Gå til innhold

egoistisk røyking i buss skur


Gjest irrritert

Anbefalte innlegg

Folk må gjerne røyke så lenge de ikke sjenerer andre. I noen tilfeller skjer det nok at man ikke tenker over at man sjenerer andre. Og uansett bør man si i fra på en høflig måte.

Men jeg tror ikke det er sporadiske enkeltopplevelser som er verst for barn. Det er mye verre når de utsettes jevnt og trutt for røyk hjemme. Jeg kjenner en småbarnsmor som røyker som en skorstein hjemme. Barnet hennes er stadig plaget av luftveisinfeksjoner. Hun sier at så lenge ingen kan bevise at dette skyldes henne røyking, kommer hun ikke til å endre vanene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Flows

    60

  • laguna1365380434

    29

  • Dorthe

    22

  • Sør

    19

Mest aktive i denne tråden

Dette opplvede jeg flere ganger i det året jeg var hjemme i permisjon med babyen. Veldig mange lot tydelig vær å ta en røyk når de så at babyen var i nærheten. Så de hensynsløse røykerne er nok i mindretall.

Ja heldigvis :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må gjerne røyke så lenge de ikke sjenerer andre. I noen tilfeller skjer det nok at man ikke tenker over at man sjenerer andre. Og uansett bør man si i fra på en høflig måte.

Men jeg tror ikke det er sporadiske enkeltopplevelser som er verst for barn. Det er mye verre når de utsettes jevnt og trutt for røyk hjemme. Jeg kjenner en småbarnsmor som røyker som en skorstein hjemme. Barnet hennes er stadig plaget av luftveisinfeksjoner. Hun sier at så lenge ingen kan bevise at dette skyldes henne røyking, kommer hun ikke til å endre vanene sine.

Ja en del slike finnes desverre og de er egoistiske.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var dette her igjen med regler på Dol, mener du at man ikke skal svare på andre innlegg enn der hvor man blir bedt om å svare?

Da blir jo Dol selvutslettende.

Uten å være frekk (for du gir veldig gode råd) så svarer jo du veldig ofte folk på deres privatliv inne på psyk. forum.

mvh

Men synes du ikke det er en vesentlig forskjell i de tilfellene hvor folk selv ber om råd og i denne tråden?

*mener at huske at det er en som ikke er så interessert i å få en repetisjon av din oppfatning av hennes røyking*

Jeg har forøvrig aldri prøvd å røyke og synes det lukter pyton - men har giftet meg med en røyker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke Dorthe. Etter min oppfatning har jeg ikke startet noen diskusjon om henne, men gitt deg en klar tilbakemelding på hva jeg personlig mener om det du har gjort i denne tråden.

Vi ser tydeligvis svært forskjellig på dette, og det er kanskje ingen vits i å fortsette diskusjonen.

OK, det tar jeg til etterretning.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes du ikke det er en vesentlig forskjell i de tilfellene hvor folk selv ber om råd og i denne tråden?

*mener at huske at det er en som ikke er så interessert i å få en repetisjon av din oppfatning av hennes røyking*

Jeg har forøvrig aldri prøvd å røyke og synes det lukter pyton - men har giftet meg med en røyker :-)

Jeg har ikke sett at Dorthe har sagt at hun ikke vil diskutere sin røyking.

Røyker selv jeg :-)

Men jeg gjør det ikke sammen med mine barn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

'mvh' TO ganger? Nei, nå går det over styr for deg. ;-)

:-)

Det er ikke lett når man skifter mellom flere forum på flere steder.

Jeg skal jo diskutere med dere samtidig som jeg Chatter og er på msn :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å tåle eller ikke tåle. Selv om jeg ikke er allergisk mot røyk så får jeg store pustevansker (klarer ikke å trekke lufta ned i lungne) når jeg får sigarettrøyk midt i ansiktet. Og det er faktisk verre utendørs enn innendørs!

Ja ikke sant - merkelig. Jeg lurte på om det var noe jeg innbilte meg, men opplever ofte at jeg synes sigarettrøyk er mer ubehagelig ute enn inne. Kanskje det kommer av temperaturen? Jeg innbiller meg at det er verst når det er kaldt i lufta.

Greit å høre at det ikke bare er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett at Dorthe har sagt at hun ikke vil diskutere sin røyking.

Røyker selv jeg :-)

Men jeg gjør det ikke sammen med mine barn.

mvh

Jeg liker heller ikke røyking sammen med barn, men det er mye annet jeg heller ikke liker! Min hjemmelagde teori er at enda flere barn skades av foreldre som "hyler og skriker" for bagateller fordi de er stressede, enn av røyking (uten at jeg anser det som et argument for å røyke sammen med barn). Men det beste er selvfølgelig at hverken psyke eller lunger skades...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke røyking sammen med barn, men det er mye annet jeg heller ikke liker! Min hjemmelagde teori er at enda flere barn skades av foreldre som "hyler og skriker" for bagateller fordi de er stressede, enn av røyking (uten at jeg anser det som et argument for å røyke sammen med barn). Men det beste er selvfølgelig at hverken psyke eller lunger skades...

Da er vi jo helt enig da, men det har jeg egentlig skjønt hele tiden :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en del slike finnes desverre og de er egoistiske.

mvh

Ja, de er egoistiske. Og sta. Men hun nekter å endre vanene sine. Unnskylder seg med at hennes mor røkte som faen både når hun gikk med henne og i hele oppveksten, og "jeg har da ikke tatt skade av det".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big Mac

Du ser sikkert bla frem utenlandske synsere også. Hva imidlertid ingen av skeptikerne kan bla frem er seriøs forskning som kan konkludere med deres syn.

Man skal generelt være forsiktig med og tro på alt som kommer fra helsefanatikere. Mange kan sikkert huske svenske snusbokser med advarsel

mot kreft i munnhulen. Etter 10 års intens forkning ble advaselen fjernet.

Det viste seg nemlig at snusere har MINDRE kreft i munnhulen enn andre.

"Du ser sikkert bla frem utenlandske synsere også."

Tror du misforsto. Sitatet var fra informasjonsansvarlig bak den undersøkelsen du siterte! Mao: De som fikk som resultat at passiv røyking ikke var så skadelig på små barn som først antatt - advarer mot å ta resultatene for god fisk! Da kan du ikke hevde at "det er forlengst bevist".

"Hva imidlertid ingen av skeptikerne kan bla frem er seriøs forskning som kan konkludere med deres syn."

Jovisst kan de det, jeg gidder ikke engang lete opp referansene, det er et overveldende flertall.

Det er merkelig at noen mennesker stempler all forskning som useriøs, så lenge den ikke støtter deres tro. Men kommer det en enkelt liten undersøkelse som kan tolkes i retning av det motsatte, så omfavnes den med åpne armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjøtteteren

Ja, de er egoistiske. Og sta. Men hun nekter å endre vanene sine. Unnskylder seg med at hennes mor røkte som faen både når hun gikk med henne og i hele oppveksten, og "jeg har da ikke tatt skade av det".

Tragisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vennligst kutt ut det der "folk som røyker.."

Hva er det med damer over 40? Hva er det med rødhårete damer? Hva er det med vektere? Hva er det med politifolk? Hva er det med innvandrere?

Jeg røyker, men ikke i busskur! Røyker kun på røykerom på jobben, hjemme og når jeg er ute å pilser. Hvis det er ikke-røykere ved bordet, eller noen på bordet ved siden av spiser eller det er små unger der røyker ejg IKKE.

Så hva er det med sure ikke-røykere som drar alle under en kam? Skjønner?

God påske! : )

Røykere som deg er dessverre sjeldne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Røykere som deg er dessverre sjeldne.

jeg vet om mange røykere som er sånn! ; )

Så ikke dra alle "under" en kam... : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big Mac

Vennligst kutt ut det der "folk som røyker.."

Hva er det med damer over 40? Hva er det med rødhårete damer? Hva er det med vektere? Hva er det med politifolk? Hva er det med innvandrere?

Jeg røyker, men ikke i busskur! Røyker kun på røykerom på jobben, hjemme og når jeg er ute å pilser. Hvis det er ikke-røykere ved bordet, eller noen på bordet ved siden av spiser eller det er små unger der røyker ejg IKKE.

Så hva er det med sure ikke-røykere som drar alle under en kam? Skjønner?

God påske! : )

"Jeg røyker, men ikke i busskur! Røyker kun på røykerom på jobben, hjemme og når jeg er ute å pilser. Hvis det er ikke-røykere ved bordet, eller noen på bordet ved siden av spiser eller det er små unger der røyker ejg IKKE. "

*klapp klapp klapp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

En ting er helseskadene passiv røyking fører til på sikt - men hva med at det er veldig ubehagelig å puste inn sigarettrøyk? Bør man ikke ta hensyn til det, syns du?

Nei. Ikke i stor grad;)

Det er nemlig mye som er ubehagelig. Slutt å single ut røykere som de eneste som sprer ubehag, og benytt realistiske argumenter, og jeg vil bli en høflig røyker igjen..

I disse tider, da folk sprer om seg med propaganda om lungekreft faren ved å se en sigarett, fritt kaller røykere for ekle og stinkende og sigarettene deres for kreftpinner o.l setter jeg min ære i å røyke på kjerringer av et vist kaliber;)

Så trassig er jeg. Om folk begynner å oppføre seg sivilisert igjen, gjør jeg selvsagt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet om mange røykere som er sånn! ; )

Så ikke dra alle "under" en kam... : )

Jeg uttaler meg jo bare på grunnlag av egen erfaring, og jeg har opplevd to ganger at noen har spurt om det er greit om de røyker. TO ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Ja, de er egoistiske. Og sta. Men hun nekter å endre vanene sine. Unnskylder seg med at hennes mor røkte som faen både når hun gikk med henne og i hele oppveksten, og "jeg har da ikke tatt skade av det".

""jeg har da ikke tatt skade av det""

Er ikke så sikker på det.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...