Gå til innhold

Diett og trening...

Smily_S

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ei jente på 18 år, er 159 cm høy, veier 65 kg og har midje (rundt navle): 86 cm, hoftemål: 94 cm, Lår: 56 cm (med noe muskler etter lårtrening. Så det kan være lurt å se bort ifra lårcentimeterne.)

Det jeg nå lurer på er en diett. Kunne dere laget en spesial diett til meg, eller gitt meg noen linker til konkrete ulike dietter som er å velge mellom. (tenkte på en tre-fire ukers diett og deretter fortsette med sunt kosthold. Men vil prøve en diett først).

Skal så klart trene i tillegg.

Og ville i tillegg satt pris på noen tips angående dette også.

Setter virkelig pris på hjelp, og dette er en kjempebra tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jake1365380469

Heisann!!

Anbefaler deg å søke, eller skrive innlegg på www.treningsforum.no eller www.iform.no

Da får du vite ALT det du ønsker!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Anbefaler deg å søke, eller skrive innlegg på www.treningsforum.no eller www.iform.no

Da får du vite ALT det du ønsker!

:)

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

-Smily S

For å ta det helt selvfølgelige først. Poenget er at du fremover spiser mindre enn det du forbrenner i arbeide og i trening. Men du må ikke kutte ned på mat slik at treningen blir ett slit.

Du forbrenner mer effektivt hvis du spiser 5 små måltider enn f. eks. 3 litt større. Drikk mye vann, gjerne når du trener, før du skal spise og til maten. Lettere å holde seg mett. Spis protein ( feks. fra fisk, kjøtt eller egg), og sundt fett ( f. eks. umettet fra fisk,rapsolje osv) sammen med karbohydrater, til de flestealle måltider. På en slik blanding blir du mett på mindre kalorier og det tar lengre tid før du blir sulten igjen. Det er ikke med dette meningen at det behøver å bli masse matforberedelser. Allsidigheten med fett og protein sikres ofte greit når du bruker det som pålegg. Enkelte ganger kan eple og gulerøtter kanskje også erstatte et måltid, hvis du føler deg mett nok. Lykke til.!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...