Gå til innhold

Websidegenerator

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn
Skrevet

Noen som har greie på dette? Hvilket program er enklest og best å lage websider med? Likeledes for overføring til nett, hvilken ftp-klient er greiest i bruk da?

Jeg har forsøkt meg for noen år siden på å lage hjemmeside, men det ble aldri noe greie på det. Nå vil jeg prøve igjen siden 11-år gamle skolejenter klarer det. Noen som har gode tips?

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, da jeg ikke har orket å sette meg særlig inn i noen generatorer. Det er så mye enklere og kjappere å skrive koden for hånd :) Prøvde meg på DreamWeaver, men den hadde så mange knapper og funksjoner jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle bruke for å oppnå det jeg ville. Skriver man html direkte er det liksom så rett fram, det du skriver er det som kommer på skjermen. FrontPage har jeg også dillet en del med, den var ganske enkel å bruke, men laget fryktelig grisete kode som var vanskelig å vedlikeholde. Og jo mer jeg bygget på sidene, jo mer rot ble det, og ting som ikke skulle ha noe med hverandre å gjøre viklet seg inn i hverandre. Hvis man kan programmene skikkelig og vet hva man ikke må gjøre, så er det sikkert annerledes, men som ny bruker så kan man jo nettopp ikke det. Alt i alt: Jeg ga opp programmene og gikk tilbake til full kontroll :)

Men her har du en link med oversikt over linker til ulike sider om hjemmesidelaging for nybegynnere: http://www.kvasir.no/c/comp/newbie/homepage/

Skrevet

Personlig vil jeg anbefale Dreamweaver, Som citoyen sier, så blir koden "renest" om man skriver den for hånd, men det blir tungvindt å gjøre dette om det etterhvert blir mange sider, evt. med mer "avanserte" funksjoner som layers, diverse script-funksjoner etc.

Dreamweaver lager grei kode, og i tillegg har du innebygd ftp-klient og site-administrasjon. Frontpage, er rett og slett søppel, uavhengig av hva man mener om M$.

Ellers finnes det jo mange mindre og lettere programmer for dette, av varierende kvalitet og brukervennlighet.

"......................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...