Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Terakotta
Skrevet

Grei gutt ja. Men etter min mening for dum til å være beslutningstager for en nasjon :)

Hmmm... Han er for sjenert og mangler endel tekke. Men han er dyktig :)

*inhabil*

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Grip

4

• red

3

• Goliath

3

• MsSophie

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

nei - jeg tror han slapp unna fordi det nok er stygt sagft, men ikke kriminelt.

Hvordan kunne egentlig da Trung fra IDOL si om seg selv; "YEAH! Jeg er den første gulingen som går videre i IDOL!".... om det var kriminelt...

Det heter selvironi, og er noe ethvert menneske burde inneha.

Om du derimot, som jeg antar er etnisk norsk og ikke kjenner Trung - kaller han guling - så blir ordet lite posetivt ladet.

Gjest Daisy
Skrevet

Ja - jeg blir sågar kalt "norrbagge!" :-)

Og jeg blir kalt blondine :o)

Gjest Daisy
Skrevet

Fiji. ;-p

Ja, men det er jo ikke et norsk ord...

Gjest Daisy
Skrevet

jippo

Okei, da. Husker bare en sånn skriveregle fra barneskolen om at i og j var uvenner, men i sjiraff måtte de ... et eller annet...

Noen som husker den?

Gjest Daisy
Skrevet

av svartinger

*dukker*

Oj, pass deg nå. Ellers kommer du i fengsel :P

Gjest Daisy
Skrevet

Så lenge vi har en lov mot rasisme så..

Jo, det er jo fint å ha det. Men det er forskjell på å drepe av rasistiske årsaker og å kalle en "svarting". Har aldri hørt noen bli dømt av rasismeparagrafen andre veien. "White trash ho" type ting....

Gjest Terakotta
Skrevet

Det heter selvironi, og er noe ethvert menneske burde inneha.

Om du derimot, som jeg antar er etnisk norsk og ikke kjenner Trung - kaller han guling - så blir ordet lite posetivt ladet.

vet det - du kjenner meg da :) Jeg er hvit som en keramisk flis :)

Skrevet

Ny forkledning igjen? Her må en henge med i svingene.

Gjest Terakotta
Skrevet

Ny forkledning igjen? Her må en henge med i svingene.

Jepp! ;:)

Ikke så viktig da!

Skrevet

Det er en latterlig anmeldelse som legger beslag på ressurser som trengs på andre områder.

Man skulle tro alle med noe mer pigmentering er rene persillekvaster som går i stykker for det minste, skjeve ord.

Vi har ytringsfrihet her i landet, og det får rett og slett være grenser for tøv.

Vedkommende politiker må selvsagt stå til ansvar overfor opinionen og sine velgere, og hvis han opptrer uklokt og udannet, vil han selvsagt møte konsekvensene andre måter enn gjennom rettsvesenet.

Jeg er fullstendig enig med deg - og synes hele saken er en filleting.

Men jeg var/er samtidig nyskjerrig på hva "noen" her på forum har av meninger om dette.

For de ganger noen av oss her har brukt ordet "svartinger", så er vi automatisk blitt stemplet som rassister.

Og da lurte jeg på om de samme også ville stemplet denne samen som rassist - og hvis ikke, hvorfor ikke?

Gjest Daisy
Skrevet

Skummamelk-hvit?

Gjest Daisy
Skrevet

Men jeg var/er samtidig nyskjerrig på hva "noen" her på forum har av meninger om dette.

For de ganger noen av oss her har brukt ordet "svartinger", så er vi automatisk blitt stemplet som rassister.

Og da lurte jeg på om de samme også ville stemplet denne samen som rassist - og hvis ikke, hvorfor ikke?

Du får vente til Sør logger på :P

Gjest neofix
Skrevet

Fordi - og nå banner jeg nok i Sametinget - samer er også en minoritet, som har blitt tråkket på og utsatt for undertrykking og rasisme, og derfor har de noen privillegier.

Man spøker ikke med samer, for da er man ganske rasistisk og fæl.

Tro meg....

Gjest Daisy
Skrevet

Fordi - og nå banner jeg nok i Sametinget - samer er også en minoritet, som har blitt tråkket på og utsatt for undertrykking og rasisme, og derfor har de noen privillegier.

Man spøker ikke med samer, for da er man ganske rasistisk og fæl.

Tro meg....

Så alle minoriteter kan snakke nedsettende om alle andre, men det kan ikke andre. Sett i verdensperspektiv er jo jeg også en minoritet (blondine)...

Gjest mor i juni
Skrevet

Ja, men det er jo ikke et norsk ord...

det var en spøk ;-)

Skrevet

Det er jo noen også her på dol som utpeker rasister i bøtter og spann.

Hadde det vært opp til disse PK-naivistene, hadde følgelig mange av oss vært buret inne for lenge siden, og politiet lurt i kulissene...snusende i ip-adresser og andre spor.

Man kan jo være glad for at slike ekstremister ikke slipper til i styre og stell. Det er rart at enkelte har slik sans for tankekontroll og sensur, men det ligger vel i ryggmargen.

Skrevet

Å benytte ordet "svarting" er definitivt rasistisk. Hvis man ikke innser det er man idiot.

Et annet spørsmål er om det bør rammes av straffeloven. Jeg har i og for seg forståelse for avveiningen politiet har foretatt mellom rasismeparagrafen og ytringsfriheten. Ved anvendelse av dette ordet offentlig vil man jo automatisk eksponere seg som et primitivt og bittert vesen det er vanskelig å ta alvorlig, det kan kanskje være straff nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...