Gå til innhold

Omgitt av forrædere..


Grip

Anbefalte innlegg

Men det var kristne som drepte palestinerne. De ba om sporlys fra israelerne. Israelerne hadde ikke grunn til å tro det skulle skje en massakre, men det skjedde det. Sharon er funnet skyldig på samme måte som en banksjef kan bli ansvarlig for noe en underordnet gjør. Morderne i Sabra og Shatilla var kristne i allianse med Israel. Israel ville ikke ha tillatt en massakre om de hadde visst om den på forhånd, men ble ansvarlige, likevel.

Det er en vesentlig forskjell mellom det og underskriftene Yassir Arafat de facto setter på ordre om å utføre selvmordsaksjoner inne i Israel. Da er man direkte og ikke indirekte ansvarlig for det som skjer.

Derfor bør han stilles for domstolen i Haag, han også!

Arafat tar avstand fra terrorisme.

Sharon bedriver det. Han er personlig ansvarlig for ulovlig okkupasjon av andre folks landområder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 238
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    72

  • Scholar

    30

  • Mr Kahn

    30

  • Grip

    23

Mest aktive i denne tråden

Men det var kristne som drepte palestinerne. De ba om sporlys fra israelerne. Israelerne hadde ikke grunn til å tro det skulle skje en massakre, men det skjedde det. Sharon er funnet skyldig på samme måte som en banksjef kan bli ansvarlig for noe en underordnet gjør. Morderne i Sabra og Shatilla var kristne i allianse med Israel. Israel ville ikke ha tillatt en massakre om de hadde visst om den på forhånd, men ble ansvarlige, likevel.

Det er en vesentlig forskjell mellom det og underskriftene Yassir Arafat de facto setter på ordre om å utføre selvmordsaksjoner inne i Israel. Da er man direkte og ikke indirekte ansvarlig for det som skjer.

Derfor bør han stilles for domstolen i Haag, han også!

Dette har du selvsagt rett i.

For øvrig er terror den største trussel mot den vestlige verden siden nazismen, og bør behandles deretter.

Siviliserte lands rettssystemer er ikke designet til å kunne håndtere personer som har/eller truer med å drepe tusenvis av sivile i et eneste smell. Hvilken fengselsstraff skal man f.eks. tilby bin Laden? 8 år? 12 år, kanskje 15 år i praksis? Hvilke aksjoner kan påregnes fra muslimer for å få bin Laden frigitt?

Vi er i en krigssituasjon og må handle deretter.

Verdens verste terrorister kan man like godt ta livet av på direkten, klokelig arrangert som et "fluktforsøkt" eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arafat tar avstand fra terrorisme.

Sharon bedriver det. Han er personlig ansvarlig for ulovlig okkupasjon av andre folks landområder.

Arafat tar avstand fra terror bare når han snakker i visse fora. I andre fora sier han helt andre ting! (Ikke ulikt Mullah Krekar i sine talemåter, eller mener du han også er mot terror?)

Jeg har hør Yassi Arafat tale til den arabiske liga og påstå at Israel bomber palestinerne med atomvåpen. Slikt vekker selvsagt raseri i den arabiske verden, men er det sant?

I tilfelle du tviler på mine kunnskaper i arabisk - talen ble direkte oversatt til engelsk av en araber - på BBC - og jeg hørte også ord som "atom" uttalt av Arafat selv.

Arafat taler med to tunger. Han er en meget dyktig politiker - om det er politikk og dyktighet å ha to tunger, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arafat tar avstand fra terrorisme.

Sharon bedriver det. Han er personlig ansvarlig for ulovlig okkupasjon av andre folks landområder.

Blir det noe av den "vulkanske" hevnen som hamas har varslet, vet nok Arafat at det allerede ligger klar en rakett for ham også.

Det demper kanskje lysten på mer terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har du selvsagt rett i.

For øvrig er terror den største trussel mot den vestlige verden siden nazismen, og bør behandles deretter.

Siviliserte lands rettssystemer er ikke designet til å kunne håndtere personer som har/eller truer med å drepe tusenvis av sivile i et eneste smell. Hvilken fengselsstraff skal man f.eks. tilby bin Laden? 8 år? 12 år, kanskje 15 år i praksis? Hvilke aksjoner kan påregnes fra muslimer for å få bin Laden frigitt?

Vi er i en krigssituasjon og må handle deretter.

Verdens verste terrorister kan man like godt ta livet av på direkten, klokelig arrangert som et "fluktforsøkt" eller noe sånt.

Personlig foretrekker jeg gift, eller andre "stillferdige" metoder, da...i stedet for at alle skal skjønne hva som skjer.

Men når vi snakker om å stille folk for domstoler - er vel Bin Laden og doktoren som er hjernen bak bl.a. 11.9., stilles for domstolen i Haag?

Dette er forresten, om det skjer, den andre barnelegen som i så fall blir stilt for denne domstolen. Det er forunderlig hvordan nettopp barneleger (Milosevic er barnelege) kan være grusomme? Men også noen av de verste nazistene var veldig glade i barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arafat tar avstand fra terror bare når han snakker i visse fora. I andre fora sier han helt andre ting! (Ikke ulikt Mullah Krekar i sine talemåter, eller mener du han også er mot terror?)

Jeg har hør Yassi Arafat tale til den arabiske liga og påstå at Israel bomber palestinerne med atomvåpen. Slikt vekker selvsagt raseri i den arabiske verden, men er det sant?

I tilfelle du tviler på mine kunnskaper i arabisk - talen ble direkte oversatt til engelsk av en araber - på BBC - og jeg hørte også ord som "atom" uttalt av Arafat selv.

Arafat taler med to tunger. Han er en meget dyktig politiker - om det er politikk og dyktighet å ha to tunger, da.

Om så var sant, er han da overhodet ikke verre enn Sharon....

Poenget er ikke at jeg mener Arafat er noen helgen, men at Sharon er like ille som en hvilken som helst terrorist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir det noe av den "vulkanske" hevnen som hamas har varslet, vet nok Arafat at det allerede ligger klar en rakett for ham også.

Det demper kanskje lysten på mer terror.

Tja - så blir det enda en runde med terrorisme, fordi palestinerene synker like dypt ned som israelerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om så var sant, er han da overhodet ikke verre enn Sharon....

Poenget er ikke at jeg mener Arafat er noen helgen, men at Sharon er like ille som en hvilken som helst terrorist.

Gad vite hva det hadde gjort emd ditt syn på innvandrere dersom det var du som ikke kunne gå på butikken eller ta bussen uten å vite om ikke den neste som kom mot deg, var en selvmordsbomber!

Ikke alle selvmordsbombere ser ut som det, vet du.

Det kunne være en hvilken som helst...

Lurer på hvordan din idealistiske norske sjel ville ha taklet det, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gad vite hva det hadde gjort emd ditt syn på innvandrere dersom det var du som ikke kunne gå på butikken eller ta bussen uten å vite om ikke den neste som kom mot deg, var en selvmordsbomber!

Ikke alle selvmordsbombere ser ut som det, vet du.

Det kunne være en hvilken som helst...

Lurer på hvordan din idealistiske norske sjel ville ha taklet det, jeg!

Du vet, bomben smeller like fordømt om du er enig eller ikke enig i norsk politikk i saken!

Du bor nemlig i et demokrati, og flertallet bestemmer på sett og vis - eller i hvert fall har vi overlatt de politiske valgene til de folkevalgte.

Det er akkurat som å sitte på fly når det skjer - et norsk pass eller en positiv holdning til terroristenes sak vil ikke redde din ende av flyet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja - så blir det enda en runde med terrorisme, fordi palestinerene synker like dypt ned som israelerene.

Mulig det, men den effekten er nok allerede diskontert.

Det er nok snart på tiden med en avslutning på denne konflikten, og den blir helt sikkert "vulkanst". Det er ingen tvil om hvem som går seirende ut av det oppgjøret, så "palestinernes" voldsaktivitet forundrer meg en smule.

De må ha dårlige strateger.

Som jeg tidligere har skrevet, vil "palestinerne" være mye nærmere en egen stat og en solid vestlig støtte hvis de kunne slutte å sende evneveike ungdommer foran seg med dynamittbelte rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig foretrekker jeg gift, eller andre "stillferdige" metoder, da...i stedet for at alle skal skjønne hva som skjer.

Men når vi snakker om å stille folk for domstoler - er vel Bin Laden og doktoren som er hjernen bak bl.a. 11.9., stilles for domstolen i Haag?

Dette er forresten, om det skjer, den andre barnelegen som i så fall blir stilt for denne domstolen. Det er forunderlig hvordan nettopp barneleger (Milosevic er barnelege) kan være grusomme? Men også noen av de verste nazistene var veldig glade i barn...

Jeg fornemmer at en tenkt situasjon med bin Laden for retten i Haag ville avstedkomme så mye drap på sivile rundt om i verden, at det neppe er verdt bryet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gad vite hva det hadde gjort emd ditt syn på innvandrere dersom det var du som ikke kunne gå på butikken eller ta bussen uten å vite om ikke den neste som kom mot deg, var en selvmordsbomber!

Ikke alle selvmordsbombere ser ut som det, vet du.

Det kunne være en hvilken som helst...

Lurer på hvordan din idealistiske norske sjel ville ha taklet det, jeg!

Man kan i alle fall ikke beskylde israelerne for mange på tålmodighet.

Som du sier, ville nok vikingblodet bruse her i landet hvis muslimer stadig sprengte våre unger til himmels i skolebusser rundt om i landet.

Sør (og noen andre naivister og islamisthorer) ville nok lagt seg ned og bedt om mer, men de fleste ville tatt affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gad vite hva det hadde gjort emd ditt syn på innvandrere dersom det var du som ikke kunne gå på butikken eller ta bussen uten å vite om ikke den neste som kom mot deg, var en selvmordsbomber!

Ikke alle selvmordsbombere ser ut som det, vet du.

Det kunne være en hvilken som helst...

Lurer på hvordan din idealistiske norske sjel ville ha taklet det, jeg!

Palestinerene har det ***LANGT*** verre enn israelerene. Langt flere uskyldige palestinere er drept.

Det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og Israel kan når de ønsker det trekke seg til bake til internasjonalt annerkjente grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan i alle fall ikke beskylde israelerne for mange på tålmodighet.

Som du sier, ville nok vikingblodet bruse her i landet hvis muslimer stadig sprengte våre unger til himmels i skolebusser rundt om i landet.

Sør (og noen andre naivister og islamisthorer) ville nok lagt seg ned og bedt om mer, men de fleste ville tatt affære.

Jeg tipper at jeg har vesentlig mer erfaring i å bo steder hvor folk blir drept enn det du har, Grip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, men den effekten er nok allerede diskontert.

Det er nok snart på tiden med en avslutning på denne konflikten, og den blir helt sikkert "vulkanst". Det er ingen tvil om hvem som går seirende ut av det oppgjøret, så "palestinernes" voldsaktivitet forundrer meg en smule.

De må ha dårlige strateger.

Som jeg tidligere har skrevet, vil "palestinerne" være mye nærmere en egen stat og en solid vestlig støtte hvis de kunne slutte å sende evneveike ungdommer foran seg med dynamittbelte rundt magen.

Og Israel ville vært mye nærmere fred hvis de sluttet å okkupere andre folks landområder og å bedrive statsterrorisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fornemmer at en tenkt situasjon med bin Laden for retten i Haag ville avstedkomme så mye drap på sivile rundt om i verden, at det neppe er verdt bryet.

Ja, og det er nok nettopp det som er vitsen med terrorisme, ikke sant? Får jeg ikke gjøre som jeg vil, sender jeg terror!

Jeg er redd for demokratiet når vi begynner å tenke slik.

Det bekymrer meg også at Spania nå trekker seg ut av Irak - enig eller ikke enig i invasjonen i Irak - å trekke seg ut etter et terrorangrep, "belønner" jo angrepet! Hvilket land blir det neste man vil ha ut av Irak - eller ut andre steder, tro?

Dessuten legger de som driver med denne sorten terror andre verdier enn oss til grunn for det de gjør! Det må vi forstå!

Vi må innse at vi er hedninger og ikke er verd respekt.

Dette er også en kultur som tillater æresdrap.

Jeg sier ikke at alle muslimer er slik. Jeg sier ikke at dette er islam. Men jeg sier at dette er en retning innen islam som ikke verken forstår eller anerkjenner demokratiske spilleregler. Derimot forstår de hellig krig - jihad. Men - forstår _vi_ hellig krig/jihad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at jeg har vesentlig mer erfaring i å bo steder hvor folk blir drept enn det du har, Grip.

Det har du sikkert. Din fasinasjon for vold og terror er desto mer overraskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan i alle fall ikke beskylde israelerne for mange på tålmodighet.

Som du sier, ville nok vikingblodet bruse her i landet hvis muslimer stadig sprengte våre unger til himmels i skolebusser rundt om i landet.

Sør (og noen andre naivister og islamisthorer) ville nok lagt seg ned og bedt om mer, men de fleste ville tatt affære.

Ikke bare det, men vi bor i et demokrati der det vil herske forskjellige meninger om hvordan man skal gripe dette an! Det vil være de metodene som det demokratiske flertall velger, som vil bli fulgt.

Og de som sprenger seg i lufta, vil ikke spørre dem som står rundt om deres mening og så la dem som støtter dem, gå. Nei, terroren vil ramme blindt. Og da blir spørsmålet - vil man framdeles velge en fredelig linje etter at man selv er rammet? Og - vil man være så heldig at flertallet vil være enig i den fredelige linjen?

Ånei, du - det er nok at en innvandrer begår en voldtekt eller et mord her i landet, så mistenkeliggjøres alle som en! Hva selvmordsbombe vil forårsake ved valgurnene, tør jeg ikke tenke på, engang, i en slik situasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palestinerene har det ***LANGT*** verre enn israelerene. Langt flere uskyldige palestinere er drept.

Det er Israel som okkuperer palestinerenes landområder, og Israel kan når de ønsker det trekke seg til bake til internasjonalt annerkjente grenser.

Hvem skal så hjelpe Israel med å beskytte disse internasjonalt anerkjente grensene? Unifil gjorde det i hvert fall ikke?

Og - vil PLO anerkjenne de internasjonalt anerkjente grensene? Hamas gjør det jo ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal så hjelpe Israel med å beskytte disse internasjonalt anerkjente grensene? Unifil gjorde det i hvert fall ikke?

Og - vil PLO anerkjenne de internasjonalt anerkjente grensene? Hamas gjør det jo ikke?

PLO og Arafat har annerkjent dem forlengst.

Hamas og Sharon står på samme side - for terrorisme, og mot fred.

Den som sørger for økt oppslutning for Hamas er nettopp Sharon. Og motsatt.

Vi bør, som Jagland påpekte, støtte de moderate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...