Gå til innhold

Øyenskygge, hvor på øyelokket?

Anbefalte innlegg

Gjest elina presley
Skrevet

Jeg kan rett og slett ikke å legge øyenskygge og vet ikke om den skal legges på hele lokket opp til brynet eller hva?

Kan noen hjelpe meg?

Hva med hvilke farger en skal bruke?

Jeg har lys/mellomblondt hår, lys hud og grønne øyne.

Skrevet

Over hele lokket. Mest på ytterste (utvider øynene). 2/3 på "underlokket". For å løfte øyelokket: lys skygge øverst oppe under brynet. Effekten forsterkes om du bruker skygge med perlemor eller shine stick.

Gjest Daisy
Skrevet

Pleier å legge en lys opp til globelinjen, som det heter. Og en mørkere nederst. Vanskelig å forklare det der. Ta turen innom BodyShop; der sminker de ofte og veileder.

Gjest Daisy
Skrevet

Over hele lokket. Mest på ytterste (utvider øynene). 2/3 på "underlokket". For å løfte øyelokket: lys skygge øverst oppe under brynet. Effekten forsterkes om du bruker skygge med perlemor eller shine stick.

Du var jo mye flinkere enn meg til å forklare det der! Men det er jo forskjell på fest og hverdags også. Bruker ganske lite til hverdags.

Skrevet

er du flink med sminke?

jeg har alltid syntes at jeg har så små øyne, og jeg liker ikke så mye mørk kajal. til fest legger jeg lys skygge nesten helt opp til brynet og mørkere nedover og ytterst som du sier. men synes ikke effekten er stor nok.

hjelpe meg?

Skrevet

er du flink med sminke?

jeg har alltid syntes at jeg har så små øyne, og jeg liker ikke så mye mørk kajal. til fest legger jeg lys skygge nesten helt opp til brynet og mørkere nedover og ytterst som du sier. men synes ikke effekten er stor nok.

hjelpe meg?

Du sier ikke noe om hudfarge. Det er jo best om du får noen til å se på huda og gi tips enn at jeg skal "vurdere" hudfargen og fargesammensetning utfra hvilke ord du bruker for å beskrive.

Be om å bli sminket på et parfymeri, og si hvordan du vil ha det. Spør og lær underveis :)

Skrevet

Du sier ikke noe om hudfarge. Det er jo best om du får noen til å se på huda og gi tips enn at jeg skal "vurdere" hudfargen og fargesammensetning utfra hvilke ord du bruker for å beskrive.

Be om å bli sminket på et parfymeri, og si hvordan du vil ha det. Spør og lær underveis :)

will do.

Gjest elina presley
Skrevet

må man kjøpe masse sminke da som takk liksom?

Skrevet

www.nivea.com har en side der man plukker ut et bilde av en modell som ligner enn selv i hår/hudfarge - så kan man sminke denne! Og man får instruksjon hvordan gjøre dette i virkeligheten! (du trenger ikke kjøpe noe..hehe)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...