Gå til innhold

Jobbe førstemai?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Er det å vise liten respekt?

Jeg vil overhodet ikke være en sånn tulling som pusser båt i hagen o.l på første mai.(som jo oftest er en direkte spite&hån-handling;))

På den annen side skal jeg heller ikke toge og sånn, og lurer derfor på om det vil være ufint av meg å åpne sjappen?(mitt valg, så vidt jeg forstår)

Selvom jeg altså ikke er spesielt engasjert i arbeiderenes dag, har jeg altså på ingen måte lyst til å være en sånn høyredass som liksom må opponere.

Noen som vet litt om førstemai etikette?

:-)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

10

• Dorthe

9

• Prozak

5

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest kanskje slik
Skrevet

Hva slags sjappe er det da?

Kan du ha blomster, flagg og servere kaffe og spille gamle 1-mai sanger over høyttaleren?

laguna1365380434
Skrevet

Hva slags sjappe er det da?

Kan du ha blomster, flagg og servere kaffe og spille gamle 1-mai sanger over høyttaleren?

Nei, det synes jeg nok ville være å ta av motsatt vei!;)

Jeg har ikke tenkt å delta, men jeg har ikke tenkt å håne heller.

Jeg kunne til nød strekke meg til å ha en pen genser;)

Det er en plate butikk, foresten..

Gjest strandhai
Skrevet

Nei, det synes jeg nok ville være å ta av motsatt vei!;)

Jeg har ikke tenkt å delta, men jeg har ikke tenkt å håne heller.

Jeg kunne til nød strekke meg til å ha en pen genser;)

Det er en plate butikk, foresten..

Ord delingen........

Beklager...bare måtte. Skal for øvrig ut og marsjere 1. mai....fin og full...;-)

laguna1365380434
Skrevet

Ord delingen........

Beklager...bare måtte. Skal for øvrig ut og marsjere 1. mai....fin og full...;-)

:-P

Du får ha det gøy! Russ? Eller bare en som benytter anledningen?;)

Gjest strandhai
Skrevet

:-P

Du får ha det gøy! Russ? Eller bare en som benytter anledningen?;)

Russ! Vi begynte på fredan!Morromorromorro!!;-)

Men man må vel ikke være russ for å feste natt til 1. mai??

Skrevet

Nei, men vi andre legger oss på kvelden og sover hele 1.mai ;)

Skrevet

Det passer dårlig på Løkka. Men jeg er kanskje litt gammeldags? Jeg kunne faktisk tenke meg å gå i tog jeg hvis jeg fant en fin parole. Men så er jeg oppvokst med tog og flagg og hvite knestrømper, også på 1.mai

Skrevet

hmmmm... tenker tilbake, og kan bare si gled deg, men jeg misunner deg ikke;)

Phu... gla den tia er over:)

Skrevet

Pass på så du ikke får noe dritt i flaska di som dattera mi gjorde på lørdag.

La aldri flaska eller glasset stå uten oppsyn!!!!!!!!!!!!!:o)

laguna1365380434
Skrevet

Det passer dårlig på Løkka. Men jeg er kanskje litt gammeldags? Jeg kunne faktisk tenke meg å gå i tog jeg hvis jeg fant en fin parole. Men så er jeg oppvokst med tog og flagg og hvite knestrømper, også på 1.mai

Nå har jeg spurt både mutter og type i tillegg til dere, og de er enig med deg..:-)

Så jeg lar være jeg!:-)

Skrevet

Nå har jeg spurt både mutter og type i tillegg til dere, og de er enig med deg..:-)

Så jeg lar være jeg!:-)

Ta deg heller en pils på Grünerhagen :o)

Skrevet

Det er vel ikke noe galt i å pusse båt eller andre ting i hagen på første mai? Så lenge det er privat hobbyarbeide, og ikke lager støy, så bør det ikke provosere noen.

"..........................."

Skrevet

Hva slags sjappe har du? Synes det er helt greit at folk benytter denne dagen til hva de vil.

laguna1365380434
Skrevet

Ta deg heller en pils på Grünerhagen :o)

Pils på grunerhagen blir bra!Selvom det sikkert er stappfullt:-)

laguna1365380434
Skrevet

Det er vel ikke noe galt i å pusse båt eller andre ting i hagen på første mai? Så lenge det er privat hobbyarbeide, og ikke lager støy, så bør det ikke provosere noen.

Jammen de fleste som velger å gjøre det akkurat da bråker jo gjerne med vilje. De opponerer jo;)

Samme hva de gjør bare de blir sett.

Slik var det i hvertfall når jeg var liten.

laguna1365380434
Skrevet

Hva slags sjappe har du? Synes det er helt greit at folk benytter denne dagen til hva de vil.

Jobber i platebutikk:-)

Men nå har jeg snakket med litt folk,og de fleste synes det er litt ufint å holde oppe,om det da ikke er for å demonstrere at man ikke liker arbeiderenes dag, sånn prinsippielt.

Og jeg nærer intet ønske om å være ufin eller å disrepekterte arbeidernes dag, og har egentlig heller ikke noe mot øl fremfor jobb, og regner dermed saken som ute av verden;-)

Skrevet

Jobber i platebutikk:-)

Men nå har jeg snakket med litt folk,og de fleste synes det er litt ufint å holde oppe,om det da ikke er for å demonstrere at man ikke liker arbeiderenes dag, sånn prinsippielt.

Og jeg nærer intet ønske om å være ufin eller å disrepekterte arbeidernes dag, og har egentlig heller ikke noe mot øl fremfor jobb, og regner dermed saken som ute av verden;-)

Men gjelder ikke lukningsloven?

Ta deg heller en øl, du ;o)

Skrevet

Pils på grunerhagen blir bra!Selvom det sikkert er stappfullt:-)

Når skal de åpne fortauet der og lage uterestaurantene? Det er jo denne sommeren men det er jo ikke gjort noen ting enda.

Skrevet

Hm, jeg blir utrolig provosert av det. Jeg er da vokst opp i et møblert hjem hvor både mor og far stemte arbeiderparti og gikk i første mai tog. Og det gjorde bestefaren min også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...