Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å få en sånn "sjekk mail"-knapp oppe på toppen der med alle de andre knappene? Selv om den sjekker automatisk med jevne mellomrom er det greit å trykke på en knapp syns jeg da. Og jeg har ikke lyst til å måtte gå opp på menyen hele tida, og jeg husker ikke lenger enn 3 sekunder at jeg kan trykke ctrl+k istedet.

Og hvorfor heter den arkfanen med mail "Unread"? Den heter jo alltid det selv om jeg ikke har en eneste unread mail. Den burde jo hete Mail eller "0 new messages" eller noe sånt som det. Og det hadde jo vært innmari fint om det kom opp der hvis jeg fikk noen nye mail, uten at jeg må inn og sjekke om det har poppet opp noen nye siden sist.

Citoyen?

Uansett - jeg er på nytt opera-frelst selv om jeg ikke kan få det akkurat som jeg vil hele tiden.

Skrevet

Måten dette fungerer på er ganske forandret i 7.5, som nå er kommet i Technical Preview 3. Jeg har ikke eldre versjoner installert, så jeg tør ikke svare på nøyaktig hvordan du får knappen dit du vil der. Men i 7.5 høyreklikker du på den verktøylinjen du vil ha knappen på, velger "customize toolbars", finner mail-seksjonen, og drar "check mail"-knappen dit. Altså på samme måte som du ville gjort det i Word.

Og Unread-boksen heter Unread fordi den viser uleste meldinger :) Arkfanen viser bare navnet på den delen av mailen den viser - om du har Received åpent er det det du ser i tittelen. Men i 7.5 får du en stripe på siden som (blant annet) viser "Mail (x)" der x er antallet uleste meldinger. Du kan selvsagt klikke på den for å vise mailen. Teksten på den skifter farge når du får nye meldinger, så du slipper å gå inn og sjekke.

Skrevet

Måten dette fungerer på er ganske forandret i 7.5, som nå er kommet i Technical Preview 3. Jeg har ikke eldre versjoner installert, så jeg tør ikke svare på nøyaktig hvordan du får knappen dit du vil der. Men i 7.5 høyreklikker du på den verktøylinjen du vil ha knappen på, velger "customize toolbars", finner mail-seksjonen, og drar "check mail"-knappen dit. Altså på samme måte som du ville gjort det i Word.

Og Unread-boksen heter Unread fordi den viser uleste meldinger :) Arkfanen viser bare navnet på den delen av mailen den viser - om du har Received åpent er det det du ser i tittelen. Men i 7.5 får du en stripe på siden som (blant annet) viser "Mail (x)" der x er antallet uleste meldinger. Du kan selvsagt klikke på den for å vise mailen. Teksten på den skifter farge når du får nye meldinger, så du slipper å gå inn og sjekke.

Hmm... Ble ikke så veldig mye klokere, men i bunn og grunn bør jeg få meg 7.5?

Skrevet

Det tar nok en stund ennå før den kommer i endelig versjon, men om du vil prøve preview-versjonen kan du jo installere den i en annen katalog?

http://my.opera.com/forums/showthread.php?&threadid=47230

Ja, tror ikke jeg gidder det.

Men nå har jeg prøvd meg litt mer i opera-mailen, og den virker jo bare helt genial.

Men jeg finner ikke noe sted jeg kan liksom bytte mappe. Altså, jeg står i Unread-mappen... Og der kan jeg velge om jeg vil vise mailer som er lest eller ikke. Men sånn som i Outlook er det jo mappe for sendt og mottatt. Er det ikke sånn i Opera?

Jaja... Skjønner godt at det kan være vanskelig når du sitter med en annen versjon, men jeg må jo prøve å spørre.

Skrevet

Ja, tror ikke jeg gidder det.

Men nå har jeg prøvd meg litt mer i opera-mailen, og den virker jo bare helt genial.

Men jeg finner ikke noe sted jeg kan liksom bytte mappe. Altså, jeg står i Unread-mappen... Og der kan jeg velge om jeg vil vise mailer som er lest eller ikke. Men sånn som i Outlook er det jo mappe for sendt og mottatt. Er det ikke sånn i Opera?

Jaja... Skjønner godt at det kan være vanskelig når du sitter med en annen versjon, men jeg må jo prøve å spørre.

Du kan enten klikke på pilen ved "Unread" (like over "Compose"-knappen) for å få en liste, eller trykke F4 (eller klikke på hotlist-knappen) for å vise mailpanelet og kontrollere alt derfra.

Dette kan være nyttig lesning: http://www.opera.com/support/tutorials/opera/m2/

Skrevet

Du kan enten klikke på pilen ved "Unread" (like over "Compose"-knappen) for å få en liste, eller trykke F4 (eller klikke på hotlist-knappen) for å vise mailpanelet og kontrollere alt derfra.

Ok.

Det er ingen flere mapper enn unread-mappen, derfor ligger alt der, og jeg kan ikke svitsje. Finner vel ut av det etter hvert :)

Skrevet

Aha!

Nå så jeg lyset.

Hehe...

Thankyouverrymuch.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...