Gå til innhold

Omgitt av forrædere..


Grip

Anbefalte innlegg

...skjønner at et land som utsettes for daglige angrep på diskoteker, kjøpesentre og skolebusser trenger en restriktiv linje i innvandringspolitikken.

Det er snart bare din politiske fløy som ikke forstår dette.

Så lenge Israel selv bedriver en langt større terrorvirksomhet, så er det forutsigbart at ofrene til den israelske terrorismen vil reagere.

Derutover, intet av det du skriver gjør Israel til en demokratisk stat. Den er meget lik apartheid Sør Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 238
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Scholar

    30

  • Mr Kahn

    30

  • Grip

    23

Mest aktive i denne tråden

Du skriver: "en ondsinnet demonisering som er klekket ut av venstreintelligetsiaen og nazistene i den hensikt"

Og månen er laget av gammelost?

I forrige innlegg skrev du: «-Det er fint hvis du holder deg til sak, men jeg forstår at du ikke evner det.-»

Og i det neste åpner du allerede i overskriften med: «-Og månen er laget av gammelost? -»

Jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "På lik linje med Norge har Israel full rett til å regulere innvandringen til sitt eget land."

Men når ikke alle landets borgere har samme rettigheter (slik de heller ikke hadde i Sør Afrika) så er det ikke noe demokrati.

Palestina-araberne er _ikke_ Israels egne borgere og de ønsker _ikke_ være det! De nektes _ikke_ sine fulle rettigheter, men har flyttet ut av Staten Israel og bor i flyktningeleirer utenfor.

De som ble værende innenfor Israels grenser, har fulle statsborgerrettigheter.

Kanskje du trenger litt hjelp med å bearbeide inntrykkene du sitter igjen med fra Sør-Afrika?

Det er jo mulig at jøder ser antisemittisme i alle kritiske bemerkninger, også dem som kommer fra venner. Og at du tilsvarende ser apartheid i alle grenser som settes fordi man har flere hensyn å ta enn dem du har oversikten over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige innlegg skrev du: «-Det er fint hvis du holder deg til sak, men jeg forstår at du ikke evner det.-»

Og i det neste åpner du allerede i overskriften med: «-Og månen er laget av gammelost? -»

Jaja...

Ja, fordi du evner ikke å holde deg til sak, men babler i vei om nazister og gammelost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palestina-araberne er _ikke_ Israels egne borgere og de ønsker _ikke_ være det! De nektes _ikke_ sine fulle rettigheter, men har flyttet ut av Staten Israel og bor i flyktningeleirer utenfor.

De som ble værende innenfor Israels grenser, har fulle statsborgerrettigheter.

Kanskje du trenger litt hjelp med å bearbeide inntrykkene du sitter igjen med fra Sør-Afrika?

Det er jo mulig at jøder ser antisemittisme i alle kritiske bemerkninger, også dem som kommer fra venner. Og at du tilsvarende ser apartheid i alle grenser som settes fordi man har flere hensyn å ta enn dem du har oversikten over?

Som du bare må innrømme så har ikke muslimer i Israel samme rettigheter til å få sine slektninger inn i Israel som det jødiske innbyggere har. (Alle jøder har jo rett til å bosette seg der.)

Ergo er det ikke noe demokrati.

====

Så lenge Israel nekter palestinerene sin egen stat (men okkuperer landområdene deres) så nekter Israel disse menneskene stemmerett.

Altså, akkurat som i Sør Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge Israel selv bedriver en langt større terrorvirksomhet, så er det forutsigbart at ofrene til den israelske terrorismen vil reagere.

Derutover, intet av det du skriver gjør Israel til en demokratisk stat. Den er meget lik apartheid Sør Afrika.

«-Så lenge Israel selv bedriver en langt større terrorvirksomhet, så er det forutsigbart at ofrene til den israelske terrorismen vil reagere.-»

Du betrakter denne konflikten med en kikkert som du holder bak-frem. Det du kaller israelsk terrorvirksomhet er forsvarstiltak og preventive aksjoner mot PLO/Fatah/Hamas' operasjonsbaser.

«-Derutover, intet av det du skriver gjør Israel til en demokratisk stat. Den er meget lik apartheid Sør Afrika. -»

Hvordan skulle du kjenne igjen en demokratisk stat, som har tiljublet diktaturer og røverstater så lenge jeg kan huske tilbake på DOLs historie. Din USA- og Israel-hets er nesten på grensen til det morbide, og totalt uten feste i virkelighetes verden.

Dette er demokrati vs. diktatur, og jeg er ikke i tvil om at Israels demokrati vil overleve. Middelalderen ligger bak oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«-Så lenge Israel selv bedriver en langt større terrorvirksomhet, så er det forutsigbart at ofrene til den israelske terrorismen vil reagere.-»

Du betrakter denne konflikten med en kikkert som du holder bak-frem. Det du kaller israelsk terrorvirksomhet er forsvarstiltak og preventive aksjoner mot PLO/Fatah/Hamas' operasjonsbaser.

«-Derutover, intet av det du skriver gjør Israel til en demokratisk stat. Den er meget lik apartheid Sør Afrika. -»

Hvordan skulle du kjenne igjen en demokratisk stat, som har tiljublet diktaturer og røverstater så lenge jeg kan huske tilbake på DOLs historie. Din USA- og Israel-hets er nesten på grensen til det morbide, og totalt uten feste i virkelighetes verden.

Dette er demokrati vs. diktatur, og jeg er ikke i tvil om at Israels demokrati vil overleve. Middelalderen ligger bak oss.

Israel er ikke noe demokrati, og det er derfor ikke noen "demokrati vs diktatur".

Derimot har vi en røver-stat som har okkupert naboens landområder ULOVLIG.

Dette er opplest og vedtatt i FN, og du finner ikke ETT eneste land som ikke mener at palestinerene skal ha sitt eget land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du bare må innrømme så har ikke muslimer i Israel samme rettigheter til å få sine slektninger inn i Israel som det jødiske innbyggere har. (Alle jøder har jo rett til å bosette seg der.)

Ergo er det ikke noe demokrati.

====

Så lenge Israel nekter palestinerene sin egen stat (men okkuperer landområdene deres) så nekter Israel disse menneskene stemmerett.

Altså, akkurat som i Sør Afrika.

Hva enn du eller jeg mener om dette,Sør, gjør det ingen forskjell for det som skjer eller ikke skjer. Er ikke det ergelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

!

Her er et godt eksempel på usaklig tullprat:

Du skriver: "en ondsinnet demonisering som er klekket ut av venstreintelligetsiaen og nazistene i den hensikt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel er ikke noe demokrati, og det er derfor ikke noen "demokrati vs diktatur".

Derimot har vi en røver-stat som har okkupert naboens landområder ULOVLIG.

Dette er opplest og vedtatt i FN, og du finner ikke ETT eneste land som ikke mener at palestinerene skal ha sitt eget land.

Det er helt riktig - ISRAEL mener også Palestinerne skal ha sitt eget land!

Men det landet må anerkjenne både Israels rett til å eksistere og ikke bedrive terror slik som nå.

Vi sitter nå og diskuterer høna og egget - hvem slo tilbake først.

Israel er et demokrati - i krigssituasjon. Det gjør at man av og til må innskrenke borgeres rettigheter noe.

I Norge i dag får man ikke ta inn sine slektninger uten betingelser, heller. Sist ut var mannen som tjente 20 kroner for lite til å få sin kone hit fra Brasil! Jeg bare spør -

_er_ egentlig Norge et demokrati!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel er ikke noe demokrati, og det er derfor ikke noen "demokrati vs diktatur".

Derimot har vi en røver-stat som har okkupert naboens landområder ULOVLIG.

Dette er opplest og vedtatt i FN, og du finner ikke ETT eneste land som ikke mener at palestinerene skal ha sitt eget land.

Du burde lese HELE teksten i det som er «opplest og vedtatt» i FN, så kanskje du hadde gått litt stillere i dørene.

Resolusjon 242 pålegger også araberne plikter de enda ikke ha vist tegn til å rette seg etter, og så lenge de bryter med krigens folkerett med sine gjentatte angrep på Israels sivilbefolkning, så er okkupasjonen lovlig. Dette er de aller fleste eksperter på internasjonale lover enige om.

Siden det ikke er mulig å få noe mer vettugt ut av deg, så tar jeg kvelden. Det er ikke min oppgave å få deg til å se lyset, og jeg tjener heller ikke Israels sak ved å polemisere med deg om dine politiske vrangforestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva enn du eller jeg mener om dette,Sør, gjør det ingen forskjell for det som skjer eller ikke skjer. Er ikke det ergelig!

Så da var ikke Israel et demokrati likevel.

===

Dette er noe av grunnen til at vi ikks skal være stille om Israels behandling av palestinerene:

First they came for the Jews

and I did not speak out--

because I was not a Jew.

Then they came for the communists

and I did not speak out--

because I was not a communist.

Then they came for the trade unionists

and I did not speak out--

because I was not a trade unionist.

Then they came for me--

and there was no one left to speak out for me.

Niemoller's address to the U.S. Congress

Derfor er det vår plikt å "speak out" for palestinerene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt riktig - ISRAEL mener også Palestinerne skal ha sitt eget land!

Men det landet må anerkjenne både Israels rett til å eksistere og ikke bedrive terror slik som nå.

Vi sitter nå og diskuterer høna og egget - hvem slo tilbake først.

Israel er et demokrati - i krigssituasjon. Det gjør at man av og til må innskrenke borgeres rettigheter noe.

I Norge i dag får man ikke ta inn sine slektninger uten betingelser, heller. Sist ut var mannen som tjente 20 kroner for lite til å få sin kone hit fra Brasil! Jeg bare spør -

_er_ egentlig Norge et demokrati!

161 000 kr regelen gjelder for ALLE borgere, og er derfor ikke et hinder for at Norge skal være et demokrati. Hvis den kun gjaldt "hvite" eller "hinduer" så ville det åpenbart ikke være demokratisk.

====

Du skriver: "Men det landet må anerkjenne både Israels rett til å eksistere og ikke bedrive terror slik som nå."

Som du selv har innrømmet, så annerkjenner Arafat Israel, og vedr. terror så er det faktisk Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og ikke omvendt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lese HELE teksten i det som er «opplest og vedtatt» i FN, så kanskje du hadde gått litt stillere i dørene.

Resolusjon 242 pålegger også araberne plikter de enda ikke ha vist tegn til å rette seg etter, og så lenge de bryter med krigens folkerett med sine gjentatte angrep på Israels sivilbefolkning, så er okkupasjonen lovlig. Dette er de aller fleste eksperter på internasjonale lover enige om.

Siden det ikke er mulig å få noe mer vettugt ut av deg, så tar jeg kvelden. Det er ikke min oppgave å få deg til å se lyset, og jeg tjener heller ikke Israels sak ved å polemisere med deg om dine politiske vrangforestillinger.

Du skriver: " jeg tjener heller ikke Israels sak ved å polemisere med deg"

Det har jeg påpekt for flere ÅR siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da var ikke Israel et demokrati likevel.

===

Dette er noe av grunnen til at vi ikks skal være stille om Israels behandling av palestinerene:

First they came for the Jews

and I did not speak out--

because I was not a Jew.

Then they came for the communists

and I did not speak out--

because I was not a communist.

Then they came for the trade unionists

and I did not speak out--

because I was not a trade unionist.

Then they came for me--

and there was no one left to speak out for me.

Niemoller's address to the U.S. Congress

Derfor er det vår plikt å "speak out" for palestinerene.

Med vennlig hilsen

Jo, Israel er et demokrati. Innad i Israel er det mange som taler palestinernes sak. Israel har domstoler som til og med dømmer både soldater og andre som begår overgrep.

Hva har Palestina? Domstoler som dømmer "kolaboratører" til døden om de for eksempel handler med jøder? Imamer som utsteder dødsstraff for å selge land til jøder? Familier til "martyrer" som får besøk av landets folkevalgte president etter vellykkede selvmordsaksjoner inne i Israel?

FØRST tok de jødene, men jeg sa ingen ting, for jeg er ikke jøde.

Så tok de kommunistene, men jeg sa ingen ting, for jeg er ikke kommunist.

Til slutt tok de også meg, men da var det ingen igjen som kunne si noe...

Ja - slik lyder det. Så la oss nå først kritisere Israel, når de forsøker demme opp for terroren og beskytte seg.

La oss så ta Russland og USA når de forsøker demme opp for terroren og beskytte seg.

Til slutt tar den også oss - terroren. Men da er det ingen igjen som kan si noe.

Og så har fundamentalistene vunnet fram med sitt ærend.

Derfor må vi tale Israels sak og rett til eksistens - i dag.

Gratulerer, forresten, i dag er Israel 56 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde lese HELE teksten i det som er «opplest og vedtatt» i FN, så kanskje du hadde gått litt stillere i dørene.

Resolusjon 242 pålegger også araberne plikter de enda ikke ha vist tegn til å rette seg etter, og så lenge de bryter med krigens folkerett med sine gjentatte angrep på Israels sivilbefolkning, så er okkupasjonen lovlig. Dette er de aller fleste eksperter på internasjonale lover enige om.

Siden det ikke er mulig å få noe mer vettugt ut av deg, så tar jeg kvelden. Det er ikke min oppgave å få deg til å se lyset, og jeg tjener heller ikke Israels sak ved å polemisere med deg om dine politiske vrangforestillinger.

Takk for debatten! Jeg tar også kvelden nå!

Og gratulerer med 56-årsdagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

161 000 kr regelen gjelder for ALLE borgere, og er derfor ikke et hinder for at Norge skal være et demokrati. Hvis den kun gjaldt "hvite" eller "hinduer" så ville det åpenbart ikke være demokratisk.

====

Du skriver: "Men det landet må anerkjenne både Israels rett til å eksistere og ikke bedrive terror slik som nå."

Som du selv har innrømmet, så annerkjenner Arafat Israel, og vedr. terror så er det faktisk Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og ikke omvendt.

Med vennlig hilsen

Det er palestinerne som terroriserer Israels landområder og befolkning - og i den situasjonen har Israel funnet det hensiktsmessig å skape en buffer som beskytter egen befolkning noe bedre.

Som Kahn påpeker, er Israel i en krigssituasjon og har rett til å okkupere land. De har ikke rett til å bebygge okkupert land med permanente boliger.

Dersom du følger med på Sharon's harde politiske linje, vil du oppdage at bosetningene på Vest-bredden ikke er permanente, men at landet der tjener som byttemiddel. "Land mot fred" er en linje som virket med Egypt - nå gjenstår det å se om det kan virke like godt med Palestina.

Ellers - god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, Israel er et demokrati. Innad i Israel er det mange som taler palestinernes sak. Israel har domstoler som til og med dømmer både soldater og andre som begår overgrep.

Hva har Palestina? Domstoler som dømmer "kolaboratører" til døden om de for eksempel handler med jøder? Imamer som utsteder dødsstraff for å selge land til jøder? Familier til "martyrer" som får besøk av landets folkevalgte president etter vellykkede selvmordsaksjoner inne i Israel?

FØRST tok de jødene, men jeg sa ingen ting, for jeg er ikke jøde.

Så tok de kommunistene, men jeg sa ingen ting, for jeg er ikke kommunist.

Til slutt tok de også meg, men da var det ingen igjen som kunne si noe...

Ja - slik lyder det. Så la oss nå først kritisere Israel, når de forsøker demme opp for terroren og beskytte seg.

La oss så ta Russland og USA når de forsøker demme opp for terroren og beskytte seg.

Til slutt tar den også oss - terroren. Men da er det ingen igjen som kan si noe.

Og så har fundamentalistene vunnet fram med sitt ærend.

Derfor må vi tale Israels sak og rett til eksistens - i dag.

Gratulerer, forresten, i dag er Israel 56 år!

Du skriver: "Hva har Palestina? Domstoler som dømmer "kolaboratører" til døden om de for eksempel handler med jøder?"

Det gjør ikke Israel noe mer demokratisk....

Så lenge det er så stor forskjellsbehandling i Israel, så er det åpenbart ikke noe demokrati.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er palestinerne som terroriserer Israels landområder og befolkning - og i den situasjonen har Israel funnet det hensiktsmessig å skape en buffer som beskytter egen befolkning noe bedre.

Som Kahn påpeker, er Israel i en krigssituasjon og har rett til å okkupere land. De har ikke rett til å bebygge okkupert land med permanente boliger.

Dersom du følger med på Sharon's harde politiske linje, vil du oppdage at bosetningene på Vest-bredden ikke er permanente, men at landet der tjener som byttemiddel. "Land mot fred" er en linje som virket med Egypt - nå gjenstår det å se om det kan virke like godt med Palestina.

Ellers - god natt!

Du skriver: "Det er palestinerne som terroriserer Israels landområder og befolkning"

Det er omtrent som å unnskylde Tysklands okkupasjon av Norge med "terrorismen fra HV".

Det er tross alt Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og ikke omvendt.

Med vennlig hilsen, og godt natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...