Gå til innhold

Motivasjon

Stankonia

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en gutt på 21 år.

Har drevet med vektrening i snart 6 år.

Jeg har så sinnsykt mistet motivasjonen for trening.

Er ganske stor og muskuløs, men hadde en liten pause på tre uker (før og etter påske) også skulle jeg satse skikkelig fram til sommeren, men problemet er at jeg nå har så veldig lite lyst til å dra på trening.

Spiller fotball tre ganger i uka nå, noe jeg ikke gjorde før.

Trente 4-5 dager med vekter i uka også og nå er det kanskje maks 2-3 ganger. og da føler jeg at jeg må!

Hva skal jeg gjøre? Er ikke overtrent, det vet jeg helt sikkert! Men jeg får så dårlig samvittighet av å ikke dra.

Noen gode tips? Noen trøste ord? Hva som helst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 fotballøkter og 3-4 vekttreninger i tillegg til jobb/skole kan bli for mye psykisk. Samme hvor moro man egentlig synes det er. Så her må du bare prioritere så du henger med.

Mange som har god fremgang med vektrening 2 ganger i uka.

Beste nå er kanskje å kutte ut vektrening helt en periode. Men jeg vet, sommeren kommer fort.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 fotballøkter og 3-4 vekttreninger i tillegg til jobb/skole kan bli for mye psykisk. Samme hvor moro man egentlig synes det er. Så her må du bare prioritere så du henger med.

Mange som har god fremgang med vektrening 2 ganger i uka.

Beste nå er kanskje å kutte ut vektrening helt en periode. Men jeg vet, sommeren kommer fort.... :)

Sommeren kommer fort og jeg har en del å ta igjen...;)

Men jeg føler meg bare helt "ødelagt" liksom. Ikke noe lyst egentlig til å dra og løfte, men gjør det helst fordi jeg tenker på sommeren og alt sånn!

Og jeg som var så motivert og klar for å ta noen skikkelig økter etter påsken..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pros and cons

Sommeren kommer fort og jeg har en del å ta igjen...;)

Men jeg føler meg bare helt "ødelagt" liksom. Ikke noe lyst egentlig til å dra og løfte, men gjør det helst fordi jeg tenker på sommeren og alt sånn!

Og jeg som var så motivert og klar for å ta noen skikkelig økter etter påsken..;)

Jeg søkte for en tid tilbake på "kampsport" på dette forumet. Da kom det fram at du trente Shotokan..? Men ikke nå lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte for en tid tilbake på "kampsport" på dette forumet. Da kom det fram at du trente Shotokan..? Men ikke nå lenger?

Jeg trente shotokan ja.

Sluttet da jeg var rundt 16 (tror jeg) Da hadde jeg fått svart belte...

Hvordan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...