Gå til innhold

Hvordan ville du som god nordmann reagert på å bli løfta av Shabana?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En må ikke nødvendigvis være værbitt og innbarka muslim for å føle det som en krenkelse?

Men for egen del må jeg si jeg hadde blitt dypt imponert:-D

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

9

• Grip

6

• Mr Kahn

6

• MsSophie

5

Mest aktive i denne tråden

skorpionfisken
Skrevet

Ville nok syntes hun oppførte seg litt rart ja.

Men jeg ville aldri løpt til advokat.

Kan ikke tenke meg at han får noe medhold i dette. Tenk deg det ras av rettsaker som kommer hvis han får erstatning for løftet. H*n løftet meg (men skadet meg overhodet ikke), jeg vil ha erstatning fordi jeg ble sint og følte meg ydmyket....

Skrevet

Hun må jo ha trent med vekter en stund...

Skrevet

Enig. Man må ikke være muslim/Mullah Krekar for å oppleve det som en ydmykelse - situasjonen tatt i betrakting.

Skrevet

En kvinne som ofte befinner seg i min umiddelbare nærhet, løfter meg nesten daglig til de store høyder.

Noen kaller det knulling.

Gjest Terakotta
Skrevet

En kvinne som ofte befinner seg i min umiddelbare nærhet, løfter meg nesten daglig til de store høyder.

Noen kaller det knulling.

Skryt lagom

Pappa Bjørn
Skrevet

Det er flere ting jeg reagerer negativt på i denne situasjonen. For det første burde hun stått på en stol før hun slapp ham ned igjen siden det ikke var noen høyde å snakke om her. For det andre skulle hun løftet ham etter skjegget.

Skrevet

Man må i alle fall være en rimelig utpreget kjønnsfascist for å reagere slikt.

Men han har jo bare bodd her i 10 år, og har ikke rukket å bli skikkelig integrert.

Forresten morsomt den koketteringen han driver når han krever tolk ved off. opptredener. Etter løftingen ble han så forbannet at han slo over på norsk.

....

Hadde det vært noe til dame, hadde hun grepet tak i skaftet på mullahen og gitt han et vått kyss rett på den ekle kjeften hans. Men da hadde vi vel hatt med et mord å gjøre allerede, er jeg redd.

Morsomt er det uansett, og det gir litt optimisme å se at nordmenn fortsatt har evne til å le av klovnene når de opptrer, også ufrivillig.

Skrevet

Det er flere ting jeg reagerer negativt på i denne situasjonen. For det første burde hun stått på en stol før hun slapp ham ned igjen siden det ikke var noen høyde å snakke om her. For det andre skulle hun løftet ham etter skjegget.

*fnis*

Skrevet

Shabana og andre (søte) damer må gjerne løfte meg. Jeg vil neppe ta det ille opp, og det er et løfte.

Skrevet

Man må i alle fall være en rimelig utpreget kjønnsfascist for å reagere slikt.

Men han har jo bare bodd her i 10 år, og har ikke rukket å bli skikkelig integrert.

Forresten morsomt den koketteringen han driver når han krever tolk ved off. opptredener. Etter løftingen ble han så forbannet at han slo over på norsk.

....

Hadde det vært noe til dame, hadde hun grepet tak i skaftet på mullahen og gitt han et vått kyss rett på den ekle kjeften hans. Men da hadde vi vel hatt med et mord å gjøre allerede, er jeg redd.

Morsomt er det uansett, og det gir litt optimisme å se at nordmenn fortsatt har evne til å le av klovnene når de opptrer, også ufrivillig.

Du skriver: "å se at nordmenn fortsatt har evne til å le av klovnene når de opptrer, også ufrivillig."

Vi ler jo støtt og stadig av det du skriver. Du er overhodet ikke bedre enn Krekar.

Skrevet

"Som god nordmann"? Jeg ser på den betegnelsen som mer krenkende enn noe løft.

For øvrig mener jeg det burde vært Krekar som løfta Shabana.

Skrevet

Du skriver: "å se at nordmenn fortsatt har evne til å le av klovnene når de opptrer, også ufrivillig."

Vi ler jo støtt og stadig av det du skriver. Du er overhodet ikke bedre enn Krekar.

Du må gjørra no med det humøret ditt, sør, du minner om Walter Matthau i «Gretne, Gamle Gubber».

Sitter'u for mye aleine?

Skrevet

Du må gjørra no med det humøret ditt, sør, du minner om Walter Matthau i «Gretne, Gamle Gubber».

Sitter'u for mye aleine?

Trakassering av jøder og muslimer er ikke "morsomt".

Skrevet

Ville nok syntes hun oppførte seg litt rart ja.

Men jeg ville aldri løpt til advokat.

Kan ikke tenke meg at han får noe medhold i dette. Tenk deg det ras av rettsaker som kommer hvis han får erstatning for løftet. H*n løftet meg (men skadet meg overhodet ikke), jeg vil ha erstatning fordi jeg ble sint og følte meg ydmyket....

digger shabana jeg!

Skrevet

Enig. Man må ikke være muslim/Mullah Krekar for å oppleve det som en ydmykelse - situasjonen tatt i betrakting.

Vel, ydmykelse og ydmykelse, fru Blom. Flaut ja, helt sikkert. Men på ingen måte noe å lage oppstyr av. Man driter seg ikke ut hvis man blir løftet, selv om det nok er litt flaut. Men når man lager en sånn sak ut av det så er det full rennarævv.

"........................."

Skrevet

Trakassering av jøder og muslimer er ikke "morsomt".

Synes du, Sør, at denne konkrete episoden var morsom?

Uansett, jeg finner det tåpelig og direkte sinsykt at skattepenger skal brukes for at en apekatt som Krekar skal anmelde kreti og pleti.

Bare så det er sagt, Jeg ville kalt en norsk mann som reagerte som Krekar for en apekatt også:-)

www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=225317

Skrevet

Vel, ydmykelse og ydmykelse, fru Blom. Flaut ja, helt sikkert. Men på ingen måte noe å lage oppstyr av. Man driter seg ikke ut hvis man blir løftet, selv om det nok er litt flaut. Men når man lager en sånn sak ut av det så er det full rennarævv.

Slikt varierer jo fra kultur til kultur.

Du ville trolig ikke likt at Mulla Krekar grafset deg bak (?), mens andre kanskje mente at det var ikke noe "å lage noe oppstyr av".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Synes du, Sør, at denne konkrete episoden var morsom?

Uansett, jeg finner det tåpelig og direkte sinsykt at skattepenger skal brukes for at en apekatt som Krekar skal anmelde kreti og pleti.

Bare så det er sagt, Jeg ville kalt en norsk mann som reagerte som Krekar for en apekatt også:-)

www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=225317

Hei,

Nei, selvsagt er det idioti.

Men det er en pris vi dessverre må betale i en rettsstat. Noen "tåpelige" anmeldelser vil det alltid være.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Henrik Hovland (som selv har kritisert Krekar sterkt) argumenterte veldig godt på radioen i dag for hvorfor Shabanas handling var lite klok: For det første er det en krenkelse av personlige grenser, men viktigst er dette en handling som av alle dypt troende muslimer vil oppleves som meget respektløs og bidra til ytterligere polarisering mellom "oss" og "dem".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...