Gå til innhold

Tar opp tråd: ego røyking i busskur

Anbefalte innlegg

Gjest irrritert
Skrevet

Skal si dere er aktive! Har alltid lurt på hva det er som skal til for å lage lange tråder. Now I know.

Jo altså, jeg tar opp tråden her,

Jeg er enig i at dersom noen står ute og røyker foreksempel på et buss stopp, og jeg kommer dit er det mitt ansvar å stille meg så langt unna som det er behagelig for meg.

Men mener dere virkelig at et buss skur er ute? En del av dem er så innebygd at det fort blir like røykfylt der som i et middels stort rom.

(og å komme til et fullt buss skur for så å gå inn å tenne seg en røyk er fortsatt sett fra mine øyne ultra egoistisk. om du er så desperat etter å få deg noen trekk før bussen kommer kan du vel stille deg utenfor skuret?)

Det andre jeg spurte om var hvordan man sier i fra til disse menneskene som i følge mange av svarene ikke skjønner at deres røyk faktisk kan gjøre folk uvel. Fikk et par gode råd, men skulle gjerne hatt flere. Ting som lar seg si, ikke ting man skulle hatt lyst å si;P

Fortsetter under...

Gjest halina
Skrevet

Man kan gå inn i leskuret, stå et øyeblikk, begynne å la blikket flakke, presse fram noen hvesende host - begynne å famle i lommene og stønne: "Inhalatoren, inhalatoren... allergisk... røyk" :-)

Så vil sikkert de røykende være behjelpelig med å døtte deg ut av leskuret, så du får kommet til hektene ute i regnet. :-)

Gjest irrritert
Skrevet

Man kan gå inn i leskuret, stå et øyeblikk, begynne å la blikket flakke, presse fram noen hvesende host - begynne å famle i lommene og stønne: "Inhalatoren, inhalatoren... allergisk... røyk" :-)

Så vil sikkert de røykende være behjelpelig med å døtte deg ut av leskuret, så du får kommet til hektene ute i regnet. :-)

Ut fra svarene som kom frem i den forrige tråden kunne jeg også risikere at de røykende slo seg sammen, holdt meg fast og tvangs blåste røyk ned i lungene mine. Bare fordi de liksom ble så provosert av å se at jeg ble dårlig av røykinga deres. At jeg kunne være så dum..

Gjest Terakotta
Skrevet

Ut fra svarene som kom frem i den forrige tråden kunne jeg også risikere at de røykende slo seg sammen, holdt meg fast og tvangs blåste røyk ned i lungene mine. Bare fordi de liksom ble så provosert av å se at jeg ble dårlig av røykinga deres. At jeg kunne være så dum..

Ja - og så hadde med seg sør for å fortelle deg at du var nazist! :()

hehe

Du kan - neste gang :

"bråsnu deg mot han/hun som røyker i buss-skuret og si; "Å guri - du så ikkee meg du!, ikke rart du fyrte opp en røyk da! :) Og så smiler du, - for det er høflig!

(det der syns jeg var lurt, om jeg selv skal si det, og jeg komemr nå til å oppsøke alle buss-skur jeg ser - i håp om at en fyrer opp en røyk -regner gjør det så det bøtter ned også -i dag!" :)

Gjest irrritert
Skrevet

Ja - og så hadde med seg sør for å fortelle deg at du var nazist! :()

hehe

Du kan - neste gang :

"bråsnu deg mot han/hun som røyker i buss-skuret og si; "Å guri - du så ikkee meg du!, ikke rart du fyrte opp en røyk da! :) Og så smiler du, - for det er høflig!

(det der syns jeg var lurt, om jeg selv skal si det, og jeg komemr nå til å oppsøke alle buss-skur jeg ser - i håp om at en fyrer opp en røyk -regner gjør det så det bøtter ned også -i dag!" :)

bor i Oslo du også eller?

Du må gjerne teste ut replikken din først, før jeg bruker den mener jeg. hihi.

Dette bunnet vel egentlig ut i at jeg trodde det var gammeldags å røyke , og i allefall gammeldags å røyke "på andre". Også ble jeg litt sjokkert da jeg så at det ikke er sånn.

Gjest Terakotta
Skrevet

bor i Oslo du også eller?

Du må gjerne teste ut replikken din først, før jeg bruker den mener jeg. hihi.

Dette bunnet vel egentlig ut i at jeg trodde det var gammeldags å røyke , og i allefall gammeldags å røyke "på andre". Også ble jeg litt sjokkert da jeg så at det ikke er sånn.

Jeg bor 7 mil lenger sør - regner her også! :)

Ja, skal legge ut rapport neste gang jeg får brukt den replikken! hehe

Annonse

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Selvsagt er det røykerne som skal tilpasse etter ikkerøykerne. *ikke ironi*

Skrevet

Jeg er enig i at et busskur ikke kan regnes som ute i denne sammenhengen. Jeg røyker, men det kunne ikke falle meg inn å tenne en røyk inne i et busskur om det var andre mennesker der. Jeg ville heller ikke stille meg sånn at røyken blåser på andre.

Skrevet

Nå provoserer jeg sikkert men et busskur er jo bare en vegg med tak og full utluftig.

Jeg erger meg mer over folk som sitter der og ikke lar meg sitte.

Skrevet

Nå provoserer jeg sikkert men et busskur er jo bare en vegg med tak og full utluftig.

Jeg erger meg mer over folk som sitter der og ikke lar meg sitte.

Begge deler har med allmenn høflighet å gjøre. Du mener altså at det er uhøflig at du ikke blir tilbudt plass, men det er helt i orden å plage dem med røyk???

Skrevet

Begge deler har med allmenn høflighet å gjøre. Du mener altså at det er uhøflig at du ikke blir tilbudt plass, men det er helt i orden å plage dem med røyk???

Jeg sa vel at jeg synes det var mye verre. Jeg har spurt om å få sitte før og bare fått sure miner tilbake jeg.

Skrevet

Jeg sa vel at jeg synes det var mye verre. Jeg har spurt om å få sitte før og bare fått sure miner tilbake jeg.

Noen spes. grunn til at du skulle få sitte?

mvh

Skrevet

Noen spes. grunn til at du skulle få sitte?

mvh

Kanskje fordi jeg spurte og fordi jeg var sliten.

Annonse

Skrevet

Kanskje fordi jeg spurte og fordi jeg var sliten.

Kanskje de er slitne de som sitter der fra før også :-)

mvh

Skrevet

Men da vet du jo akkurat hvor frustrerende det kan være at folk ikke tar hensyn! Ser du ikke sammenhengen?

Skrevet

Men da vet du jo akkurat hvor frustrerende det kan være at folk ikke tar hensyn! Ser du ikke sammenhengen?

Neppe :-)

mvh

Skrevet

Det var jo akkurat derfor jeg skrev det.

Hvis noen kommer til meg og sier at de blir syke fordi jeg røyker, så blåser jeg ikke røyken opp i ansiktet på dem men fjerner meg eller sneiper den. Hvis noen sender meg sure blikk eller er uforskammet så blir jeg uforskammet tilbake.

Akkurat som jeg ikke skreller appelsiner ioppi ansiktet til venninna mi, nettopp fordi jeg vet at hun kan dø av det. Hun har holdt på å dø tre ganger når vi har vært sammen pga allergiske reaksjoner og det er ikke moro.

Skrevet

Kanskje de er slitne de som sitter der fra før også :-)

mvh

Men når jeg ber høflig om jeg kan få sitte og forteller hvorfor, så synes jeg de kunne ha reist seg. Det er det sjelden noen gjør.

Skrevet

Det var jo akkurat derfor jeg skrev det.

Hvis noen kommer til meg og sier at de blir syke fordi jeg røyker, så blåser jeg ikke røyken opp i ansiktet på dem men fjerner meg eller sneiper den. Hvis noen sender meg sure blikk eller er uforskammet så blir jeg uforskammet tilbake.

Akkurat som jeg ikke skreller appelsiner ioppi ansiktet til venninna mi, nettopp fordi jeg vet at hun kan dø av det. Hun har holdt på å dø tre ganger når vi har vært sammen pga allergiske reaksjoner og det er ikke moro.

Men Dorthe, du forstår jo ikke at det kan plage folk at du røyker på bussholdeplassen. Det er nemlig ikke alle som tør si fra, av ulike grunner. Tar du hensyn, så røyker du ikke der i det hele tatt dersom det står andre mennesker der.

Du tar like lite hensyn som dem som ikke reiser seg for deg så du får sitte. Din "ugjerning" er faktisk verre.

Skrevet

Men Dorthe, du forstår jo ikke at det kan plage folk at du røyker på bussholdeplassen. Det er nemlig ikke alle som tør si fra, av ulike grunner. Tar du hensyn, så røyker du ikke der i det hele tatt dersom det står andre mennesker der.

Du tar like lite hensyn som dem som ikke reiser seg for deg så du får sitte. Din "ugjerning" er faktisk verre.

Men jeg kan da ikke være sur for at folk ikke reiser seg når jeg ikke spør. Hvis jeg ikke tør og spørre så er det jo min egen skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...