Gå til innhold

Ikke fast jobb, null rettigheter???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ferdig utdannet sykepleier til jul, men sliter med å få fast jobb. Jeg har siden januar tatt på meg tilfeldige vakter litt her og der. Dette har på mange måter fungert greit, helt til jeg nå er blitt syk.Neste uke har jeg kun jobb en dag. Har jeg vært frisk så har jeg helt sikkert fått flere vakter. Er det da slik at jeg bare får betalt for kun den ene dagen eller har jeg krav på noe mere.? Håper noen skjønner hva jeg mener og har noen gode råd og komme med??

Skulle jobbe tre såkalte rød dager i påsken , men ble beklageligvis syk. Har jeg da krav på 133% betaling. jeg var satt opp på jobb, men er ikke fast ansatt.

Takk!

Fortsetter under...

Bente831365380491
Skrevet

Tror ikke at du har det nei. Men skal ikke si det for sikkert. Der jeg jobber får vi kun betalt for faste vakter dersom vi skulle bli syk.

• 4 uker senere...
Skrevet

Når du blir sykemeldt kan du gå til trygdekontoret. Jeg tror du har krav på å få sykepenger fastsatt av det du har tjent siste mnd? Men ring trygdekontoret og hør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...