Gå til innhold

Omgitt av forrædere..


Grip

Anbefalte innlegg

Som jeg viste. Du kan ikke svare, og da har det ingen hensikt å prøve å få til en diskusjon med deg.

*ler*

Det er så fint når du så åpenbart forsøker å flytte fokus fra den åpenbare diskrimineringen og apartheid-systemet i Israel, for så løgnaktig å påstå at jeg ikke kan svare på irrelevante spørsmål om Norge.

Takk Stone!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 238
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Scholar

    30

  • Mr Kahn

    30

  • Grip

    23

Mest aktive i denne tråden

Da er jeg redd du ikke kjenner denne sakens kjerne!

Motstanden mot Israel i den arabiske verden er religiøst fundert - man ønsker ikke å ha et jødisk land i den arabiske verden. Det er da etnisk? Og religiøst? Eller hva vil _du_ kalle det?

Hei!

Det er trist å høre at du er redd.

Krigen i Midt-Østen er en interessekonflikt. Den har, selvsagt, ikke noe med religion eller rase å gjøre.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Det er så fint når du så åpenbart forsøker å flytte fokus fra den åpenbare diskrimineringen og apartheid-systemet i Israel, for så løgnaktig å påstå at jeg ikke kan svare på irrelevante spørsmål om Norge.

Takk Stone!

Du er direkte latterlig når du kommer med slike innlegg som dette.

Jeg har etterlyst fra deg din forklaring på hvordan Israel og andre land, som Norge, skal regulere innvandringen hvis alle fritt skal kunne hente inn sine slektninger.

Du vrir dette til at jeg stiller spørsmål om Norge, et land jeg brukte som sammenligning.

Du slenger rundt deg med påstander om manglende demokrati i Israel. Når jeg da stiller deg spørsmål om hvordan Israel skal håndtere det du selv snakker om, vrir du på ting, som vanlig.

Sør, takk for at du viser alle hvor løgnaktig du er:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case.

Det er faktisk et Midt-Østen uten vantro som er idealet blant muslimer, særlig et Jerusalem uten vantro - og det bør du få med deg! Hvis ikke ligger du etter allerede før debatten får begynt.

Hei!

Jeg forstår at du gir opp -- siden du opplagt ikke forstår at jøder IKKE regnes som vantroe innen islam.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos "uproblematisk med en jødisk stat i Midt-Østen om den bare følger folkeretten!" - ser ikke ut som om aktørene i konflikten er enige med deg i det?

Klippet fra:

http://www.islamisk.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1718

"Af det stillede spørgsmål kan man endvidere se, at det var kendt for sahabah, at hele verden en dag skal komme under Islamisk styre, når man i øvrigt tager profetierne om Islams globale dominans i betragtning.

6) Den kommende globale Khilafah-stat vil derfor tilintetgøre Israel. De store og årelange anstrengelser for en naturliggørelse af Israel i Mellemøsten og "fred" mellem den jødiske stat og de korrupte og diktatoriske marionetregeringer i den Islamiske verden vil ende i ingenting og vil være forgæves, al-hamdulillah.

Al-Bukhari berettede en hadith, hvori Profeten (saaws) siger: "Dommedagen vil ikke oprinde, førend I kommer til at kæmpe mod jøderne".

Konsekvenserne af ikke at udføre forpligtelsen angående at arbejde for genoprettelsen af Islam, er blot med til at forsinke etableringen af staten, hvilket vil skade den Islamiske ummah endnu mere som i Bosnien, Palæstina, Kashmir og Tjetjenien.

Så kære muslimske brødre og søstre. Følg Allahs vej og Profetens metode, og sæt derefter din lid til Allah (swt), så vil Han, som Han har lovet, give muslimerne sejr og magt på jorden. Khilafah-staten er på vej. Men opfyldelsen af denne forpligtelse, som overgår enhver anden forpligtelse, idet det drejer sig om iværksættelsen af hele Islam, kræver uden tvivl hårdt arbejde. Udfaldet vil være sejr på jorden og succes på Dommedagen.

Vejen til paradiset er belagt med prøvelser, som kan være hårde, men som vil afgøre, om man er værdig til at komme i paradiset og opnå Allahs tilfredshed eller ej.

Allah (swt) siger:

"Tror I, at I vil komme i paradiset, når der endnu ikke er sket jer det samme som (skete) dem, der gik bort før jer? De blev ramt af trængsler og nød og blev rystede voldsomt, indtil sendebudet og de, som troede med ham, sagde: Hvornår kommer Allahs sejr? Sandelig, ALLAHS SEJR ER VISSELIG NÆR." (OQM. Al-Baqarah:214).

--------------------------------------------------------------------------------

ALLAH is my LORD, Islam is my LIFE, Quran is my GUIDE, Prophet(saw) is my ROLE MODEL, Sunnah is my PRACTICE, Jihad is my SPIRIT and Jannah is my GOAL!"

Hei!

Jeg foreslår at du først foretar noen seriøse, akademiske studier av islam før du uttaler deg om dette tema.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er direkte latterlig når du kommer med slike innlegg som dette.

Jeg har etterlyst fra deg din forklaring på hvordan Israel og andre land, som Norge, skal regulere innvandringen hvis alle fritt skal kunne hente inn sine slektninger.

Du vrir dette til at jeg stiller spørsmål om Norge, et land jeg brukte som sammenligning.

Du slenger rundt deg med påstander om manglende demokrati i Israel. Når jeg da stiller deg spørsmål om hvordan Israel skal håndtere det du selv snakker om, vrir du på ting, som vanlig.

Sør, takk for at du viser alle hvor løgnaktig du er:-)

Som er totalt irrelevant i en diskusjon om FORSKJELLSBEHANDLING av forskjellige folkegrupper i Israel. Men det vil du ikke diskutere.

Derutover, ingen har påstått at Israel på død og liv skal ha "fri innvandring for alle".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som er totalt irrelevant i en diskusjon om FORSKJELLSBEHANDLING av forskjellige folkegrupper i Israel. Men det vil du ikke diskutere.

Derutover, ingen har påstått at Israel på død og liv skal ha "fri innvandring for alle".

''Som er totalt irrelevant i en diskusjon om FORSKJELLSBEHANDLING av forskjellige folkegrupper i Israel. Men det vil du ikke diskutere.''

Denne tråden er full av 'sidespor', og ''forskjellsbehandling'' er et av de sporene. Jeg spør deg enkle spørsmål, du vil ikke svare. Hvorfor ikke bare innrømme at du ikke kan svare?

''Derutover, ingen har påstått at Israel på død og liv skal ha "fri innvandring for alle".''

Og nettopp derfor spurte jeg deg hvordan Israel, som mange andre land, skal takle innvandringen uten at det går på bekostning av demokratiet.

Du sier selv at Israel er udemokratisk siden ikke alle har de samme rettigheter der. Har du noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Som er totalt irrelevant i en diskusjon om FORSKJELLSBEHANDLING av forskjellige folkegrupper i Israel. Men det vil du ikke diskutere.''

Denne tråden er full av 'sidespor', og ''forskjellsbehandling'' er et av de sporene. Jeg spør deg enkle spørsmål, du vil ikke svare. Hvorfor ikke bare innrømme at du ikke kan svare?

''Derutover, ingen har påstått at Israel på død og liv skal ha "fri innvandring for alle".''

Og nettopp derfor spurte jeg deg hvordan Israel, som mange andre land, skal takle innvandringen uten at det går på bekostning av demokratiet.

Du sier selv at Israel er udemokratisk siden ikke alle har de samme rettigheter der. Har du noen gode forslag?

Ja - det "gode forslaget" er så enkelt som at alle landets borgere har samme rettigheter, uavhengig av deres religion/folkegruppe.

Det ligger ikke deri noen påstand om "fri innvandring for alle", men om lik adgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Jepp, disse hørte/hører hjemme i din politiske leir, sør."

Diskutér sak, ikke "Sør".

Nok en gang må jeg minne deg om at det er du som legger føringene for denne type personangrep. Godt å se at du i det minste kan innrømme det indirekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang må jeg minne deg om at det er du som legger føringene for denne type personangrep. Godt å se at du i det minste kan innrømme det indirekte.

Du skriver: "Nok en gang må jeg minne deg om at det er du som legger føringene for denne type personangrep. Godt å se at du i det minste kan innrømme det indirekte."

Diskutér sak, ikke "Sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Nok en gang må jeg minne deg om at det er du som legger føringene for denne type personangrep. Godt å se at du i det minste kan innrømme det indirekte."

Diskutér sak, ikke "Sør".

*rister på hodet og ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg forstår at du gir opp -- siden du opplagt ikke forstår at jøder IKKE regnes som vantroe innen islam.

Vennlig hilsen

Jøder er verre enn vantro!

Men merk deg, Islam ønsker opprette en verdensomspennende muslimsk stat.

Å tilintetgjøre Israel er bare en del av dette.

Jeg sakser igjen fra Islamsk forum.

www.islamisk.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1718

"Dommedagen vil ikke oprinde, førend I kommer til at kæmpe mod jøderne".

(altså ikke bare mot staten Israel, men mot jødene, generelt?)

"4) Den følgende hadith fortæller, foruden at Khilafah-staten vil vende tilbage, også, at den vil omfatte hele jorden.

...

6) Den kommende globale Khilafah-stat vil derfor tilintetgøre Israel."

Legg også merke til denne uttalelsen, som omhandler deg og dine, kanskje?:

"I dag er Islam blevet begrænset til kun at være en åndelig religion i en ikke-Islamisk kultur, hvor muslimer selv har forsømt praktiseringen af Islam

og har en stor respekt for den hedenske vestlige kultur, som de ser op til og forsøger at efterleve.

Mange muslimer bærer ikke længere Islamiske tanker,

_men_hedenske_vestlige_tanker,_som_ demokrati-,_friheds-_og_uafhængighedstanken_

og adskillelse af Islam fra politik.

Derfor vil man betragte det som noget mærkeligt, når Islams _sande_natur_igen dukker op."

Kan det tenkes at Islams "sande natur" ikke er det du tror den er?

Men du er kanskje ortodoks muslim, eller ønsker bli det, og er villig til å leve etter Sharia-lovene, så det er greit for deg?

Noen av oss andre er hedninger nok til å tenke vestlige tanker om demokrati, frihet og uavhengighet - hva med oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøder er verre enn vantro!

Men merk deg, Islam ønsker opprette en verdensomspennende muslimsk stat.

Å tilintetgjøre Israel er bare en del av dette.

Jeg sakser igjen fra Islamsk forum.

www.islamisk.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1718

"Dommedagen vil ikke oprinde, førend I kommer til at kæmpe mod jøderne".

(altså ikke bare mot staten Israel, men mot jødene, generelt?)

"4) Den følgende hadith fortæller, foruden at Khilafah-staten vil vende tilbage, også, at den vil omfatte hele jorden.

...

6) Den kommende globale Khilafah-stat vil derfor tilintetgøre Israel."

Legg også merke til denne uttalelsen, som omhandler deg og dine, kanskje?:

"I dag er Islam blevet begrænset til kun at være en åndelig religion i en ikke-Islamisk kultur, hvor muslimer selv har forsømt praktiseringen af Islam

og har en stor respekt for den hedenske vestlige kultur, som de ser op til og forsøger at efterleve.

Mange muslimer bærer ikke længere Islamiske tanker,

_men_hedenske_vestlige_tanker,_som_ demokrati-,_friheds-_og_uafhængighedstanken_

og adskillelse af Islam fra politik.

Derfor vil man betragte det som noget mærkeligt, når Islams _sande_natur_igen dukker op."

Kan det tenkes at Islams "sande natur" ikke er det du tror den er?

Men du er kanskje ortodoks muslim, eller ønsker bli det, og er villig til å leve etter Sharia-lovene, så det er greit for deg?

Noen av oss andre er hedninger nok til å tenke vestlige tanker om demokrati, frihet og uavhengighet - hva med oss?

Hei!

Før vi fortsetter diskusjonen -- har du noen seriøse studier av islam bak deg? Årsaken til at jeg spør, er at du så langt bare har presentert vulgære og/eller direkte feilaktige oppfatninger av islam.

Jeg tror ikke du vil kunne finne en eneste seriøs religionshistoriker som støtter dine vrangforestillinger.

Du kan jo begynne med å ta kontakt med en kollega av meg -- K. Vogt ved Universitetet i Oslo. Hun er kanskje den ledende islam-ekspert i Nord-Europa.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Før vi fortsetter diskusjonen -- har du noen seriøse studier av islam bak deg? Årsaken til at jeg spør, er at du så langt bare har presentert vulgære og/eller direkte feilaktige oppfatninger av islam.

Jeg tror ikke du vil kunne finne en eneste seriøs religionshistoriker som støtter dine vrangforestillinger.

Du kan jo begynne med å ta kontakt med en kollega av meg -- K. Vogt ved Universitetet i Oslo. Hun er kanskje den ledende islam-ekspert i Nord-Europa.

Vennlig hilsen

Det kan godt tenkes Kari Vogt og andre religionshistorikere, inkludert deg, er uenige i det som står sitert på disse sidene. Jeg er ikke skolert nok til å si om sitatene er fra Koranen eller utlegninger av den.

Mitt poeng er at de som trykker på knappen, ikke er studenter av K. Vogt. De som trykker på knappen eller på andre måter melder seg til tjeneste for Allah, det er de som leser og skriver de sidene jeg refererte!

Som du vet, er det også forskjellige utlegninger av de kristne skriftene. Det finnes alle slags avskygninger av kristne og av fortolkninger. Jeg tror likevel at homofile og kvinner som får utført abort, kanskje legger mer merke til dem som er imot homofile og mot abort, enn de legger merke til dem som gir dem støtte.

Jeg kan møte 1 million hyggelige muslimer som mener det samme som Kari Vogt mener at de bør. Det er tilstrekkelig med en eneste en som ikke mener Kari Vogt har rett - om han - eller hun - trykker på knappen, vil jeg ikke være i nærheten!

Dessverre kan jeg ikke vite hvem som er nr. 1 000 001 - derfor blir jeg redd for alle. Kanskje gjør min frykt meg til og med så utrygg at jeg kan komme til å skule mot de hyggelige og kanskje til og med behandle noen av dem urettferdig.

_Det_ er det terroren gjør med mennesker: Det får oss til å behandle med mistro og sinne - frykt gjør i alle fall meg sint. Det hindrer forsoning og fredsprosesser og mye godt samarbeid.

I disse dager skal det snakkes om hvordan det er å være buss-sjåfør i Israel. Hvordan det er å sende far og mann til en jobb som er livsfarlig, for ikke å snakke om hvordan det er å være sjåføren. Hvordan det er å være profesjonell under slike forhold.

Jeg har sittet på bussen i Israel og lurt på hvem som er utkledd og egentlig bærer en bombe under klærne, hvem som ikke er utkledd, men kledd som araber og bærer en bombe under klærne...jeg har sittet og fryktet og sett på hver passasjer med største mistro - og etter Madrid må jeg innrømme at også her kan jeg føle meg utilpass.

_Det_ er terror: Å få meg og eg og alle til å frykte dem vi helst skulle ha lært bedre å kjenne. Og de oss.

Men så lenge jeg ikke vet hvem som er nr. 1 000 001 - er jeg redd jeg er skeptisk til og frykter alle 1 000 001 - sånn for sikkerhets skyld.

_Derfor_ er terror ondskap og ikke krigføring. _Derfor_ rammer terror uskyldige i begge leire.

Jeg synes kanskje du skal be Kari Vogt om å sende et brev til Bin Laden der hun forklarer ham hvorfor det ikke er riktig å tenke slik han gjør, dersom han vil være en god muslim. Hun kan sende et brev til Hamas, også. Da slutter de sikkert med det u-muslimske arbeidet de gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt tenkes Kari Vogt og andre religionshistorikere, inkludert deg, er uenige i det som står sitert på disse sidene. Jeg er ikke skolert nok til å si om sitatene er fra Koranen eller utlegninger av den.

Mitt poeng er at de som trykker på knappen, ikke er studenter av K. Vogt. De som trykker på knappen eller på andre måter melder seg til tjeneste for Allah, det er de som leser og skriver de sidene jeg refererte!

Som du vet, er det også forskjellige utlegninger av de kristne skriftene. Det finnes alle slags avskygninger av kristne og av fortolkninger. Jeg tror likevel at homofile og kvinner som får utført abort, kanskje legger mer merke til dem som er imot homofile og mot abort, enn de legger merke til dem som gir dem støtte.

Jeg kan møte 1 million hyggelige muslimer som mener det samme som Kari Vogt mener at de bør. Det er tilstrekkelig med en eneste en som ikke mener Kari Vogt har rett - om han - eller hun - trykker på knappen, vil jeg ikke være i nærheten!

Dessverre kan jeg ikke vite hvem som er nr. 1 000 001 - derfor blir jeg redd for alle. Kanskje gjør min frykt meg til og med så utrygg at jeg kan komme til å skule mot de hyggelige og kanskje til og med behandle noen av dem urettferdig.

_Det_ er det terroren gjør med mennesker: Det får oss til å behandle med mistro og sinne - frykt gjør i alle fall meg sint. Det hindrer forsoning og fredsprosesser og mye godt samarbeid.

I disse dager skal det snakkes om hvordan det er å være buss-sjåfør i Israel. Hvordan det er å sende far og mann til en jobb som er livsfarlig, for ikke å snakke om hvordan det er å være sjåføren. Hvordan det er å være profesjonell under slike forhold.

Jeg har sittet på bussen i Israel og lurt på hvem som er utkledd og egentlig bærer en bombe under klærne, hvem som ikke er utkledd, men kledd som araber og bærer en bombe under klærne...jeg har sittet og fryktet og sett på hver passasjer med største mistro - og etter Madrid må jeg innrømme at også her kan jeg føle meg utilpass.

_Det_ er terror: Å få meg og eg og alle til å frykte dem vi helst skulle ha lært bedre å kjenne. Og de oss.

Men så lenge jeg ikke vet hvem som er nr. 1 000 001 - er jeg redd jeg er skeptisk til og frykter alle 1 000 001 - sånn for sikkerhets skyld.

_Derfor_ er terror ondskap og ikke krigføring. _Derfor_ rammer terror uskyldige i begge leire.

Jeg synes kanskje du skal be Kari Vogt om å sende et brev til Bin Laden der hun forklarer ham hvorfor det ikke er riktig å tenke slik han gjør, dersom han vil være en god muslim. Hun kan sende et brev til Hamas, også. Da slutter de sikkert med det u-muslimske arbeidet de gjør i dag.

Hei!

Ut fra ditt siste innlegg foreslår jeg at du slutter med å koble islam og "jødehat".

At det fins mennesker i denne verden som hater jøder, arabere, samer osv. er hevet over enhver tvil. Men det blir ikke bare for enkelt, men direkte feil, å koble islam med jødehat.

Vennligst ta dette til etterretning.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ut fra ditt siste innlegg foreslår jeg at du slutter med å koble islam og "jødehat".

At det fins mennesker i denne verden som hater jøder, arabere, samer osv. er hevet over enhver tvil. Men det blir ikke bare for enkelt, men direkte feil, å koble islam med jødehat.

Vennligst ta dette til etterretning.

Vennlig hilsen

Nei, det vil jeg ikke!

Det var det første.

Det andre er: Som jeg før har sagt, man kan selvsagt velge å _overse_ det islamske synet på jøder og ønsket om å ikke ha dem på hellig jord (Israel), eller for den saks skyld noe sted.

Det er jamngodt med å si at at alle kristne praktiserer barnedåp. Det du egentlig sier med det er jo: Bare de som praktiserer barnedåp, er ordentlige kristne.

Like sikkert som at pinsevenner, frie evangeliske, baptister og metodister da vil slutte med sin praksis, vil muslimer som forfølger jøder, simpelthen fordi det finnes vers i Koranen som ber dem om det, slutte med sin feilaktige tolkning og praksis.

Og - selvsagt finnes det muslimer som deler ditt syn. Akkurat som det finnes kristne som praktiserer barnedåp. Men konsekvensene for dem som møter en muslim med feilaktige tolkninger, det er nok med en eneste en, er katastrofal.

Det er noe som heter: Den som tier, samtykker. Jeg har ennå ikke hørt noe muslimsk lederskap gå tydelig ut og lære korrekt islam til sine undersotter. Derimot _har_ jeg hørt Arafat påstå at Israel bruker atomvåpen mot hans folk. Så jeg har ikke problemer med å forstå at man velger den mest radikale tolkningen av verset i Koranen når man reagerer. For det Yassir Arafat sier, må jo være sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det vil jeg ikke!

Det var det første.

Det andre er: Som jeg før har sagt, man kan selvsagt velge å _overse_ det islamske synet på jøder og ønsket om å ikke ha dem på hellig jord (Israel), eller for den saks skyld noe sted.

Det er jamngodt med å si at at alle kristne praktiserer barnedåp. Det du egentlig sier med det er jo: Bare de som praktiserer barnedåp, er ordentlige kristne.

Like sikkert som at pinsevenner, frie evangeliske, baptister og metodister da vil slutte med sin praksis, vil muslimer som forfølger jøder, simpelthen fordi det finnes vers i Koranen som ber dem om det, slutte med sin feilaktige tolkning og praksis.

Og - selvsagt finnes det muslimer som deler ditt syn. Akkurat som det finnes kristne som praktiserer barnedåp. Men konsekvensene for dem som møter en muslim med feilaktige tolkninger, det er nok med en eneste en, er katastrofal.

Det er noe som heter: Den som tier, samtykker. Jeg har ennå ikke hørt noe muslimsk lederskap gå tydelig ut og lære korrekt islam til sine undersotter. Derimot _har_ jeg hørt Arafat påstå at Israel bruker atomvåpen mot hans folk. Så jeg har ikke problemer med å forstå at man velger den mest radikale tolkningen av verset i Koranen når man reagerer. For det Yassir Arafat sier, må jo være sant!

Hei!

Hvorfor overse det islamske synet på jødene? Innen islam regnes jo jøder og kristne som "bokfolket" -- et folk som skal aktes høyt og beskyttes. På sett og vis har "bokfolket" sin plass i "islams hus".

Ut fra dine innlegg i denne debatten må jeg konkludere med at du enten ikke vet meget om islam eller rett og slett snakker mot bedre vitende.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvorfor overse det islamske synet på jødene? Innen islam regnes jo jøder og kristne som "bokfolket" -- et folk som skal aktes høyt og beskyttes. På sett og vis har "bokfolket" sin plass i "islams hus".

Ut fra dine innlegg i denne debatten må jeg konkludere med at du enten ikke vet meget om islam eller rett og slett snakker mot bedre vitende.

Vennlig hilsen

Nei - jeg snakker ut fra realisme og praksis!

Som en god muslim sa til meg for ikke lenge siden: "Du vet at når Islam fyller hele jorden, skal dere være våre tjenere!" -

du vet også at Bibelen sier kvinner skal tie i forsamlinger og at homofili er synd - ikke desto mindre praktiserer vi ikke lenger dette uten unntak?

Det er ikke jeg som taler mot bedre vitende, det er du som er naiv! Det kan stå hva det vil i bøkene, dersom bøkenes lesere ikke ønsker fortolke det slik som du sier de bør, er vi like langt.

Jeg ser på muslimsk tale og praksis -

og du forstår ikke Islams ånd, kanskje? Du vet, lovens bokstav og lovens ånd - ikke det samme, alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...