Gå til innhold

lagring

Gjest Jeg bare lurer

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg bare lurer
Skrevet

Jeg skulle lagre på diskett men fikk plutselig."kan ikke lagre pga.en feil ved tilgang til filen" og så kom det opp en"kode!" med bokstaver og tall. Det var Microsoft Word jeg brukte. Hadde skrevet mange sider, så det var litt dumt. Hva kan jeg gjøre, retter det av seg selv??

Fortsetter under...

Skrevet

Disketter kan lett bli ødelagt, så du bør alltid lagre først lokalt på maskinen, og så kopiere over på diskett.

Gjest Jeg bare lurer
Skrevet

Disketter kan lett bli ødelagt, så du bør alltid lagre først lokalt på maskinen, og så kopiere over på diskett.

takk for tipset. jeg har alltid lagret alt på diskett direkte, så slipper jeg å ha ting inne på maskinen. Men denne disketten var helt ny.så jeg skjønner ikke helt.

Skrevet

Det trenger ikke å ha vært noe galt med disketten, det kan ha vært selve filen. Prøvde du å lagre den et annet sted da det ikke virket å lagre til diskett?

Som Åsemor sier: Disketter går veldig lett i stykker! Det er ikke lurt å lagre ting bare på diskett, hvis det er noe du vil ta vare på. Lagre i så fall på minst to disketter, slik at du alltid har en kopi.

Hvorfor vil du ikke ha ting liggende lagret på harddisken?

Gjest Jeg bare lurer
Skrevet

Det trenger ikke å ha vært noe galt med disketten, det kan ha vært selve filen. Prøvde du å lagre den et annet sted da det ikke virket å lagre til diskett?

Som Åsemor sier: Disketter går veldig lett i stykker! Det er ikke lurt å lagre ting bare på diskett, hvis det er noe du vil ta vare på. Lagre i så fall på minst to disketter, slik at du alltid har en kopi.

Hvorfor vil du ikke ha ting liggende lagret på harddisken?

Jeg har alltid bare lagret ting på disketter. Det har gjerne vært brev osv. Det har bare blitt slik. Istad når dette skjedde hadde jeg skrevet 39 sider om ting og tang. Jeg tok da og lagret det etterhvert. men tilslutt sa disketten ifra at det var noe galt , at den kanskje var full. Jeg tok og satte inn en helt ny diskett og så skjedde det at jeg fikk den beskjeden. Hvis jeg prøvde om igjen å lagre fikk jeg den samme beskjeden men bare et annet nummer. Jeg håper ikke at maskinen er ødelagt??. reparerer det av seg selv?

Skrevet

Jeg har alltid bare lagret ting på disketter. Det har gjerne vært brev osv. Det har bare blitt slik. Istad når dette skjedde hadde jeg skrevet 39 sider om ting og tang. Jeg tok da og lagret det etterhvert. men tilslutt sa disketten ifra at det var noe galt , at den kanskje var full. Jeg tok og satte inn en helt ny diskett og så skjedde det at jeg fikk den beskjeden. Hvis jeg prøvde om igjen å lagre fikk jeg den samme beskjeden men bare et annet nummer. Jeg håper ikke at maskinen er ødelagt??. reparerer det av seg selv?

Maskinen er neppe ødelagt, men filen er det kanskje. Du bør åpne et nytt dokument, og kopiere all teksten fra det gamle dokumentet over i det nye. Deretter kan du forsøke å lagre den nye filen.

Selv om du ikke har mistet data hittil, så er ikke det noen grunn til å ikke ta sikkerhetskopier. Plutselig skjer det, og da er det ikke moro å miste ting man har jobbet med. Lag en mappe på maskinen der du lagrer filene, og lagre en kopi på diskett.

Annonse

Gjest '!-o-!'
Skrevet

takk for tipset. jeg har alltid lagret alt på diskett direkte, så slipper jeg å ha ting inne på maskinen. Men denne disketten var helt ny.så jeg skjønner ikke helt.

"takk for tipset. jeg har alltid lagret alt på diskett direkte, så slipper jeg å ha ting inne på maskinen."

Som nevnt blir disketter ødelagt hele tiden. Dette var et nytt argument, hva er så den gode begrunnselsen for å slippe og ha ting inne på maskinen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...