Gå til innhold

egoistisk røyking i buss skur


Gjest irrritert

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Men les hva jeg skriver...det er like ille å lukte røyk og å lukte veldig sterk parfyme. Dette er også noe man kan gjøre noe med ved 1) stumpe røyk og 2) ta på mindre parfyme. Fortelle noen om deres illeluktende kroppslukt er slemt, noe de aller fleste vet.

Jeg forstår at det er tilnærmet umulig å være objektiv i røyke-diskusjoner, men litt bakkekontakt kan både røykere og ikke-røykere beholde... Kanskje du skal stikke fingeren i jorden neste gang du røyker på bussholdeplass :)

Selv har jeg alltid opplevd at røykere flytter på seg om man ber om det, så jeg vet at alle røykere (heldigvis) ikke er som deg og dine likemenn i denne tråden.

Empati og evnen til å ta hensyn til andre, er noe vi burde oppmuntre til.. Dette er også noe folk burde lære sine barn, siden du virker interessert i det.

Jeg mener at å lære bort empati og evne til medfølelse er svært viktig,jepp..

dessuten tror jeg TOLERANSE er en god ting å ha med seg...

Og det tror jeg ikke en lærer bort ved å ønske alle som ikke oppfyller Høybråtens sunnhetshysteri til en mørk plass.

Jeg mener det bør være tilatt både å røyke, lukte, og å være feit.(selvom dette kan være leit for innehaveren av nevnte traits..)

Jeg synes det blir totalt dobbelmoral at det er fullstendig tillat å si og gjøre nærmest hva som helst til en person som røyker, og ikke noe til andre som har laster med alle eller mange av de negative sidene som røyking har.

Jeg mener ikke dermed at vi skal begynne å behandle andre i tillegg til røykerne stygt(selvom denne smålige tanken selvsagt har steifet meg som både fristende og rettferdig..;)

Jeg mener at vi må lande! Det har tatt av helt, og konsekvensene med f.eks passiv røyking er blåst helt ut av proposjon. Vi må faktisk begynne å behandle røyker som folk igjen, SELVOM de velger å fortsette å røyke og ikke vil lese boken til Carr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Flows

    60

  • laguna1365380434

    29

  • Dorthe

    22

  • Sør

    19

Mest aktive i denne tråden

Jeg gjør sørs kommentar til min kommentar..

Jeg har nå holdt liv i denne tråden da, såpass inteligent er jeg da, kommer straks tilbake, skal bare ut og ta meg en røyk.

Det pussige er at den eneste som ikke røyker her er trolig midtøsten spesialisten Sør :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at jeg trakaserer Dorthe og laguna fordi jeg har sterke meninger om røyking, men du som slenger rundt deg med ord som idiot du trakaserer ingen.

Du har nok litt tungt for det ja.

mvh

Slutt med sytingen din. Du fikk en dose av din egen medisin. Ta den, lær og bli voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big Mac

Jeg forholder meg til hva forskningen har funnet ut, og ikke hva en norsk på sidelija kommentator med forutintatte meninger sier.

Det syns jeg også du skulle gjøre.

Hetland er overrasket men ikke negativ til undersøkelsen.

Ellers er det engang slik at dette bare er en undersøkelse. Det vil kreve en lang rekke videre studier for å kunne snakke om at noe er "bevist". Her er hva Paolo Boffetta konkluderer med i en av sine undersøkelser:

"The presence of a few positive studies, some of which also reported a positive dose-response relationship, however, suggests caution in concluding that passive smoke exposure in childhood is not related to subsequent risk of lung cancer. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Dersom du plager meg, vet det, og lar være å ta hensyn, så føles det lite respektfullt ja.

Da tror jeg at jeg sier takk for dansen jeg.. Her går det i sirkelargumentasjon ja;)

Følg tråden opp, les, og oppdag at jeg svart på alt du trenger å vite om lagunas syn på røyking, og hva som er respektfullt og ikke.

Over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest malun

Du skriver: "Målet mitt er selvsagt å få Dorthe enig med meg."

Jeg tipper du kunne fått selv Høybråten til å BEGYNNE med å røyke!

*fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det gjør han ikke. Som regel er han ikke sammen med meg når jeg røyker heller. Bortsett fra når jeg har besøk da og han vil være tilstede.

Du behøver ikke forsvare deg. Bare la tullingen mislike det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med sytingen din. Du fikk en dose av din egen medisin. Ta den, lær og bli voksen.

Jeg føler da ikke at jeg har fått noen dose av noe som helst jeg :-)

Hoppet da ikke akkurat i stolen fordi om du kalte meg en idiot. På Dol oppfattes jo det nærmest som en ære.

Ikke har jeg tenkt og sladre til Webbis heller :-)

Jeg er vanligvis sjelden enig med Mr.Kahn, men han har rett i at du tar mannen istedet for ballen. Og slikt blir det som kjent ikke gode fotballspillere av :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke forsvare deg. Bare la tullingen mislike det.

Med vennlig hilsen

Det er nok et større problem for minsten hennes enn meg.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

Hetland er overrasket men ikke negativ til undersøkelsen.

Ellers er det engang slik at dette bare er en undersøkelse. Det vil kreve en lang rekke videre studier for å kunne snakke om at noe er "bevist". Her er hva Paolo Boffetta konkluderer med i en av sine undersøkelser:

"The presence of a few positive studies, some of which also reported a positive dose-response relationship, however, suggests caution in concluding that passive smoke exposure in childhood is not related to subsequent risk of lung cancer. "

Du ser sikkert bla frem utenlandske synsere også. Hva imidlertid ingen av skeptikerne kan bla frem er seriøs forskning som kan konkludere med deres syn.

Man skal generelt være forsiktig med og tro på alt som kommer fra helsefanatikere. Mange kan sikkert huske svenske snusbokser med advarsel

mot kreft i munnhulen. Etter 10 års intens forkning ble advaselen fjernet.

Det viste seg nemlig at snusere har MINDRE kreft i munnhulen enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke forsvare deg. Bare la tullingen mislike det.

Med vennlig hilsen

Han får tro hva han vil om meg. Heldigvis kjenner jeg ingen som ham i virkelighetens verden. Og godt er det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok et større problem for minsten hennes enn meg.

mvh

Det er flere som dør pga manglende toleranse enn pga passiv røyking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler da ikke at jeg har fått noen dose av noe som helst jeg :-)

Hoppet da ikke akkurat i stolen fordi om du kalte meg en idiot. På Dol oppfattes jo det nærmest som en ære.

Ikke har jeg tenkt og sladre til Webbis heller :-)

Jeg er vanligvis sjelden enig med Mr.Kahn, men han har rett i at du tar mannen istedet for ballen. Og slikt blir det som kjent ikke gode fotballspillere av :-)

mvh

Jeg interesserer meg heller ikke for fotball.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er flere som dør pga manglende toleranse enn pga passiv røyking.

Ja barn med foreldre som røyker sammen med de får både passiv røyking og manglende tolleranse :-(

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg interesserer meg heller ikke for fotball.

Den ble nok litt for dyp ja, du har nok fortsatt litt tungt for det :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.. Jeg tror egentlig vi sprer masse glede.

Endelig kan mennesker av en viss legning få komme ut av skapet..

Jeg tror for eksempel DU antagelig blir oppriktig begeistret om du finner deg en røyker på et busstopp du kan sette deg og hoste hos.

*knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke forsvare deg. Bare la tullingen mislike det.

Med vennlig hilsen

Så, så! Hvor ble det av manerene dine? Kaller du folk for tulling også, nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Busskur er ute. Du skal nok se at de ungene vokser til, selv om de altså så en levende røyker.

Møter jeg sånne som deg, røyker jeg ekstra og med begge hender:-P

Rent hysteri. Jeg lurer på når folk har tenkt å gå litt inn for landing her..

Til opplysning kan det være veldig ubehagelig å inhalere røyk også ute. Røyken blir jo ikke borte automatisk selv om man ikke er innendørs.

Det er engang sånn at man bør ta hensyn til andre, og da er det selvsagt røykerene som må ta hensyn til dem som foretrekker frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg når de stenger pubene for røykere og de som røyker står utenfor og de fanatiske ikke-røykerne skal ut og inn.

Det blir spetakkel det. Og grinete folk med ørten øl innabords. En rett venstre eller en uppercup :o)

Jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...