Gå til innhold

noe som kan hjelpe meg?


Samba

Anbefalte innlegg

holder på å "slanke meg" dvs. trener mer enn før, har lagt om kostholdet. har et veldig generelt spørsmål..lurer på om det er f.eks noe helsekost som kunnne hjelpe meg på noen måte..? gi meg energi, gjøre meg mindre sulten..hva som helst...takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest spirulina

Hei

Du kan prøva spirulina, det fins i pulver og pilleform, det er alger som skal hjelpa mot mykje blandt anna det virker mettande. Det smaker absolut ikkje godt, men det hjelper viss du blander det ut i appelsinjuice. Ellers så kan du prøva ginseng og chisandra for å få meir energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Kjære Samba.

Jeg tror noen helsekostprodukter har en viss effekt (opptil 1 kg per mnd) i tillegg til kostforandringer. Dette gjelder produkter som glukomannan, kitosan, HCA og CLA. Vi mangler dessverre data fra langtidsundersøkelser som bekrefter at effektene fortsetter lenger enn 6-12 uker. Personlig anbefaler jeg langvarig mosjon med bruk av større muskelgrupper. Etter ca 30 min begynner kroppen å skifte fra å forbrenne sukker til å forbrenne fett. Lange skiturer, fjellturer, sykling, svømming og aerobics er derfor å foretrekke.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Hei

Du kan prøva spirulina, det fins i pulver og pilleform, det er alger som skal hjelpa mot mykje blandt anna det virker mettande. Det smaker absolut ikkje godt, men det hjelper viss du blander det ut i appelsinjuice. Ellers så kan du prøva ginseng og chisandra for å få meir energi.

Kjære spirulina.

Av preparatene du nevner her er det nok ginseng som har lengst tradisjon og best dokumentasjon for å hjelpe på energinivået, særlig hos personer over 60 år. En undersøkelse som ble publisert i det svenske legetidsskriftet viste blant annet bedre fysisk yteevne hos middelaldrende menn etter å ha brukt ginseng pluss multivitamin- og mineraltilskudd i noen uker.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...