Gå til innhold

Stipend videregående

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur
Skrevet

Har ens om skal begynne i 3.klasse videregående. I fjor hadde vi sterkt redusert inntekt iforhold til tidligere. Derfor lurer jeg på hvor mye foreldrene kan tjene før ungdommen blir nektet stipend. Og er det bare foreldrenes inntekt de sjekker, eller tar de også hensyn til eventuelle bankinnskudd?

Han bor hjemme og tjener ikke egne penger.

Bente831365380491
Skrevet

Det er veldig vanskelig å få stipend når man bor hjemme. Men det kan hjelpe på dersom dere legger ved et brev der dere forklarer hvorfor inntekten har gått ned, og hvorfor dere mener at han bør få stipend.

Men det er slett ikke sikkert at det hjelper av den grunn. Ganske streng for å få behovsprøvd stipend. Dere kan ikke endre adressen hans, at han "bor" hos noen i nærheten, slik at han kanskje kan få borteboer-stipend??

Gjest Edition 81
Skrevet

Dersom dere er selvstendig næringsdrivende eller har mange barn under 16 (eller 18) da er det ikke noe problem å få stipend.

Skrevet

Man kan ha alminnelig inntekt helt opp til 329.000 (hva nå det betyr), ser jeg. Kanskje mitt barn gikk glipp av stipend da hun var 18-19 år, om reglene var like da.

Gjest uten signatur
Skrevet

Man kan ha alminnelig inntekt helt opp til 329.000 (hva nå det betyr), ser jeg. Kanskje mitt barn gikk glipp av stipend da hun var 18-19 år, om reglene var like da.

Du vet ikke tilfeldigvis om 329000 er pr forelder hvis de bor sammen, eller pr husholdning? Det er vel kan hende pr husholdning, og DET er jo ikke mye i våre dager.

Jeg heller er aldri vant til å 'få noe', så jeg har heller aldri tenkt i de baner, men nå har vi jo fått mindre inntekter, så en kan jo begynne å tenke litt mer økonomisk.

Skrevet

Du vet ikke tilfeldigvis om 329000 er pr forelder hvis de bor sammen, eller pr husholdning? Det er vel kan hende pr husholdning, og DET er jo ikke mye i våre dager.

Jeg heller er aldri vant til å 'få noe', så jeg har heller aldri tenkt i de baner, men nå har vi jo fått mindre inntekter, så en kan jo begynne å tenke litt mer økonomisk.

329.000 er nok totalt. Dersom bare en av foreldrene har ansvar for barnet, tror jeg ikke den andre sin inntekt teller.

Skrevet

Det er veldig vanskelig å få stipend når man bor hjemme. Men det kan hjelpe på dersom dere legger ved et brev der dere forklarer hvorfor inntekten har gått ned, og hvorfor dere mener at han bør få stipend.

Men det er slett ikke sikkert at det hjelper av den grunn. Ganske streng for å få behovsprøvd stipend. Dere kan ikke endre adressen hans, at han "bor" hos noen i nærheten, slik at han kanskje kan få borteboer-stipend??

Det er litt drøyt å lære ungene svindel da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...