Gå til innhold

sykepenger og trygdekontor (igjen)

Anbefalte innlegg

Gjest nervene i høyspent
Skrevet

Nå har jeg vært i kontakt med trygdekontoret. Traff en helt ok saksbehandler, som har sjekket litt omkring dette, og nå mener de at jeg muligens har fått for mye sykepenger. Jeg reagerte også på beløpet jeg fikk per dag da jeg ble sykemeldt. Ringte trygdekontoret som sa at dette måtte jeg ta opp med min arbeidsgiver. Ringte hun på hovedkontoret som har med sykemeldingene å gjøre, og fikk beskjed om at dette var riktig!

Trygdekontoret mener nå at jeg kanskje har fått for mye, og at jeg muligens må betale tilbake det. Skal i møte med dem over påske. Men uansett, så har jeg mitt på det rene, for jeg sjekket med jobben om dette var rett, og de sa at det var det, og dette gjorde jeg kun for at de ikke skulle kunne komme på meg å si at jeg måtte betale tilbake.

Men hun sa også det at dersom de fant ut at jeg hadde fått for mye, så ville jeg få et skriv der det sto hva de hadde funnet ut, og jeg ville få mulighet til å klage på dette. Så ville deres jurist se på min klage, og deretter ville det bli avgjort hva som skulle skje. Og dersom jeg ble nødt til å betale tilbake, så ville antakelig noe bli ettergitt fordi jeg handlet i god tro siden jeg hadde sjekket dette, og fordi trygdekontoret ikke hadde reagert.

Er litt mer positiv til dette nå! Fødselspenger opparbeider jeg meg uansett sånn som jeg forsto, og om et par måneder begynner jeg å jobbe igjen (må bare holde ut selv om jeg har vondt).

Forsto det slik at jeg hadde krav på sykepenger uansett om jeg var student eller ikke, og det var jo ganske betryggende. Og dersom jeg ble nødt til å betale noe tilbake, ville jeg ikke få et krav om at jeg måtte betale det jeg skyldte innen f.eks 1 uke. Det ville bli trukket over flere år, men dersom jeg får et lite beløp som jeg må betale tilbake, så er det vel like greit å betale det med en gang hvis jeg har penger til det!

Angående at hun andre saksbehandleren brøt taushetsplikten, så ønsket ikke denne saksbehandleren å uttale seg så mye om det, siden det var en kollega av henne, men hun sa også at uavhengig av om samboeren min hadde overhørt samtalen eller ikke, så hadde hun ikke lov til å si noe til han uten at jeg hadde sagt til saksbehandleren at det var greit! Så det må jeg ta opp med trygdesjefen over påske!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...