Gå til innhold

Et sikkert vårtegn... iiik!!

Anbefalte innlegg

Gjest billefobi
Skrevet

Et sikkert vårtegn er det når du ser ei fleskebille spankulere rundt på gulvet.

http://www.actum.no/fleskebille.html

Jeg HATER disse krypene! Var plaget med dem i fjor også - èn av dem hadde pinadø tatt seg til rette i senga vår! Isj og æsj!

Har alle sånne i huset sitt om våren/sommeren? Eller er det typisk "gammelt-hus-syndrom" ?

Er det noe man selv kan gjøre med det? Eller må man ha proff hjelp? Kan vi i så fall kreve at huseier betaler regninga..?

Gjest Daisy
Skrevet

Vi har ingen i vår leilighet i 3. etasje midt i Oslo :P

Gjest Klara Q med billefobi
Skrevet

Vi har ingen i vår leilighet i 3. etasje midt i Oslo :P

Vi bor i andre etasje, så det har tydeligvis ikke noe med hvor høyt man svever.. :)

Gjest Daisy
Skrevet

Vi bor i andre etasje, så det har tydeligvis ikke noe med hvor høyt man svever.. :)

Okei, da. Men leiligheten vår er helt ny, så det kan jo ha noe med at den er gammel å gjøre?

Skrevet

Okei, da. Men leiligheten vår er helt ny, så det kan jo ha noe med at den er gammel å gjøre?

Ja, det er godt mulig. Antakelig ligger det mye gamle matrester og smuler innimellom kriker og kroker og lister og i vegger.. Og dette huset har nok stått her i noen tiår..

Å fy... :(

Gjest Daisy
Skrevet

Ja, det er godt mulig. Antakelig ligger det mye gamle matrester og smuler innimellom kriker og kroker og lister og i vegger.. Og dette huset har nok stått her i noen tiår..

Å fy... :(

iiiik er det uannsett!

Gjest what the...
Skrevet

Jeg vet ikke om det er sånn bille jeg har sett hjemme hos oss.Har iallefall sett noe som ligner men den er veldig liten ca 5mm.Er det den samme?

Skrevet

Jeg vet ikke om det er sånn bille jeg har sett hjemme hos oss.Har iallefall sett noe som ligner men den er veldig liten ca 5mm.Er det den samme?

http://www.a-3.no/SD/skadedyr/fleskeklanne.htm

Her var litt mer om fleskebilla - eller fleskeklannen, som den også kalles..

Den varierer i størrelse - noen er små, og noen er store (ca 2 cm)

Ser ut til at jeg kan regne med det ligger døde mus eller rotter et sted i huset... Iiisj..

Skrevet

Har aldri sett sånne, men her pilte en edderkopp over badegolvet i går. Den var så rask at den nesten rakk å gjemme seg før jeg fikk tatt den.

Gjest what the...
Skrevet

http://www.a-3.no/SD/skadedyr/fleskeklanne.htm

Her var litt mer om fleskebilla - eller fleskeklannen, som den også kalles..

Den varierer i størrelse - noen er små, og noen er store (ca 2 cm)

Ser ut til at jeg kan regne med det ligger døde mus eller rotter et sted i huset... Iiisj..

Den ligner jo veldig,men ikke har vi glemt mat og reist bort,ikke er det mus under gulvet da huset står på plate rett på marka,har aldri sett mus inne heller.Huset er bygd i 2000 så det er ikke gammelt.Har bare sett en av gangen av di.Det kan jo være noe helt annet da.Kanskje noe som følger med veden vi tar inn til fyring.

Skrevet

Den ligner jo veldig,men ikke har vi glemt mat og reist bort,ikke er det mus under gulvet da huset står på plate rett på marka,har aldri sett mus inne heller.Huset er bygd i 2000 så det er ikke gammelt.Har bare sett en av gangen av di.Det kan jo være noe helt annet da.Kanskje noe som følger med veden vi tar inn til fyring.

Ja, pluss at de visstnok var flyvedyktige. Har lest at man kan regne med å få en og annen sånn bille på besøk i løpet av våren/sommeren. Det er først når de operer i flokker en trenger å bekymre seg over døde mus og sånne koselige ting.

Skrevet

Har aldri sett sånne, men her pilte en edderkopp over badegolvet i går. Den var så rask at den nesten rakk å gjemme seg før jeg fikk tatt den.

Det pilte sannelig en eddings over pc-desken min her en dag, og, men den kom seg unna. Hvis ikke det var den jeg knerta på soverommet et par dager etter, da. Den lignet veldig, men det kan jo ha vært tvillingsøstera. Den lå og koste seg under en sokk som lå pent dandert på soveromsgulvet.

Skrevet

Det pilte sannelig en eddings over pc-desken min her en dag, og, men den kom seg unna. Hvis ikke det var den jeg knerta på soverommet et par dager etter, da. Den lignet veldig, men det kan jo ha vært tvillingsøstera. Den lå og koste seg under en sokk som lå pent dandert på soveromsgulvet.

Derfor jeg ikke liker at de kommer seg unna. Man vet jo aldri hvor de dukker opp neste gang :)

Gjest what the...
Skrevet

Ja, pluss at de visstnok var flyvedyktige. Har lest at man kan regne med å få en og annen sånn bille på besøk i løpet av våren/sommeren. Det er først når de operer i flokker en trenger å bekymre seg over døde mus og sånne koselige ting.

Det er et par mnd siden jeg så en sist så de må vel kunne komme på vinteren også da?Ligger kanskje inni veggen.

Det er godt mulig den jeg har sett er flyvedyktig for da jeg en gang skulle hente et papir for å få den vekk,så var den plutselig forduftet.Svært så fort den kan krype da,tenkte jeg.:o)

Skrevet

Derfor jeg ikke liker at de kommer seg unna. Man vet jo aldri hvor de dukker opp neste gang :)

Nei, denne her var jo faretruende nær puta mi... Tenk å våkne med en eddings i neseboret, da!

*grøss*

Har virkelig lite til overs for småkryp..

Skrevet

Det er et par mnd siden jeg så en sist så de må vel kunne komme på vinteren også da?Ligger kanskje inni veggen.

Det er godt mulig den jeg har sett er flyvedyktig for da jeg en gang skulle hente et papir for å få den vekk,så var den plutselig forduftet.Svært så fort den kan krype da,tenkte jeg.:o)

Jeg har faktisk ikke sett at de kan fly, jeg, og jeg har sett mange av dem! Kanskje de er blyge, og bare flyr når ingen ser på?

Men de kan løpe veldig fort!

Gjest what the...
Skrevet

Jeg har faktisk ikke sett at de kan fly, jeg, og jeg har sett mange av dem! Kanskje de er blyge, og bare flyr når ingen ser på?

Men de kan løpe veldig fort!

Nei nå får jeg frysninger nedover ryggen her. *gusj*

Skrevet

Nei, denne her var jo faretruende nær puta mi... Tenk å våkne med en eddings i neseboret, da!

*grøss*

Har virkelig lite til overs for småkryp..

Tro det eller ei, men (la oss kalle henne NN) våknet opp med en edderkopp hengende over nesa hennes. Fra taket og ned hang den! Hun ble lammet av skrekk og lå og stirret på den til hun sovna. Da hun våknet igjen var den borte.

Grøss.

Skrevet

Tro det eller ei, men (la oss kalle henne NN) våknet opp med en edderkopp hengende over nesa hennes. Fra taket og ned hang den! Hun ble lammet av skrekk og lå og stirret på den til hun sovna. Da hun våknet igjen var den borte.

Grøss.

Jeg ble mest imponert over at hun sovnet, jeg! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...