at de kapitalistiske og vellykkede sprer gift, sykdom og død. Det blir nesten som en narkopusher.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..., og fortsatt er det noen som tror at disse kan korrigeres ved holdningskampanjer.

Forbud er dessverre det eneste som kan virke.

Enig, veldig enig :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..., og fortsatt er det noen som tror at disse kan korrigeres ved holdningskampanjer.

Forbud er dessverre det eneste som kan virke.

Med et forbud måtte myndighetene først ha stoppet sitt salg av røyk, og derved mistet sine inntekter fra det.

Høybråten & co er for 'glad' i disse inntektene til å forby røyking.

Man klarer ikke å stoppe røyking ved forbud, like lite som man klarer å stoppe drikking av alkohol ved forbud.

Det eneste man oppnår er å kriminalisere mange uskyldige mennesker.

Hvis myndighetene virkelig vil at vi skal stoppe å røyke, så bør de først tilby avvenningskurs/hjelpemidler gratis til alle som røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Terakotta

Det som fungerer best med slike mennesker er å være så høflig som man bare klarer. "Kan du være så vennlig å flytte deg, røyken din plager meg, så om du er så elskverdig at du står utenfor busskuret, så ville jeg blitt meget glad.Takk." :)

Den beste hevn er ikke alltid å leve et godt liv, men å vise at man er bedre enn de man hevner seg på ;)

"Den beste hevn er ikke alltid å leve et godt liv, men å vise at man er bedre enn de man hevner seg på ;)

- papirtiger

"

HERVED STJÅLET! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busskur er ute. Du skal nok se at de ungene vokser til, selv om de altså så en levende røyker.

Møter jeg sånne som deg, røyker jeg ekstra og med begge hender:-P

Rent hysteri. Jeg lurer på når folk har tenkt å gå litt inn for landing her..

Jeg synes ikke det gjør noe om barna blir utsatt for røyk en gang hvert jubelår, så der er jeg enig med deg i at det er hysteri.

Men jeg synes faktisk det er plagsomt at folk røyker i busskurene. Ikke det at jeg lar dem merke det altså, for jeg vet jo at det ikke hjelper. Jeg innser jo at det kan være greit å ta en røyk før en lengre busstur, dessuten er det vel en måte å fordrive tiden på. Men jeg synes det lukter vondt, og er plagsomt. Jeg pleier derfor å gå vekk fra dem som røyker. Heldigvis er det som regel mulig å komme seg unna, selv på relativt trafikkerte holdeplasser. Det blir imidlertid litt rart når det står en enslig røyker inne i buss-skuret, mens mange andre står utenfor i regnet :-)

Jeg tror ikke jeg får hverken kreft eller lungeemfysem av å bli utsatt for passiv røyking på bussholdeplassen, men jeg synes altså det lukter ekkelt og er ubehagelig. Jeg synes forøvrig også at det er ubehagelig med overparfymerte folk av begge kjønn, men dem er det faktisk færre av.

Forresten så irriterer det meg nesten like mye når folk skriver orddelingsfeil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terakotta

Jeg tror rett og slett mange røykere ikke skjønner at selv utendørs kan røyk være veldig plagsomt for andre.

Nå er jeg heldigvis ikke allergisk, men da jeg var gravid ble jeg fryktelig kvalm av minste antydning til røyk, selv om jeg ikke var plaget av kvalme ellers. Opplevde å nesten spy mens jeg ventet på bussen på Gardermoen - og det var ute, ikke noe skur engang. Jeg prøvde å komme meg unna, men det var mange som røykte så fikk røyk på meg uansett hvor jeg stod, og var veldig lettet da bussen endelig kom.

Jeg sa ingen ting da, skjønner at noen er desperate etter enn lengre flyturer, og så skulle de rett inn på en buss der de heller ikke kunne røyke.

Vet ikke hva man skal si egentlig, men det hjelper neppe å være alt for uhøflig heller.

Jeg spøy i bilen til venninna mi jeg - hun røkte og jeg var gravid - fant en bleie jeg spydde i - dette er 22 år siden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terakotta

Fordi jeg ikke tror en dritt på at det krenker andres velferd i noen vesentlig grad.

Farene ved passiv røyking er høyst diskutable.

De reelle ankepunktene mot røyking UTENDØRS, er få eller manglende og kan stort sett taes like alvorlig som at jeg synes det er ekkelt med folk som lukter svettevondt.

Fortsatt er dette ikke forbudt.

Måten man vil røyking til livs på er udemokratisk, hysterisk og intolerant.

Skal man forby røyking av hensyn til ikke røykerne skulle man i rettferdighetensnavn også forby andre ting som skaffer andre plager.

Skal man forby røyking av hensyn til røykers egen helse (hvilket jeg sterkt betviler at motiver både røykelov og innlegg som dette) burde man samtidig forby alkohol, feit mat, og ha sex uten kondom. F.eks.

MEGET sjelden at folk klumper seg sammen utenfor inngangsdører på jobb etc. og STINKER svette og fislukt sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å smile pent til røykeren mens du spør på vennligst mulig måte; "er det greit for deg om jeg går utenfor mens du røyker, eller?"

Den bruker jeg hvis jeg er på restaurant og noen tenner opp siggen før jeg er ferdig å spise. "Unnskyld, går det greit om jeg spiser mens du røyker??"

Og for å ha sagt det; jeg røyker selv. Men kan altså ta hensyn likevel.

Den var bare råstilig! Den skal jeg huske! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør har det med og dømme folk, særlig når hans kunnskaper kommer til kort og det gjør de ganske ofte.

Se hvilke holdninger han legger for dagen om de svakeste i samfunnet, psyksik utv. hemmede o.s.v + de som ikke er enig med han.

Klippet fra et innlegg han skrev i tråden her.

- Sør >

Men han vil gjerne fremstå som humanist, men det er det bare han selv som skjønner :-)

Skulle jo trodd at en menneskeforkjemper som Sør skulle hatt litt mer fornuftige holdninger til røyking og da spes. til røyking og barn.

Men neida han synes det er helt greit at de kapitalistiske og vellykkede sprer gift, sykdom og død. Det blir nesten som en narkopusher.

mvh

Du skriver: "Skulle jo trodd at en menneskeforkjemper som Sør skulle hatt litt mer fornuftige holdninger til røyking og da spes. til røyking og barn."

Hvor mange er det som dør hvert år pga røyking i buss-skur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...