Gå til innhold

Jobbe førstemai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg svart på andre steder i tråden også, altså;)

I min verden er det en veldig symbosk ting, som folk som ønsker å håne arbeiderenes dag med vilje legger til den dagen.

Jeg har altså ikke noe ønske om å håne arbeiderenesdag, men jeg er ikke noe særlig engasjert heller.

Så derfor lurte jeg på om det å holde oppe og jobbe ordinært ville ha tilsvarende symboleffekt.

Det er godt mulig at hele problemstillingen er noe utdatert, og i så tilfelle må jo gjerne fok gjøre nøyaktig som de vil med sine fridager.

Men jeg synes oppriktig at det er/var ganske kvalmt med de som med vilje ønsker å disrespektere første mai. Det ser jeg ingen grunn til.

Ok. Mulig jeg er like grunn som ei t-skje, jeg ville aldri ha tenkt over symbolikk båt/pengesterke menensker/arbeiderenes fridag.. Men nå er ikke den noe aktuell problemstilling for meg, ettersom jeg ikke har båt. Er det like ille å vaske bilen???? :-)

Fortsetter under...

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

10

• Dorthe

9

• Prozak

5

• ShitDiddelyDo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Platekompaniet har garantert åpent, så hvorfor ikke du?

Skrevet

Forstår virkelig ikke problemet med å jobbe på første mai.

Forstår selvfølgelig at man ikke pusser opp leiligheten med hammer og boring, men så lenge man ikke plager andre, og det gjør man ikke dersom man bruker fridagen sin til å pusse seilebåten sin, så kan jeg ikke fatte og begripe hva problemet skal være.

Enig med du.

Fint å se deg tilbake, forresten. Du er en doler som ikke er så lett å glemme ;)

Skrevet

Pusse bikkja, barbere katten og male marsvinet.. :-)

Ja? Er det bare jeg som har slike fritidssysler? :-)

"........................"

Skrevet

Første mai er en

Javel.

Poenget mitt er at man forstyrrer da ingen selv om man fikser i hagen eller hjemmet på 1. mai. De som lar seg forstyrre befinner seg sansynligvis i tog i sentrum.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...