Gå til innhold

Leddsmerte / betennelse

jovo1365380689

Anbefalte innlegg

jovo1365380689

Jeg er en mann på 45 år, som har hatt normalt god helse hele livet. For ca 1 år siden fikk jeg veldig vondt i venstre kne etter en gåtur på ca 1 mil på asfalt i ikke altfor gode sko. Det var ferietid så jeg benyttet meg kun av legevaktslege som mente det måtte være betennelse, og jeg fikk legemiddelet BREXIDOL (menr jeg å huske) i pulverform. Dette hjalp nokså raskt, og jeg mer eller mindre glemte "episoden". Men senere har jeg med jevne mellomrom hatt tilbakevendende smerte (som gjerne kan vare/veksle noen uker før det mer eller mindre gir seg). Jeg har via rekv. fra bedriftslege fått tatt både røntgen og MR. Disse viser (sa røntgeninstituttet) ingen ting - ingen annen lege/ekspert har sett på dem. Jeg oppsøkte i vinter fastlege. Ba om at det skulle bli tatt prøver også vedr leddgikt / inklusive BOREALIS (ble bitt av flått for 3 år siden). Legen insisterte på at jeg kun fikk tilbakemelding dersom det var noe funn... - har ikke hørt noe (6 mnd) Må si at jeg følte ikke å bli tatt på alvor. Vel - status nå er at BREXIDOL synes å hjelpe raskt (fant noen poser nå nylig - etter par dager var et anfall forbi.)

Finnes det noe eksperter på ledd/kne ??? - Gjerne privat om nødvendig. Syns det er for ille å akseptere at det bare skal være slik i en alder av 45 år. Takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-jovo.

Enig med deg, det er ikke hygggelig å slå seg til ro "med at vi ikke finner noe", når smertene fortsatt er der. Selv om MR- røntgen er en svært god undersøkelse, kan det være "bom" også der. Lege med erfaring og interesse i idrettsmedisin må være den rette å konsultere. NIMI i Oslo, eller Rosenborgklinikken i Trondheim er bra steder. Vanskelig å være mer konkret,ettersom jeg ikke vet hvor du holder til. Når du får time, legg inn litt provoserende aktivitet, slik at du har plager når du kommer til legen. Slik som du beskriver dette, kan det være mulig brusk- eller bånd-skade i leddet, eller kanskje et meniskfeste som er provosert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...