Gå til innhold

Men jeg ER jo ikke feit!

Anbefalte innlegg

Gjest trrrish
Skrevet

Nå skjønner jeg ingenting. Testet BMI min, den var på 28-29, altså overvektig! Men jeg er jo ikke feit i det hele tatt. Før veide jeg 50 og da hadde jeg normalvekt, men da var jeg kjempetynn. Nå veier jeg 72, e bare 159 høy, men likevel så er jeg jo ikke tykk!

Jeg bruker str 30 i killah babe-bukser og str 31/32 i Levis. Er da ikke feit da? Er det jeg som ikke greier å innse at jeg er tykk eller?

Har spurt mange, og alle sier jeg ser helt normal ut.

Åssen går det an da?

Gjest et tips
Skrevet

BMI tar ikke hensyn til individualitet.

En kroppsbygger f.eks. vil være overvektig i følge BMI, men er jo IKKE det.

Skrevet

BMI passer godt til å beskrive gjennomsnittsmennesker, men ikke til å beskrive enkelt- mennesker.

Drit i BMI'en, og nyt at du har en kropp som etter alle andre målestokker er "akkurat passe".

God Påske!

Gjest Svar til Trrrish
Skrevet

VÆR fornøyd med den personen du ER, og IKKE tenk alt for mye med dette med BMI tullegreiene...

Det spiller da ingen rolle om man er tykk, tynn eller normalvektig, lang, kort osv...

Hovedsaken er vel at du har det godt med deg selv, er ikke det som er poenget da?Trodde du visste det jeg...

Gjest trrrish
Skrevet

VÆR fornøyd med den personen du ER, og IKKE tenk alt for mye med dette med BMI tullegreiene...

Det spiller da ingen rolle om man er tykk, tynn eller normalvektig, lang, kort osv...

Hovedsaken er vel at du har det godt med deg selv, er ikke det som er poenget da?Trodde du visste det jeg...

Jeg har det kjempegodt med meg selv, det er ikke det. Syns bare det er så rart at jeg regnes som tykk når jeg ser normal ut. Pluss at jeg er redd for sykdommene som følger med overvekt.

Men fornøyd er jeg. Ingen har deiligere rompe:)

Gjest IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg veier 93 kg, 175cm, hvordan bærer det avsted?:-)

Gjest trrrish
Skrevet

Jeg er ikke feit;-)

Ikke jeg heller. BMI kan køsse seg i ræva.

Skrevet

Ikke jeg heller. BMI kan køsse seg i ræva.

Jeg har trent siden midten på 70-tallet, men nå når jeg er begynt å bli tilårskommen har jeg begynt å å få problemer med knebøy. *sukk* nå er det begynt å bli "sugerør" av bena, så jeg må nok redusere på kroppsvekta.

Skrevet

Du ble altså lurt nå :-)

mvh

Hvem av?

Skrevet

Hvem av?

ehe, den skulle postes et annet sted :-(

mvh

Skrevet

Hei trrrish,

GLEM BMI!

BMI er et statistisk verktøy for å undersøke fedme hos STORE befolkninger, slik som en hel by, eller egentlig et helt land. Det er noe man skal bruke for å finne ut av om "spanjoler er fetere enn italienere", og er slettes IKKE beregnet på individer.

BMI er rett og slett ikke egnet til slikt bruk.

Og du er selvsagt ikke "feit" med de målene!

Alt godt,

Skrevet

BMI er noe tull. Jeg skal liksom være undervektig, men det er jeg ikke!

Gjest neofix
Skrevet

Hei trrrish,

GLEM BMI!

BMI er et statistisk verktøy for å undersøke fedme hos STORE befolkninger, slik som en hel by, eller egentlig et helt land. Det er noe man skal bruke for å finne ut av om "spanjoler er fetere enn italienere", og er slettes IKKE beregnet på individer.

BMI er rett og slett ikke egnet til slikt bruk.

Og du er selvsagt ikke "feit" med de målene!

Alt godt,

BMI gir en brukbar pekepinn! Og det er forskjell på overvekt (som bar er "litt" over "normalen") og FEDME. Fedme tror jeg er BMI over 30.

Selvsagt tar ikke BMI hensyn til kroppsbygning, så noe eksakt redskap er den ikke. Men det er vesentlig forskjell på å være overvektig og det å være feit.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...