Gå til innhold

krimelsker

Anbefalte innlegg

Bugge1365380662
Skrevet

Noen som leser mye krim her? Oppdaget noen gode nye forfattere i det siste? noen gode bøker du har lest i det siste? Favorittforfattere?

fru Burlefot
Skrevet

Jeg leser veldig mye krim for tiden (eller egentlig alltid) og har faktisk funnet en del nye forfattere i det siste.

Her er et utvalg:

Peter Robinson - skriver om en politiinspektør i England.

Ian Rankin - Inspector Rebus i Edinburgh, et absolutt must hvis du har vært der og liker byen.

Harlan Coben og Dan Brown har jeg fått anbefalt i det siste, men har ikke lest dem ennå. Skal i følge min krimgale bror i alle fall være verdt å lese.

Ellers har du jo de gamle traverne som Henning Mankell, Val McDermid og Jeffrey Deaver.

Burde være noe for enhver smak her :)

Skrevet

Holder på med "Solstorm" av Åsa Larsson, en svensk debutant. Ellers liker jeg godt bøkene av Kolbjørn (bror av Alfred) Hauge.

Bugge1365380662
Skrevet

Jeg leser veldig mye krim for tiden (eller egentlig alltid) og har faktisk funnet en del nye forfattere i det siste.

Her er et utvalg:

Peter Robinson - skriver om en politiinspektør i England.

Ian Rankin - Inspector Rebus i Edinburgh, et absolutt must hvis du har vært der og liker byen.

Harlan Coben og Dan Brown har jeg fått anbefalt i det siste, men har ikke lest dem ennå. Skal i følge min krimgale bror i alle fall være verdt å lese.

Ellers har du jo de gamle traverne som Henning Mankell, Val McDermid og Jeffrey Deaver.

Burde være noe for enhver smak her :)

Vil anbefale Dennis Lehane Mystic river-Den likte jeg godt blant mine nye bekjentskaper.Og Rankin Og Robinsom er også veldig bra, sammen med Mankell,Nesser og andregamle travere.Jonathan Kellerman liker jeg også,kanskje på grunn av vinklingen.( Han er barnepsykolog )

Skrevet

Jan Mehlum....tror han har gitt ut fem bøker om tønsbergadvokaten Svend Foyn. Robert Wilson - Den blinde mannen i Sevilla (den var knallbra!) og Et lite mord i Lisboa. Helene Tursten som skriver om kriminalbetjent Irene Huss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...