Gå til innhold

Skien-Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest ut på tur...
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg med ca kjøretid strekningen Skien-Oslo. En lørdag, om det har noe å si.

Bare lurte på om vi rekker en dagstur til slekt i Oslo også når vi skal østover....

Takk for hjelpen!

Pappa Bjørn
Skrevet

Snaue 2 timer om du kjører over Siljan. Hold deg unna E-18.

Skrevet

Snaue 2 timer om du kjører over Siljan. Hold deg unna E-18.

Hald unna E18 fordi? Vi køyrde over Siljan i dag, og banna i grunnen over det. Dårleg og svingete veg er det, og nok trafikk til at det blir kø.

E18 mellom Skien og Holmestrand er langt frå ille no, sjølv i rushtider, og ein vanleg laurdag er langt frå rushtid.

Eg trur at oppfatninga om at Siljan-ruta skal vera betre og raskare heng att frå gamle dagar. E18 er ikkje slik den var. Det er éin flaskehals på strekninga, og den er over Drammensbrua. Kanhenda er E18ruta litt lengere framleis, men det er definitivt ein meir behageleg veg å køyra. .

Skrevet

Da veien til Skien

ikke gitt til Skien lenger, men (alvorlig talt)

til Hamar i stedet,

var det ikke få som ble forundret.

Starten på et dikt av Tor Åge Bringsvær. Et science fiction dikt.

Gjest uten signatur
Skrevet

'Oslo' kan jo være så mangt da, skal du på Vestfoldsida av gryta eller forbi sentrum og oppover før du snur feks.

1,5 - 2 timer synes jeg virker noe snaut når du kommer fra Skien via E18. Synes som regel det tar lenger tid enn jeg tror når jeg drar den veien. Selv om jeg ikke er noen sinke i trafikken. Jeg tråkker på det jeg tør av hensyn til trafikkbokser og up-patruljer, og er heller ikke redd for å foreta forbikjøringer. På tofeltsveier kjører jeg forbi det meste, men allikevel skal det ikke mye til før tida drar ut.

Nå skal vel ikke dere rekke noe til en bestemt tid nødvendigvis, men jeg ville heller tro at det tok ca 2,5 timer fra Skien til Oslo jeg. Den Siljanruta kjenner jeg ikke til.

Skrevet

2 timer fra sentrum i oslo til porsgrunn sentrum uten noe særlig trafikk, med snill trafikant som nesten holder fartsgrensa hele tida. Det er E18.

Gjest -ut på tur.
Skrevet

Takk for alle svar.

Vi kjører nok e18, orker ikke bilsyke barn i baksetet. Og vi skal til Groruddalen i Oslo.

Kanskje vi kan får til en dagstur da....

Hilsen meg, som snart skal

Pappa Bjørn
Skrevet

Hald unna E18 fordi? Vi køyrde over Siljan i dag, og banna i grunnen over det. Dårleg og svingete veg er det, og nok trafikk til at det blir kø.

E18 mellom Skien og Holmestrand er langt frå ille no, sjølv i rushtider, og ein vanleg laurdag er langt frå rushtid.

Eg trur at oppfatninga om at Siljan-ruta skal vera betre og raskare heng att frå gamle dagar. E18 er ikkje slik den var. Det er éin flaskehals på strekninga, og den er over Drammensbrua. Kanhenda er E18ruta litt lengere framleis, men det er definitivt ein meir behageleg veg å køyra. .

Hver sin smak. Jeg kan ikke fordra E-18 gjennom Vestfold og skyr den som pesten. Grenlandsfolket selv velger som regel siljan, i tillegg til at bussene har valgt Siljan fremfor e-18.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...