Gå til innhold

Spørsmål om faddere

Anbefalte innlegg

Gjest snart dåp
Skrevet

Går det an å spørre bare èn i et ektepar om å være fadder, eller er det mest vanlig å da spørre begge to?

Gjest helt greit synes jeg
Skrevet

Jeg er fadder for to som min mann ikke er fadder for, og sammen er vi fadder for en tredje. Han er fadder for en som jeg ikke er fadder for.

Til vår datter har vi kun "deler av par" som faddere, min svoger (og ikke min søster), min manns søster (og ikke hennes mann), min venninne (og ikke hennes mann) og min manns kamerat (som er single).

På denne måten fikk vi velge blant flere personer, og faddernes partnere blir jo også invitert i dåp, til bursdager osv. Så disse får jo en viktig plass også, selv om de ikke stod rundt døpefonten.

men jeg ville vært konsekvent, slik at alle ser at det ikke er en bestemt person man ikke ønsker som fadder. (altså ikke velg et par, og så en som du velger uten partner).

Gjest malun
Skrevet

Vi har fire faddere for vår sønn, og ingen av dem er par. Det vil si at vi har spurt den ene halvdelen av fire par, altså. ;o)

Jeg er fadder for to barn som mannen min ikke er fadder for.

Helt vanlig, det.

Bente831365380491
Skrevet

Det er jo for såvidt greit, men pass på så den som ikke blir spurt ikke blir såret!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...