Gå til innhold

Omgitt av forrædere..


Grip

Anbefalte innlegg

Du svarer jo DET på alle spørsmål, Sør - jeg tok deg for å være klokere enn som så...

Men det er egentlig ikke vanskeligere enn som så. Det er opplest og vedtatt (med overveldende flertall) at det er Israel som er den ulovlige okkupanten.

Dette er som å ha en innbrudstyv som okkuperer huset ditt, og så vil "forhandle" om du skal få tilbake ditt ene soverom.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 238
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Scholar

    30

  • Mr Kahn

    30

  • Grip

    23

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terakotta

Men det er egentlig ikke vanskeligere enn som så. Det er opplest og vedtatt (med overveldende flertall) at det er Israel som er den ulovlige okkupanten.

Dette er som å ha en innbrudstyv som okkuperer huset ditt, og så vil "forhandle" om du skal få tilbake ditt ene soverom.

Med vennlig hilsen

Så enkelt er det ikke, det tror jo ikke du heller, Hadde det vært SÅ enkelt, så hadde SELVSAGT Israel trukket seg tilbake til FN's grenser - og så hadde alle klappet hverandre på skuldrene og blitt som svensker og nordmenn......ja, lissom :)

Nå skal jeg ut og gå i drittværet! Ha en fortsatt god kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt er det ikke, det tror jo ikke du heller, Hadde det vært SÅ enkelt, så hadde SELVSAGT Israel trukket seg tilbake til FN's grenser - og så hadde alle klappet hverandre på skuldrene og blitt som svensker og nordmenn......ja, lissom :)

Nå skal jeg ut og gå i drittværet! Ha en fortsatt god kveld alle sammen :)

Jo, det er så enkelt, og FN er klinkende klar på området.

Derimot så er det endel som ynder å trekke frem irrelevante "problemstillinger", nettopp for å trenere, og for å fjerne fokus fra hva som foregår.

Det er en helt regelmessig kolonikrig, og de koloniserte vil selgsagt ha landet sitt tilbake.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør Israel udemokratisk er at *noen* borgere har slike rettigheter, mens andre ikke har det, og at dette er basert på religion/folkegruppe.

Det er mangelen på likebehandling som er problemet.

Ditt svar viser at det ikke finnes noen demokratiske land i hele verden. I norge blir innvandrere med norsk statsborgerskap nektet gjenforening med slektninger. Disse innvandrerne er både muslimer, kristne osv.

Etter din logikk skal vi tillate all innvandring, og det bør Israel også gjøre, ikke sant? Da først vil vi ha et demokrati?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt svar viser at det ikke finnes noen demokratiske land i hele verden. I norge blir innvandrere med norsk statsborgerskap nektet gjenforening med slektninger. Disse innvandrerne er både muslimer, kristne osv.

Etter din logikk skal vi tillate all innvandring, og det bør Israel også gjøre, ikke sant? Da først vil vi ha et demokrati?

Les hva jeg skriver.

Problemet er forskjellsbehandlingen, hvor noen israelske statsborgere (jøder) kan få sine slektninger inn, mens andre israelske statsborgere (palestinere) ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva jeg skriver.

Problemet er forskjellsbehandlingen, hvor noen israelske statsborgere (jøder) kan få sine slektninger inn, mens andre israelske statsborgere (palestinere) ikke kan.

Det er jo akkurat det samme som i Norge. Norske nordmenn kan få sine slektninger inn, hvis de har noen i utlandet. ''Utenlandske'' nordmenn får ikke sine slektninger inn, utenom ved ekteskap. Så da har ikke Norge heller noe demokrati, ikke sant?

Og hva mener du? Skal vi tillate fri flyt av mennesker over landegrensene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo akkurat det samme som i Norge. Norske nordmenn kan få sine slektninger inn, hvis de har noen i utlandet. ''Utenlandske'' nordmenn får ikke sine slektninger inn, utenom ved ekteskap. Så da har ikke Norge heller noe demokrati, ikke sant?

Og hva mener du? Skal vi tillate fri flyt av mennesker over landegrensene?

Hei,

Diskusjonen går ikke på om vi skal ha fri flyt eller ei, men at den "mengden flyt" man evt. skal ha ikke skal reguleres av hudfarge/religion/folkegruppe hvis man skal kalle seg et demokrati.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Diskusjonen går ikke på om vi skal ha fri flyt eller ei, men at den "mengden flyt" man evt. skal ha ikke skal reguleres av hudfarge/religion/folkegruppe hvis man skal kalle seg et demokrati.

Hvordan i alle dager skal man regulere innvandring da? Du mener at alle som er f.eks i Norge fritt skal kunne hente sine slektninger til landet?

Kom med dine forslag for hvordan innvandringen skal reguleres hvis alle slektninger fritt skal komme til landet vårt.

Jeg ser bare at din definisjon på et demokrati vakler hvis du fastholder dine innlegg om innvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager skal man regulere innvandring da? Du mener at alle som er f.eks i Norge fritt skal kunne hente sine slektninger til landet?

Kom med dine forslag for hvordan innvandringen skal reguleres hvis alle slektninger fritt skal komme til landet vårt.

Jeg ser bare at din definisjon på et demokrati vakler hvis du fastholder dine innlegg om innvandring.

Som sagt, hvilken grad av innvandring man skal ha er irrelevant i en diskusjon om man har demokrati i Israel.

Poenget er at så lenge jøder og muslimer/palestinere ikke har samme rettigheter, så er det ikke et demokrati, men apartheid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, hvilken grad av innvandring man skal ha er irrelevant i en diskusjon om man har demokrati i Israel.

Poenget er at så lenge jøder og muslimer/palestinere ikke har samme rettigheter, så er det ikke et demokrati, men apartheid.

Plutselig ble det du selv sa irrelevant...jaja.

Jeg har kun påpekt for deg at vi har samme system i resten av verden. Vi, som er ''ekte'' nordmenn, kan få inn våre slektninger, mens ''utenlandske nordmenn ikke kan få det. Det betyr etter dine utsagn at også vi har et apartheidsystem, ikke sant?

Og derfor spør jeg deg enda en gang. Har du en god måte å å regulere innvandringen på, siden du mener at systemet i Norge og i resten av verden ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig ble det du selv sa irrelevant...jaja.

Jeg har kun påpekt for deg at vi har samme system i resten av verden. Vi, som er ''ekte'' nordmenn, kan få inn våre slektninger, mens ''utenlandske nordmenn ikke kan få det. Det betyr etter dine utsagn at også vi har et apartheidsystem, ikke sant?

Og derfor spør jeg deg enda en gang. Har du en god måte å å regulere innvandringen på, siden du mener at systemet i Norge og i resten av verden ikke fungerer.

Jeg konstaterer bare at du ikke evner å diskutere manglende demokrati i Israel.

Israel har et apartheidsystem, hvor en del av befolkningen (som IKKE er "utlendinger") ikke har samme rettigheter som en annen del av befolkningen - grunnet religion/folkegruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskutér sak, ikke person.

Takk, sør, med den kommentaren har du plassert terskelen for hva som er personangrep og samtidig kvalifisert omtrent samtlige av dine egne innlegg i fortid som nettopp dette.

Den skal bli tøff for deg å leve opp til heretter.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, sør, med den kommentaren har du plassert terskelen for hva som er personangrep og samtidig kvalifisert omtrent samtlige av dine egne innlegg i fortid som nettopp dette.

Den skal bli tøff for deg å leve opp til heretter.

Lykke til.

Igjen, forsøk å diskutere sak, istedet for "Sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fremdeles palestinerenes landområder som Israel okkuperer ulovlig.

Vanskeligere er det faktisk ikke.

Flere internasjonale loveksperter er uenig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere internasjonale loveksperter er uenig med deg.

Ja, det er heller ikke vanskelig å finne noen "internasjonale eksperter" som mente at "kommunisme/nazisme er en fin ting", uten at det derved har noen relevans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konstaterer bare at du ikke evner å diskutere manglende demokrati i Israel.

Israel har et apartheidsystem, hvor en del av befolkningen (som IKKE er "utlendinger") ikke har samme rettigheter som en annen del av befolkningen - grunnet religion/folkegruppe.

Sør, du evner ikke å diskutere eller å svare på de spørsmål jeg stiller deg.

Jeg påpeker så tydelig som mulig at en gruppe i Norge, som pr. definisjon er ekte nordmenn, ikke har de samme rettigheter som andre nordmenn. Paralellen mot Israel er ganske tydelig.

For at Israel etter din mening skal bli demokratisk, så må alle som bor der fritt kunne hente sine slektninger til landet. Da må det samme prinsippet gjelde for alle land.

Igjen spør jeg deg. Hvordan skal Israel, og andre land, holde innvandringen under kontroll hvis din tankegang rundt et demokrati skal følges. Skal alle innbyggere i et land fritt kunne hente sine slektninger, eller har du andre måter å regulere innvandringen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er heller ikke vanskelig å finne noen "internasjonale eksperter" som mente at "kommunisme/nazisme er en fin ting", uten at det derved har noen relevans.

«-Ja, det er heller ikke vanskelig å finne noen "internasjonale eksperter" som mente at "kommunisme/nazisme er en fin ting", uten at det derved har noen relevans. -»

Jepp, disse hørte/hører hjemme i din politiske leir, sør. Men takk for at du minte meg på det selv, så slapp jeg å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør, du evner ikke å diskutere eller å svare på de spørsmål jeg stiller deg.

Jeg påpeker så tydelig som mulig at en gruppe i Norge, som pr. definisjon er ekte nordmenn, ikke har de samme rettigheter som andre nordmenn. Paralellen mot Israel er ganske tydelig.

For at Israel etter din mening skal bli demokratisk, så må alle som bor der fritt kunne hente sine slektninger til landet. Da må det samme prinsippet gjelde for alle land.

Igjen spør jeg deg. Hvordan skal Israel, og andre land, holde innvandringen under kontroll hvis din tankegang rundt et demokrati skal følges. Skal alle innbyggere i et land fritt kunne hente sine slektninger, eller har du andre måter å regulere innvandringen på.

Du kommer med helt irrelevante eksempler.

I Israel er det snakk om diskriminering pga folkegruppe/religion - altså apartheid.

Det du nevner fra Norge går verken på religion eller folkegruppe.

Men, som sagt, denne tråden omhandlet aparteid-systemet i Israel, og ikke irrelevante eksempler fra Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«-Ja, det er heller ikke vanskelig å finne noen "internasjonale eksperter" som mente at "kommunisme/nazisme er en fin ting", uten at det derved har noen relevans. -»

Jepp, disse hørte/hører hjemme i din politiske leir, sør. Men takk for at du minte meg på det selv, så slapp jeg å si det.

Du skriver: "Jepp, disse hørte/hører hjemme i din politiske leir, sør."

Diskutér sak, ikke "Sør".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer med helt irrelevante eksempler.

I Israel er det snakk om diskriminering pga folkegruppe/religion - altså apartheid.

Det du nevner fra Norge går verken på religion eller folkegruppe.

Men, som sagt, denne tråden omhandlet aparteid-systemet i Israel, og ikke irrelevante eksempler fra Norge.

Som jeg viste. Du kan ikke svare, og da har det ingen hensikt å prøve å få til en diskusjon med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...