Gå til innhold

egoistisk røyking i buss skur


Gjest irrritert

Anbefalte innlegg

Kanskje det hadde vært bedre å sagt ifra/spurt på en ordentlig måte, om hun kunne stumpe røyken - fordi du ble dårlig, (eller bare irritert av synet?)

Hjelper ikke stort å glane stygt på folk, da bare driter de en lang masj i deg, og du får null respekt.

Var det bare deg og moren med ungene som reagerte - jeg mener siden det var så stappfullt der, var det vel flere som skula litt. Eller respekterte de andre at det faktisk er lov å røyke ute.

Ikke rart det blir mye krangel og tulleball, hvis alle skulle tålt like lite som deg.

Det handler ikke om å tåle eller ikke tåle. Selv om jeg ikke er allergisk mot røyk så får jeg store pustevansker (klarer ikke å trekke lufta ned i lungne) når jeg får sigarettrøyk midt i ansiktet. Og det er faktisk verre utendørs enn innendørs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Flows

    60

  • laguna1365380434

    29

  • Dorthe

    22

  • Sør

    19

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terakotta

Nei jeg ser ingen prinsippiell forskell på det..

Det er upassende, udemokratisk og hysterisk å gyve løs på røykerne for de de røyker ute, og det ville være samme å gyve løs på og forby å lukte fot eller å være overparfymert.

Men når en da synes det ene er helt i orden skjønner jeg ikke hvilke kriterier som gjør at det andre IKKE er i orden.

Forøvrig synes jeg ikke noen av delene er greit.

Angrep er det beste forsvar! :)

Jeg må le av deg - har tenkt sånn sjøl da jeg røkte - men jeg sa det aldri. Jeg TRODDE ikke i mine villeste fantasier at det var SÅ utrolig ekkelt at folk røyka rundt en. Du snakker om svettelukt - ja, skal det sammenlignes med røyk så måtte noen ha gnidd sine svette armhuler opp i nesa på deg - til sammenligning - og da ville man jo også ha sagt fra - eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Vennligst kutt ut det der "folk som røyker.."

Hva er det med damer over 40? Hva er det med rødhårete damer? Hva er det med vektere? Hva er det med politifolk? Hva er det med innvandrere?

Jeg røyker, men ikke i busskur! Røyker kun på røykerom på jobben, hjemme og når jeg er ute å pilser. Hvis det er ikke-røykere ved bordet, eller noen på bordet ved siden av spiser eller det er små unger der røyker ejg IKKE.

Så hva er det med sure ikke-røykere som drar alle under en kam? Skjønner?

God påske! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terakotta

Jeg mener at å lære bort empati og evne til medfølelse er svært viktig,jepp..

dessuten tror jeg TOLERANSE er en god ting å ha med seg...

Og det tror jeg ikke en lærer bort ved å ønske alle som ikke oppfyller Høybråtens sunnhetshysteri til en mørk plass.

Jeg mener det bør være tilatt både å røyke, lukte, og å være feit.(selvom dette kan være leit for innehaveren av nevnte traits..)

Jeg synes det blir totalt dobbelmoral at det er fullstendig tillat å si og gjøre nærmest hva som helst til en person som røyker, og ikke noe til andre som har laster med alle eller mange av de negative sidene som røyking har.

Jeg mener ikke dermed at vi skal begynne å behandle andre i tillegg til røykerne stygt(selvom denne smålige tanken selvsagt har steifet meg som både fristende og rettferdig..;)

Jeg mener at vi må lande! Det har tatt av helt, og konsekvensene med f.eks passiv røyking er blåst helt ut av proposjon. Vi må faktisk begynne å behandle røyker som folk igjen, SELVOM de velger å fortsette å røyke og ikke vil lese boken til Carr.

det var det dummeste jeg har lest i dag - og jeg har rukket å lest litt! :)

*klapper overbærende på hodet til laguna*

Man fornærmer ikke folk som røyker - sigaretter er ikke akkurat en utvekst i trynet som man bemerker - det er noe man kan legge vekk, gå vekk med el. - som faktisk også er normalt. Det er ikke snakk om å mobbe røykere. Men man må faktisk si fra at de plager omgivelsene sine - for det vet ikke alle røykere, - FAKTISK - jeg har vært der, -jeg har syntes at folk har vært hysteriske el. En mamma fortalte at etter hun hadde vært hjemme hos oss, (vi røkte brae under kjøkkenvifta (HA!)) - så måtte hun vaske alle klærne til ungene. "hurpe" tenkte jeg i mitt stille sinn, "hun gnir det inn" :) Men nå! Jeg blir SPYKLEIN av den lukta i klærne. Jeg vil ha frisk luft rundt meg - ja, mulig jeg har blitt fanatisk den andre veien - mulig det er min måte å avsky røyken på - men det er faktisk helt reellt!

det stinker faktisk av murveggen på utsiden av døra på jobben min, der står de, stakarane, -for det er ikke lov å røyke på jobb lenger. Det er KVALMENDE å kjenne lukta der, til og med når det er folketomt.

Jeg syns de skulle bygd små "lysthus" til de som enda røyker - litt vekk fra veggene, så skikkelig folk kan gå der! :-)

*dukker*

og God Påske til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terakotta

Vennligst kutt ut det der "folk som røyker.."

Hva er det med damer over 40? Hva er det med rødhårete damer? Hva er det med vektere? Hva er det med politifolk? Hva er det med innvandrere?

Jeg røyker, men ikke i busskur! Røyker kun på røykerom på jobben, hjemme og når jeg er ute å pilser. Hvis det er ikke-røykere ved bordet, eller noen på bordet ved siden av spiser eller det er små unger der røyker ejg IKKE.

Så hva er det med sure ikke-røykere som drar alle under en kam? Skjønner?

God påske! : )

Man kan ikke dra noen under en kam! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Man kan ikke dra noen under en kam! *ler*

Er det ikke det det heter? ; )

Ikke så vældig god på enklte uttrykk...

Hehe.... : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Terakotta

Er det ikke det det heter? ; )

Ikke så vældig god på enklte uttrykk...

Hehe.... : )

Det uttrykket der har jeg "fått på hjernen" - for det er så mange morsomme varianter. :)

Det heter

Dra alle over én kam

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Skulle jo trodd at en menneskeforkjemper som Sør skulle hatt litt mer fornuftige holdninger til røyking og da spes. til røyking og barn."

Hvor mange er det som dør hvert år pga røyking i buss-skur?

Du er som et hakk i plata, du har nok litt tungt for det :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vennligst kutt ut det der "folk som røyker.."

Hva er det med damer over 40? Hva er det med rødhårete damer? Hva er det med vektere? Hva er det med politifolk? Hva er det med innvandrere?

Jeg røyker, men ikke i busskur! Røyker kun på røykerom på jobben, hjemme og når jeg er ute å pilser. Hvis det er ikke-røykere ved bordet, eller noen på bordet ved siden av spiser eller det er små unger der røyker ejg IKKE.

Så hva er det med sure ikke-røykere som drar alle under en kam? Skjønner?

God påske! : )

Jeg synes du i motsetning til en del andre røykere er flink.

Du tar hensyn, det er voksent gjort :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Det uttrykket der har jeg "fått på hjernen" - for det er så mange morsomme varianter. :)

Det heter

Dra alle over én kam

hehe

Over en kam?? ; )

Synes "under en kam" høres bedre ut.... *hihi*

Men når du sier det, så synes jeg at jeg husker at du har rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Jeg synes du i motsetning til en del andre røykere er flink.

Du tar hensyn, det er voksent gjort :-)

mvh

Takk! ; )

Jeg røyker veldig lite, og plages også av folk som røyker i busskur, på røyfulle utesteder osv. Det verste ejg vet er røyk i fleisen mens jeg spiser!

Røyk lukter dritt, det er ikke noe å stikke under en stol, synes man bør slippe å plages (direkte) av andres røyk..

Men på restaurant vil jeg gjerne ta en røyk etter maten, men der er det røykeavd og ikke-røyk avdelinger + bra ventilasjon... Så har aldri blitt plaget av røyklukt på rastaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Busskur er ute. Du skal nok se at de ungene vokser til, selv om de altså så en levende røyker.

Møter jeg sånne som deg, røyker jeg ekstra og med begge hender:-P

Rent hysteri. Jeg lurer på når folk har tenkt å gå litt inn for landing her..

Busskur er ute ja, men når det står 50 mennesker i en klynge og alle vil under busskuret fordi det højler, så tenner en idiot en røyk - da blir ejg irritert også.. og jeg røyker selv.

Sto på trikkeholdeplassen i går, så kommer det en mann med en stinkende rullings (HATER rullingsstank) og blåser store skyer midt i fleisen på meg.. jeg flytta meg til andre siden av holdeplassen..

Så selv om det er ute, så går det an å la være å røyke når man står stille oppå andre mennesker, som også venter på buss/trikk. litt hensyn kan man da ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du svarte ikke på det jeg spurte om.

Når en voksen person ikke klarer å utvide horisonten sin så ser jeg det som nytteløst.

Noen tar ting lettere enn andre, du har åpenbart tungt for det :-)

(Og så tror jeg faktisk ikke du røyker, så jeg trenger ikke omvende deg.)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Ja du er flink :-)

Men jeg har liksom på følelsen at når det gjelder deg Dorthe, så er det mest omgivelsene som må ta hensyn til deg, i hvertfall barna dine.

mvh

Vet du hva 'mvh' står for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! ; )

Jeg røyker veldig lite, og plages også av folk som røyker i busskur, på røyfulle utesteder osv. Det verste ejg vet er røyk i fleisen mens jeg spiser!

Røyk lukter dritt, det er ikke noe å stikke under en stol, synes man bør slippe å plages (direkte) av andres røyk..

Men på restaurant vil jeg gjerne ta en røyk etter maten, men der er det røykeavd og ikke-røyk avdelinger + bra ventilasjon... Så har aldri blitt plaget av røyklukt på rastaurant.

Vi har likt syn på saken :-)

Det er faktisk ikke vanskeligere å få til dette enn hva du skriver :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Det er nå engang slik at røyking inne ikke lenger er lovlig (mange steder) eller bør unngår pga. barn osv - da må vi ikke-røykere faktisk godta at folk røyker utenndørs.

Røyking er fortsatt tillatt i dette samfunnet.

Så enig med du der.. MEN på bussholdeplasser, trikkeholdeplasser, t-banestasjoner synes jeg folk kan la være å røyke, der blir man som regel stående en stund, og stå stille å få røykskyer i ansiktet er ikke behaglig... Ikke engang for en røyker som meg.

Går man fobi en røyker, og får et snev av røyklukt så overlever man det.. Det er lov til å røyke ute ja, men man trenger ikke stelle seg oppå folk og fyre opp en røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva 'mvh' står for?

Jada man kan skrive mvh når man klarer og skille sak og person.

Når man synes det er helt ok å røyke sammen med barn så må man finne seg i å bli kalt egoistisk.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mor i juni

Jada man kan skrive mvh når man klarer og skille sak og person.

Når man synes det er helt ok å røyke sammen med barn så må man finne seg i å bli kalt egoistisk.

mvh

Så det er greit å slenge dritt så lenge det blir gjort på en 'vennlig' måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør har det med og dømme folk, særlig når hans kunnskaper kommer til kort og det gjør de ganske ofte.

Se hvilke holdninger han legger for dagen om de svakeste i samfunnet, psyksik utv. hemmede o.s.v + de som ikke er enig med han.

Klippet fra et innlegg han skrev i tråden her.

- Sør >

Men han vil gjerne fremstå som humanist, men det er det bare han selv som skjønner :-)

Skulle jo trodd at en menneskeforkjemper som Sør skulle hatt litt mer fornuftige holdninger til røyking og da spes. til røyking og barn.

Men neida han synes det er helt greit at de kapitalistiske og vellykkede sprer gift, sykdom og død. Det blir nesten som en narkopusher.

mvh

Det var da voldsomt...

Akkurat i denne tråden synes jeg det er du som har vist manglende folkeskikk med måten du rakket ned på Dorthe.

Kanskje et poeng å la folk styre sine egne privatliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...