Gå til innhold

For å spørre på en litt annen måte.

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer litt på det.
Skrevet

Er det jobbe for et firma gjennom vikarbyrå og betrakte som midlertidig ansettelse?

Eller kan man fortsette å gå på tremånederskontrakter i det uendelige så lenge det er gjennom vikarbyrå?

Fortsetter under...

skorpionfisken
Skrevet

Du er ansatt i vikarbyrået. Firmaet betaler vikarbyrået for å leie deg. Du får lønn fra vikarbyrået. Du er ikke midlertidig ansatt i firmaet, du er leid inn på lik linje som med en leiebil. Kan byttes ut når du fjusker akkurat som bilen.

Ørkenvandreren
Skrevet

Spm 1: Nei.

Spm 2: Ja.

Du har overhodet ingen rettigheter i den retning du tenker på, i forhold til firmaet du er leid ut til.

Gjest Lurer litt på det.
Skrevet

Du er ansatt i vikarbyrået. Firmaet betaler vikarbyrået for å leie deg. Du får lønn fra vikarbyrået. Du er ikke midlertidig ansatt i firmaet, du er leid inn på lik linje som med en leiebil. Kan byttes ut når du fjusker akkurat som bilen.

Det var vel det jeg regnet med jeg også. Men finnes det ikke en grense på hvor mange år det går an da?

De vet at jeg er interesert i fast jobb,og fikk høre at mulighetene for det var til stede da jeg begynte.

Virker som de regner meg for fast ansatt.Tar som en selvfølge at jeg ikke tar mer enn 5 uker ferie f.eks.

De vet også at jeg har søkt barnehageplass med tanke på at jeg skal fortsette her til høsten, men likevel får jeg en ny kontrakt på 3 måneder. Dette gjelder en organisasjon som absolutt burde gå forran som godt eksempel.

Gjest Terakotta
Skrevet

Det var vel det jeg regnet med jeg også. Men finnes det ikke en grense på hvor mange år det går an da?

De vet at jeg er interesert i fast jobb,og fikk høre at mulighetene for det var til stede da jeg begynte.

Virker som de regner meg for fast ansatt.Tar som en selvfølge at jeg ikke tar mer enn 5 uker ferie f.eks.

De vet også at jeg har søkt barnehageplass med tanke på at jeg skal fortsette her til høsten, men likevel får jeg en ny kontrakt på 3 måneder. Dette gjelder en organisasjon som absolutt burde gå forran som godt eksempel.

Skriv en søknad da vel, -det virker jo som det kan være en ledig jobb! :-)

Gjest Lurer litt på det.
Skrevet

Spm 1: Nei.

Spm 2: Ja.

Du har overhodet ingen rettigheter i den retning du tenker på, i forhold til firmaet du er leid ut til.

Okey, da får jeg vel bare vente å se hva som skjer.

Annonse

skorpionfisken
Skrevet

Har du prøvd å prate med dem om det? Spør hva som skjer om du sier opp jobben i vikarbyrået og slutter. Vil de da ansette deg i jobben eller vil de hente inn en ny vikar fra byrået.

Mange bedrifter ser det som en fordel å leie inn ansatte fra vikarbyrå. Dette er i utgangspunktet dyrere enn å ansette vedkommende. På den andre siden er de ikke ansvarlig om vedkommende blir sykemeldt eller går ut i svangerskapspermisjon. De får ingen uforutsette sosiale kostnader. Veldig bra for små bedrifter som kan veltes av en langtidssykemelding.

Gjest Lurer litt på det.
Skrevet

Har du prøvd å prate med dem om det? Spør hva som skjer om du sier opp jobben i vikarbyrået og slutter. Vil de da ansette deg i jobben eller vil de hente inn en ny vikar fra byrået.

Mange bedrifter ser det som en fordel å leie inn ansatte fra vikarbyrå. Dette er i utgangspunktet dyrere enn å ansette vedkommende. På den andre siden er de ikke ansvarlig om vedkommende blir sykemeldt eller går ut i svangerskapspermisjon. De får ingen uforutsette sosiale kostnader. Veldig bra for små bedrifter som kan veltes av en langtidssykemelding.

Dette er ikke akkurat noen liten bedrift nei.

Skulle ha spurt,men er vel litt feig. Er redd de tupper meg ut hvis jeg begynner med "plagsomme" spørsmål.

Gjest sandex
Skrevet

Man kan gå i det uendelige! Jeg har gått nå i 3 1/2 år hos Manpower - og har jobbet i samme firma uavbrutt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...