Gå til innhold

svindel

Gjest blir irritert av sånne idioter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg med noen som lager falsk e-post adresse i mitt navn, og som har laget en qxl adresse i mitt navn, med min adresse og byr på andres ting???

Har en mistanke til hvem det kan være, men vet det ikke sikkert.

Gjest what the...
Skrevet

Kan ikke skjønne hvordan de får til å gjøre det?

Da jeg begynte å kjøpe på qxl så fikk jeg ikke handlet mer enn to ganger.Da måtte de sende meg en kode pr post for å sjekke at jeg var rette vedkommende først.

Skrevet

Politiet

Uten å gå så langt med det i første omgang.

Jeg blir litt hevngjerrig, og vil ta henne personling. Helst gi henne juling!

Gjest halina
Skrevet

Når det gjelder QXL så melder du i fra til QXL så blir vedkommende utestengt umiddelbart.

Skrevet

Kan ikke skjønne hvordan de får til å gjøre det?

Da jeg begynte å kjøpe på qxl så fikk jeg ikke handlet mer enn to ganger.Da måtte de sende meg en kode pr post for å sjekke at jeg var rette vedkommende først.

Ja, og nå har denne personen bydd på 1 ting for meg, eller rettere sagt, kjøpt en ting. Til 5500 kr!!!

Det er mitt navn og min adresse som står, ikke mitt tlf nr, da denne personen ikke hadde det!

Kjenner at jeg får fnatt!!!

Skrevet

Når det gjelder QXL så melder du i fra til QXL så blir vedkommende utestengt umiddelbart.

Må vel kanskje gjøre det. Men han/hun får ikke kjøpt en masse i mitt navn, siden det kun går an å kjøpe 2 ting uten å ha fått et brev med en kode eller noe!

Men denne personen beskylder også meg for juks, og stiller spørsmål på mine auksjoner om at jeg jukser og ditt og datt! blir innmari irritert av det! For det er jo ikke sant!!! Men hva skal man gjøre?

Er det noen andre steder på nettet man kan annonsere sine ting for salg? Gidder ikke bruke qxl når det skal være på denne måten!

Gjest halina
Skrevet

Må vel kanskje gjøre det. Men han/hun får ikke kjøpt en masse i mitt navn, siden det kun går an å kjøpe 2 ting uten å ha fått et brev med en kode eller noe!

Men denne personen beskylder også meg for juks, og stiller spørsmål på mine auksjoner om at jeg jukser og ditt og datt! blir innmari irritert av det! For det er jo ikke sant!!! Men hva skal man gjøre?

Er det noen andre steder på nettet man kan annonsere sine ting for salg? Gidder ikke bruke qxl når det skal være på denne måten!

Har ikke noen erfaring med andre nettsteder for kjøp og salg enn OXL. Til gjengjeld er erfaringen der udelt positiv.

For en tid tilbake la jeg en gjenstand ut for salg, og det ble en heftig budrunde og jeg fikk god pris for gjenstanden. Så forsøkte jeg å kontakte kjøper - uten hell. Sendte flere e-post og prøvde å ringe.

QXL har et regelverk som sier at man skal prøve så mye og i så mange dager, og kjøper har plikt til å ta kontakt.

Da kjøper ikke tok kontakt, og jeg hadde prøvd "lenge nok" mailet jeg QXL, kjøper ble utestengt, og jeg fikk legge ut gjenstanden på nytt.

Så med andre ord - QXL har sine regler som må følges, og det er en stor fordel.

Gjest what the...
Skrevet

Ja, og nå har denne personen bydd på 1 ting for meg, eller rettere sagt, kjøpt en ting. Til 5500 kr!!!

Det er mitt navn og min adresse som står, ikke mitt tlf nr, da denne personen ikke hadde det!

Kjenner at jeg får fnatt!!!

Kontakt qxl og fortell om saken.De må da kunne fjerne vedkommende.

Det er synd at man skal få prøve ut qxl sånn først,2 ganger kan også bli mye penger.

Hva med å kontakte den personen som solgte varen "til deg" og forklare situasjonen?

Skrevet

Har ikke noen erfaring med andre nettsteder for kjøp og salg enn OXL. Til gjengjeld er erfaringen der udelt positiv.

For en tid tilbake la jeg en gjenstand ut for salg, og det ble en heftig budrunde og jeg fikk god pris for gjenstanden. Så forsøkte jeg å kontakte kjøper - uten hell. Sendte flere e-post og prøvde å ringe.

QXL har et regelverk som sier at man skal prøve så mye og i så mange dager, og kjøper har plikt til å ta kontakt.

Da kjøper ikke tok kontakt, og jeg hadde prøvd "lenge nok" mailet jeg QXL, kjøper ble utestengt, og jeg fikk legge ut gjenstanden på nytt.

Så med andre ord - QXL har sine regler som må følges, og det er en stor fordel.

Ja, vi får se hva som skjer! Er bare så typisk at sånn skjer!!!!

Men tror jeg har navnet på personen som gjorde dette (og adressen). Er antakelig noen som har vunnet en auksjon hos meg, og som er misfornøyd. Ikke vet jeg. Har solgt masse ting, og vi har bestandig blitt enige.

Og denne personen mener at jeg legger ut tingene flere ganger, men har jeg flere like ting, må jeg da kunne legge dem ut flere ganger også. F.eks. dersom jeg kjøper 10 stk like ting, også finner jeg ut at jeg ikke har behov for det, så kan jeg vel legge det ut etter at den første er ferdig, uten at det er samme ting! Må da vel gå an??

Gjest what the...
Skrevet

Finn.no

Gibud.no

Bente831365380491
Skrevet

Kontakt qxl og fortell om saken.De må da kunne fjerne vedkommende.

Det er synd at man skal få prøve ut qxl sånn først,2 ganger kan også bli mye penger.

Hva med å kontakte den personen som solgte varen "til deg" og forklare situasjonen?

Ja, det kan jeg jo gjøre.

Får se om det ikke ordner seg! Synes jeg plages med alt nå om dagen!!!

Skrevet

Finn.no

Gibud.no

Finn.no er jeg klar over. Men hvordan er gibud? er det omtrent det samme som qxl?

Gjest what the...
Skrevet

Ja, vi får se hva som skjer! Er bare så typisk at sånn skjer!!!!

Men tror jeg har navnet på personen som gjorde dette (og adressen). Er antakelig noen som har vunnet en auksjon hos meg, og som er misfornøyd. Ikke vet jeg. Har solgt masse ting, og vi har bestandig blitt enige.

Og denne personen mener at jeg legger ut tingene flere ganger, men har jeg flere like ting, må jeg da kunne legge dem ut flere ganger også. F.eks. dersom jeg kjøper 10 stk like ting, også finner jeg ut at jeg ikke har behov for det, så kan jeg vel legge det ut etter at den første er ferdig, uten at det er samme ting! Må da vel gå an??

Man kan også skrive opp antallet man har av tingen.Da slipper man å legge ut nytt for hver ting.

Vet ikke helt hvordan du skal gjøre det men har sett det på flere auksjoner.

Gjest what the...
Skrevet

Finn.no er jeg klar over. Men hvordan er gibud? er det omtrent det samme som qxl?

Er ikke sikker da jeg ikke har prøvd dem før.Men du finner sikkert noe info. på sidene deres.

Gjest aerlig
Skrevet

Politiet

Du har nok noe overdrevne forventninger til hva politiet proriterer.

Gjest Terakotta
Skrevet

Du har nok noe overdrevne forventninger til hva politiet proriterer.

Sikkert :) men man kan jo bli overrasket også :) Spørs helt hvor man bor det.

Gjest aerlig
Skrevet

Sikkert :) men man kan jo bli overrasket også :) Spørs helt hvor man bor det.

Nicket ditt hadde hatt mer schwung hvis du kalte deg Terakåta....tenkt på det?;-)

Gjest Terakotta
Skrevet

Nicket ditt hadde hatt mer schwung hvis du kalte deg Terakåta....tenkt på det?;-)

Ja, men jeg vil ikke råååpe det ut lissom.

Gjest malun
Skrevet

Du anmelder det. Folk har blitt dømt for sånt før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...