Kika Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Hei. Jeg har tenkt å starte opp med en utdannelse som ikke har krav på stønad fra lånekassen. Betyr dette at jeg ikke har krav på utdannings stønad fra trygdekontoret heller? Det står noe om at de følger som regel det som lånekassen følger, men det kan gjøres unntak. Hvordan finner jeg ut av disse unntakene? Skolen det er snakk om er naturmedisinsk aromaterapeut. Vet der er noen som får den utdannelsen dekket gjennom aetat. Takker for svar. Ønsker dere alle en vakker dag 0 Siter
Gjest klem til deg Skrevet 6. april 2004 Skrevet 6. april 2004 Nei, jeg tror ikke du får slik støtte når utdanningen ikke er godkjent av lånekassen. Og - godkjenningen fra lånekassen er den eneste virkelige kvalitetssikringen av utdannelser i Norge, så hvis utdanningen ikke er godkjent, ville jeg ikke tatt den nå. Bedre å ta noe som er litt sikrere, som du vet genererer poeng til eventuelle videre / senere studier, og som fortere vil gi en fast inntekt. Så kan man heller ta dette som en videre utdanning / påbygning, kanskje den blir godkjent av lånekassen etter noen år? Uansett er utdanning viktig for å få en fast trygg jobb! Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.