Gå til innhold

egoistisk røyking i buss skur


Gjest irrritert

Anbefalte innlegg

Når en voksen person ikke klarer å utvide horisonten sin så ser jeg det som nytteløst.

Noen tar ting lettere enn andre, du har åpenbart tungt for det :-)

(Og så tror jeg faktisk ikke du røyker, så jeg trenger ikke omvende deg.)

mvh

Du unngår å svare på spørsmålet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Flows

    60

  • laguna1365380434

    29

  • Dorthe

    22

  • Sør

    19

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434

Du er den rampejenta som ødelegger for hele klassen :-)

mvh

Skavalavalavala...

Og du er den usympatiske soppen som hadde det med å sladre til frøken for alt,men som noen heldigvis fikk effektiv snødynket hver klassetur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du unngår å svare på spørsmålet...

hehe, du ligger på lur :-)

Så snart jeg logger meg på Dol, så ser jeg for meg at du spretter frem fra ditt gjemmested under pc- en og roper bø !!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skavalavalavala...

Og du er den usympatiske soppen som hadde det med å sladre til frøken for alt,men som noen heldigvis fikk effektiv snødynket hver klassetur?

Neida, jeg er luringen som passet deg opp på hjemvegen og sjekket deg opp :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snakk om overreaksjon!

Min beste røykerhistorie er følgende (og jeg bruker ikke nick, for det er jo mulig at de involverte leser her, og da skal det ikke så veldig mye til før de kjenner seg igjen - og dermed også meg...).

Av en vennegjeng på seks skulle fire ut og spise sammen. De to siste hadde vi ikke sett på ganske så lenge. Det ble bestilt bord, og jeg var første mann som ankom restauranten. Fikk spørsmål om røyk eller ikke-røyk, og sa ikke røyk, for det var jo ingen av oss fire som røykte. Da jeg kom til borde, oppdaget jeg at det var dekket til seks, og konkluderte raskt med at også de to siste i gjengen skulle komme. Disse røyker, men siden ikke røykerne var i flertall, så bestemte jeg meg for at vi like gjerne kunne beholde ikke-røyk borde. Så begynte de andre og komme, og til slutt kom de to røykerne.

Og da ble det balluba! Vi fire andre ble regelrett skjelt ut! For da de ringte for å utvide bordbestillingen hadde de bedt om å få bord på røyk!! Og at vi hadde satt oss på ikke-røyk var noe av det minst hensynsfulle de hadde opplevd i sitt liv!! Vi trodde jo først at de bare tullet, men nei da, de ga seg ikke. Snakket så høylytt at halve restauranten snudde seg for å se hva som skjedde. Ropte på kelner for å få bytte bord (men det var selvfølgelig ingenting ledig, og vi andre var for øvrig ikke innstilt på å bytte sammen med dem).

Enden på visa ble at hun ene ikke ville ha mat, hun andre bestilte en forrett. Bortsett fra den tiden det tok å spise maten satt de begge to i baren og røykte, og mens de var ved bordet gjorde de ingenting annet enn å slenge dritt om hvor egoistiske vi var som ikke ville la dem røyke med bordet. Vi var fanatiske, egoistiske og hele pakken. Å røyke når man var ute var halve gleden ved å spise ute, og det måtte vi forstå. Våre argumenter om at de faktisk var i mindretall, og at det var logisk at flertallet bestemte ble viftet bort som uinteressant. Når det var røykere til stede, så måtte det tas hensyn til...

Det var en hyggelig kveld...

Men når det er sagt så har jeg aldri noen gang, noen sinne opplevd noe tilsvarende fra røykere, og de meget få røykerne som finnes i vår omgangskrets er veldig hensynsfulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terakotta

Jeg burde sikkert vite bedre jeg og, men slike innlegg provoserer meg grenseløst..

Men jeg får nok snart for å åpne den digre kjeften min, her inne likestiller man det jo med lystmord bare å vurdere en sigarett;-)

Det minner meg litt om hun damen som er gjenganger i Simpsons..: Will somebody PLEASE think of the children...;)

Hvilket er drittfeigt om noe er..Dytte de stakkars ungene forann seg på korstog.. I mine øyne er dette en tusen ganger verre forbrytelse mot nevnte barn, enn at mor tar seg en røyk under kjøkkenvifta hvertfall..

:-)

Du har jo ikke skjønt det! Du er sikkert en som tar hensyn du, men det er faktisk mange "blåste" folk som gir fullstendig blaffen. Det er ikke snakk om å røyke under kjøkkenvifta si hjemme, den bestemmer jo du over selv. Det handler om vanlig folkeskikk, -herreminhatt -i "gamledager" da det var lov til å røyke overalt så var man ilkevel så høflig å spørre nabobordet - om de satt å spiste - om det sjenerte at man tok en røyk. SMIDIGHET!

Hva skal man forresten si til en eks. når han røyker på ungene, samboeren hans røyker på ungene, og eldste datteren hennes røyker - de røyker overalt inne, og i bilen, Og kamerater vil ikke være med ungene hjem til dem på grunn av røyklukta. Det lukter av nystrøkne klær til og med. Det er JÆVLIG!

Det burde vært forbudt å røyke med unger i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant? *lol* - jeg så det faktisk for meg - om det ble en ny trend så hadde jeg faktisk sagt fra til stekerne også! :) SELV om jeg hadde stekt før - for 5 år siden.

For å bruke Sør sine ord så er det vel ingen som har dødd av å steke fiskekaker i buss skur. Så laguna har nok et point :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Min beste røykerhistorie er følgende (og jeg bruker ikke nick, for det er jo mulig at de involverte leser her, og da skal det ikke så veldig mye til før de kjenner seg igjen - og dermed også meg...).

Av en vennegjeng på seks skulle fire ut og spise sammen. De to siste hadde vi ikke sett på ganske så lenge. Det ble bestilt bord, og jeg var første mann som ankom restauranten. Fikk spørsmål om røyk eller ikke-røyk, og sa ikke røyk, for det var jo ingen av oss fire som røykte. Da jeg kom til borde, oppdaget jeg at det var dekket til seks, og konkluderte raskt med at også de to siste i gjengen skulle komme. Disse røyker, men siden ikke røykerne var i flertall, så bestemte jeg meg for at vi like gjerne kunne beholde ikke-røyk borde. Så begynte de andre og komme, og til slutt kom de to røykerne.

Og da ble det balluba! Vi fire andre ble regelrett skjelt ut! For da de ringte for å utvide bordbestillingen hadde de bedt om å få bord på røyk!! Og at vi hadde satt oss på ikke-røyk var noe av det minst hensynsfulle de hadde opplevd i sitt liv!! Vi trodde jo først at de bare tullet, men nei da, de ga seg ikke. Snakket så høylytt at halve restauranten snudde seg for å se hva som skjedde. Ropte på kelner for å få bytte bord (men det var selvfølgelig ingenting ledig, og vi andre var for øvrig ikke innstilt på å bytte sammen med dem).

Enden på visa ble at hun ene ikke ville ha mat, hun andre bestilte en forrett. Bortsett fra den tiden det tok å spise maten satt de begge to i baren og røykte, og mens de var ved bordet gjorde de ingenting annet enn å slenge dritt om hvor egoistiske vi var som ikke ville la dem røyke med bordet. Vi var fanatiske, egoistiske og hele pakken. Å røyke når man var ute var halve gleden ved å spise ute, og det måtte vi forstå. Våre argumenter om at de faktisk var i mindretall, og at det var logisk at flertallet bestemte ble viftet bort som uinteressant. Når det var røykere til stede, så måtte det tas hensyn til...

Det var en hyggelig kveld...

Men når det er sagt så har jeg aldri noen gang, noen sinne opplevd noe tilsvarende fra røykere, og de meget få røykerne som finnes i vår omgangskrets er veldig hensynsfulle.

Det der er jo rett og slett tegn på at du har egoistikse og dårlig venner.. Ikke noe annet. hvem voksne mennesker er det som oppfører seg sånn da? Hadde jeg vært en av de andre hadde jeg bedt dem å gå.. Er jeg ute med en ikke-røyker spør jeg vedkommende om det er greit vi sitter på røyk, vet jeg at vedkommende plages av røyk sitter vi på ikke-røyk. Er koselig med en røyk før og etter maten, men er ikke et must, man KAN vente.

Idiotiske venner du har, i hvert fall de der, men det neppe noe å gjøre med at de røyker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terakotta

Min beste røykerhistorie er følgende (og jeg bruker ikke nick, for det er jo mulig at de involverte leser her, og da skal det ikke så veldig mye til før de kjenner seg igjen - og dermed også meg...).

Av en vennegjeng på seks skulle fire ut og spise sammen. De to siste hadde vi ikke sett på ganske så lenge. Det ble bestilt bord, og jeg var første mann som ankom restauranten. Fikk spørsmål om røyk eller ikke-røyk, og sa ikke røyk, for det var jo ingen av oss fire som røykte. Da jeg kom til borde, oppdaget jeg at det var dekket til seks, og konkluderte raskt med at også de to siste i gjengen skulle komme. Disse røyker, men siden ikke røykerne var i flertall, så bestemte jeg meg for at vi like gjerne kunne beholde ikke-røyk borde. Så begynte de andre og komme, og til slutt kom de to røykerne.

Og da ble det balluba! Vi fire andre ble regelrett skjelt ut! For da de ringte for å utvide bordbestillingen hadde de bedt om å få bord på røyk!! Og at vi hadde satt oss på ikke-røyk var noe av det minst hensynsfulle de hadde opplevd i sitt liv!! Vi trodde jo først at de bare tullet, men nei da, de ga seg ikke. Snakket så høylytt at halve restauranten snudde seg for å se hva som skjedde. Ropte på kelner for å få bytte bord (men det var selvfølgelig ingenting ledig, og vi andre var for øvrig ikke innstilt på å bytte sammen med dem).

Enden på visa ble at hun ene ikke ville ha mat, hun andre bestilte en forrett. Bortsett fra den tiden det tok å spise maten satt de begge to i baren og røykte, og mens de var ved bordet gjorde de ingenting annet enn å slenge dritt om hvor egoistiske vi var som ikke ville la dem røyke med bordet. Vi var fanatiske, egoistiske og hele pakken. Å røyke når man var ute var halve gleden ved å spise ute, og det måtte vi forstå. Våre argumenter om at de faktisk var i mindretall, og at det var logisk at flertallet bestemte ble viftet bort som uinteressant. Når det var røykere til stede, så måtte det tas hensyn til...

Det var en hyggelig kveld...

Men når det er sagt så har jeg aldri noen gang, noen sinne opplevd noe tilsvarende fra røykere, og de meget få røykerne som finnes i vår omgangskrets er veldig hensynsfulle.

*ler* - man tror det ikke før man ser det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min beste røykerhistorie er følgende (og jeg bruker ikke nick, for det er jo mulig at de involverte leser her, og da skal det ikke så veldig mye til før de kjenner seg igjen - og dermed også meg...).

Av en vennegjeng på seks skulle fire ut og spise sammen. De to siste hadde vi ikke sett på ganske så lenge. Det ble bestilt bord, og jeg var første mann som ankom restauranten. Fikk spørsmål om røyk eller ikke-røyk, og sa ikke røyk, for det var jo ingen av oss fire som røykte. Da jeg kom til borde, oppdaget jeg at det var dekket til seks, og konkluderte raskt med at også de to siste i gjengen skulle komme. Disse røyker, men siden ikke røykerne var i flertall, så bestemte jeg meg for at vi like gjerne kunne beholde ikke-røyk borde. Så begynte de andre og komme, og til slutt kom de to røykerne.

Og da ble det balluba! Vi fire andre ble regelrett skjelt ut! For da de ringte for å utvide bordbestillingen hadde de bedt om å få bord på røyk!! Og at vi hadde satt oss på ikke-røyk var noe av det minst hensynsfulle de hadde opplevd i sitt liv!! Vi trodde jo først at de bare tullet, men nei da, de ga seg ikke. Snakket så høylytt at halve restauranten snudde seg for å se hva som skjedde. Ropte på kelner for å få bytte bord (men det var selvfølgelig ingenting ledig, og vi andre var for øvrig ikke innstilt på å bytte sammen med dem).

Enden på visa ble at hun ene ikke ville ha mat, hun andre bestilte en forrett. Bortsett fra den tiden det tok å spise maten satt de begge to i baren og røykte, og mens de var ved bordet gjorde de ingenting annet enn å slenge dritt om hvor egoistiske vi var som ikke ville la dem røyke med bordet. Vi var fanatiske, egoistiske og hele pakken. Å røyke når man var ute var halve gleden ved å spise ute, og det måtte vi forstå. Våre argumenter om at de faktisk var i mindretall, og at det var logisk at flertallet bestemte ble viftet bort som uinteressant. Når det var røykere til stede, så måtte det tas hensyn til...

Det var en hyggelig kveld...

Men når det er sagt så har jeg aldri noen gang, noen sinne opplevd noe tilsvarende fra røykere, og de meget få røykerne som finnes i vår omgangskrets er veldig hensynsfulle.

De fleste er hensynsfulle, men unntak finnes.

Episoden du beskriver viser jo til fulle hvordan slik egoisme kan slå ut.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke skjønt det! Du er sikkert en som tar hensyn du, men det er faktisk mange "blåste" folk som gir fullstendig blaffen. Det er ikke snakk om å røyke under kjøkkenvifta si hjemme, den bestemmer jo du over selv. Det handler om vanlig folkeskikk, -herreminhatt -i "gamledager" da det var lov til å røyke overalt så var man ilkevel så høflig å spørre nabobordet - om de satt å spiste - om det sjenerte at man tok en røyk. SMIDIGHET!

Hva skal man forresten si til en eks. når han røyker på ungene, samboeren hans røyker på ungene, og eldste datteren hennes røyker - de røyker overalt inne, og i bilen, Og kamerater vil ikke være med ungene hjem til dem på grunn av røyklukta. Det lukter av nystrøkne klær til og med. Det er JÆVLIG!

Det burde vært forbudt å røyke med unger i huset.

Jeg har samme intrykk som deg: Folk tok mer hensyn før røykelovgivningen kom. Nå er det automatisk klarsignal hvis det er lov å røyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terakotta

Det der er jo rett og slett tegn på at du har egoistikse og dårlig venner.. Ikke noe annet. hvem voksne mennesker er det som oppfører seg sånn da? Hadde jeg vært en av de andre hadde jeg bedt dem å gå.. Er jeg ute med en ikke-røyker spør jeg vedkommende om det er greit vi sitter på røyk, vet jeg at vedkommende plages av røyk sitter vi på ikke-røyk. Er koselig med en røyk før og etter maten, men er ikke et must, man KAN vente.

Idiotiske venner du har, i hvert fall de der, men det neppe noe å gjøre med at de røyker..

Jeg hadde ledd meg ihjel om jeg satt ved det bordet - for jeg hadde trodd de tulla - så hade jeg vel fått meg en på kjeften for det sikkert! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke skjønt det! Du er sikkert en som tar hensyn du, men det er faktisk mange "blåste" folk som gir fullstendig blaffen. Det er ikke snakk om å røyke under kjøkkenvifta si hjemme, den bestemmer jo du over selv. Det handler om vanlig folkeskikk, -herreminhatt -i "gamledager" da det var lov til å røyke overalt så var man ilkevel så høflig å spørre nabobordet - om de satt å spiste - om det sjenerte at man tok en røyk. SMIDIGHET!

Hva skal man forresten si til en eks. når han røyker på ungene, samboeren hans røyker på ungene, og eldste datteren hennes røyker - de røyker overalt inne, og i bilen, Og kamerater vil ikke være med ungene hjem til dem på grunn av røyklukta. Det lukter av nystrøkne klær til og med. Det er JÆVLIG!

Det burde vært forbudt å røyke med unger i huset.

Enig, kunne ikke blitt mer enig :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, du ligger på lur :-)

Så snart jeg logger meg på Dol, så ser jeg for meg at du spretter frem fra ditt gjemmested under pc- en og roper bø !!!

mvh

Hvor mange er det som dør hvert år pga røyking i buss-skur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hensynsfull røyker

Du skriver: "Skulle jo trodd at en menneskeforkjemper som Sør skulle hatt litt mer fornuftige holdninger til røyking og da spes. til røyking og barn."

Hvor mange er det som dør hvert år pga røyking i buss-skur?

Men ingen andre har vel nevnt _død_?

Må alternativet være død for at du bryr deg?

Kan ikke ubehag, vond lukt, kvalme, allergi etc være plager nok for et barn, slik at man skal ta hensyn for å unngå dette?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snakk om overreaksjon!

Det der er jo rett og slett tegn på at du har egoistikse og dårlig venner.. Ikke noe annet. hvem voksne mennesker er det som oppfører seg sånn da? Hadde jeg vært en av de andre hadde jeg bedt dem å gå.. Er jeg ute med en ikke-røyker spør jeg vedkommende om det er greit vi sitter på røyk, vet jeg at vedkommende plages av røyk sitter vi på ikke-røyk. Er koselig med en røyk før og etter maten, men er ikke et must, man KAN vente.

Idiotiske venner du har, i hvert fall de der, men det neppe noe å gjøre med at de røyker..

Disse to er heldigvis så lite representative for vennegjengen min som de kan bli. De røykerne jeg omgås ellers er hensynsfulle til tusen. Og disse to har jeg faktisk ikke sett siden den kvelden... De meldte seg helt ut fra gjengen vår etter den episoden. Sannsynligvis fordi VI er så egoistiske, men en kan jo håpe at de er en smule flaue også...

Nei, historien min er heldigvis ikke representativ for røykere som gruppe, men det er en ganske fin historie! Vi trodde som sagt også at de tullet først, for det var jo bare for dumt. Men etter hvert ble det bare pinlig, for de snakket så høyt at de forstyrret hele restauranten. Og ja, vi inviterte dem til å gå, men det skulle de ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange er det som dør hvert år pga røyking i buss-skur?

Der har vi pc- trollet jo :-D

Hvor har du sett at det dør mennesker som følge av røyking i buss skur?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å tåle eller ikke tåle. Selv om jeg ikke er allergisk mot røyk så får jeg store pustevansker (klarer ikke å trekke lufta ned i lungne) når jeg får sigarettrøyk midt i ansiktet. Og det er faktisk verre utendørs enn innendørs!

"Det handler ikke om å tåle eller ikke tåle."

Jo for de som irriterer seg mer over synet av en røyker, enn selve røyken - så gjør det faktisk det.

For folk som blir fysisk dårlig, er det bare å si ifra på en ordentlig måte. De aller aller fleste tar hensyn til det. Det går ann å behandle røykere med respekt også, så får du det samme tilbake. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terakotta

Og er det det? Du går rundt å spør alle slanke om stoffskiftet deres er i orden?

Gå inn på McDonalds og spør alle feite om stoffskiftet deres og deretter de slanke.

Ja. blir man feit har man LAVT stoffskrifte - blir man mager har man HØYT stoffskifte. Enten produsere man for LITE tyroxin, eller for MYE.

Å være feit går mer utover en sjøl - ja og selvsagt skattekronene, -men det gjør beinbrudd og denslags også.

Det er vanskelig å være passiv feit...*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest halina

"Det handler ikke om å tåle eller ikke tåle."

Jo for de som irriterer seg mer over synet av en røyker, enn selve røyken - så gjør det faktisk det.

For folk som blir fysisk dårlig, er det bare å si ifra på en ordentlig måte. De aller aller fleste tar hensyn til det. Det går ann å behandle røykere med respekt også, så får du det samme tilbake. Verre er det ikke.

Njaaa....

Jeg er av dem som ikke er allergisk mot røyk, men som blir dårlig av røyklukt. Det kan faktisk være nok å oppholde meg i et rom hvor det har vært røkt før jeg kom inn, eller være i et lite rom sammen med en som nettopp har røkt.

Jeg blir kvalm og svimmel, og ved lengre tids opphold (flere timer) så får jeg hodepine, blir tett i nesa, og rett og slett dårlig.

Jeg har prøvd noen ganger å si til folk at jeg blir dårlig av røyken, men de bare ser dumt på meg og røyker videre. Jeg har også prøvd å være diskret, bare trekke meg litt unna, utendørs stille meg sånn at røyken blåser unna.

Min konklusjon er at røykere tar ingen hint. Om folk trekker seg unna, så trekker de etter. Om folk hoster så tilbyr de Fishermans Friend. Og sier man i fra - så kan man få en av tre reaksjoner. Den mest utbredte er det tomme blikket og fjernheten. En annen reaksjon er slengbemerkninger om at "utendørs så..." eller "røykere får ikke være i fred noe sted...". Og den tredje gruppen er de som da trekker seg litt unna og prøver å ta hensyn.

Jeg har til dags dato ALDRI opplevd en røyker som har stumpet røyken fordi jeg har uttrykt at jeg føler ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...