Gå til innhold

Tar opp tråd: ego røyking i busskur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg kan da ikke være sur for at folk ikke reiser seg når jeg ikke spør. Hvis jeg ikke tør og spørre så er det jo min egen skyld.

Har du krykker eller andre ting som gjør at folk uoppfordret burde tilbudt deg sitteplass? Hvis ikke har du ingenting å være sur for hvis du ikke spør - det har du rett i. Men du kan på ingen måte sammenlikne det med å røyke slik at andre må trekke inn røyk ufrivillig.

Skrevet

Har du krykker eller andre ting som gjør at folk uoppfordret burde tilbudt deg sitteplass? Hvis ikke har du ingenting å være sur for hvis du ikke spør - det har du rett i. Men du kan på ingen måte sammenlikne det med å røyke slik at andre må trekke inn røyk ufrivillig.

Det synes ikke så jeg blir ikke sur for at ingen ser at jeg er sliten. Men jeg kan ikke se hvem som blir syke av røyk heller.

Skrevet

Det synes ikke så jeg blir ikke sur for at ingen ser at jeg er sliten. Men jeg kan ikke se hvem som blir syke av røyk heller.

Sier du at du kun vil ta hensyn til dem som *blir syke* av røyk? Hva med dem som føler stort ubehag, fortjener ikke de respekt?

Skrevet

Sier du at du kun vil ta hensyn til dem som *blir syke* av røyk? Hva med dem som føler stort ubehag, fortjener ikke de respekt?

Ikke mer respekt enn jeg fortjener synes jeg.

Skrevet

Ikke mer respekt enn jeg fortjener synes jeg.

Hva mener du?

Gjest halina
Skrevet

Ut fra svarene som kom frem i den forrige tråden kunne jeg også risikere at de røykende slo seg sammen, holdt meg fast og tvangs blåste røyk ned i lungene mine. Bare fordi de liksom ble så provosert av å se at jeg ble dårlig av røykinga deres. At jeg kunne være så dum..

Ja nettopp! Hvis du kommenterer røykingen så kan du risikere at de i beste fall nøyer seg med å blåse røyken i ansiktet på deg, og i verste fall at de omringer deg og blåser ned i halsen på deg.

Kort sagt - røykere er en hensynsløs rase som ikke liker at noen ikke føyer seg etter dem.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Men når jeg ber høflig om jeg kan få sitte og forteller hvorfor, så synes jeg de kunne ha reist seg. Det er det sjelden noen gjør.

Har du virkelig ikke tanke for at de som sitter der allerede også kan være slitne? Hvis du satt fordi du var skikkelig sliten og noen hadde bedt deg reise deg fordi de var slitne, hva ville du da gjort?

Jeg kan godt skjønne din holdning til å få lov til å røyke ute selv om det er andre til stede. Du ser vel bare dine egne behov, ikke andres.

Skrevet

Har du virkelig ikke tanke for at de som sitter der allerede også kan være slitne? Hvis du satt fordi du var skikkelig sliten og noen hadde bedt deg reise deg fordi de var slitne, hva ville du da gjort?

Jeg kan godt skjønne din holdning til å få lov til å røyke ute selv om det er andre til stede. Du ser vel bare dine egne behov, ikke andres.

Jeg ser i hvert fall at det er forskjell på å bo på Grünerløkka hvor de fleste er hyggelige og greie og på resten av landet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...