Gå til innhold

Nå går det over alle støvler og skaft....

Anbefalte innlegg

Gjest strandhai
Skrevet

Ja, hallooooo!? *bankbank* Noen hjemme? Herregud er det virkelig mulig!?!

Skrevet

Noe så forferdelig, Jeg hadde ikke orket å gi fra meg noen av ungene mine for åpen scene.

Men dette er Amerika da :o(

Skrevet

Det er massevis av babyer som blir adoptert bort i løpet av det første leveårt, som klarer seg alldeles utmerket. Jeg tror ikke det er noen grunn til å vektlegge dette med at babyen plukker opp stemningen så alt for mye.

Jeg tenker mer på hvordan barnet vil oppfatte det når det blir eldre og får vite at det var hovedpremien i et TV-show.

Njaaa, off course går det bra, med barn som blir adoptert bort... sier bare det forskere i sosiologien har kommet fram til!

Da er vel det bortkastet forskning det da?

Skrevet

Njaaa, off course går det bra, med barn som blir adoptert bort... sier bare det forskere i sosiologien har kommet fram til!

Da er vel det bortkastet forskning det da?

Neida, det er det selvsagt ikke.

Det var en viktig korreksjon til tidligere tiders syn på babyer som som vesener som ikke følte verken smerte eller tilknytning.

Det at babyen preges intenst av stemninger og følelser det første leveåret er sant, men allikevel en sannhet med modifikasjoner - og uansett er det ikke en irreversibel påvirkning.

Skrevet

Neida, det er det selvsagt ikke.

Det var en viktig korreksjon til tidligere tiders syn på babyer som som vesener som ikke følte verken smerte eller tilknytning.

Det at babyen preges intenst av stemninger og følelser det første leveåret er sant, men allikevel en sannhet med modifikasjoner - og uansett er det ikke en irreversibel påvirkning.

Klart det, men jeg vet med meg selv hvordan ting i de to første årene har preget meg, da jeg faktisk klarer å huske endel episoder derfra... i bilder og følelser... man kan gjenkjenne følelser man har hatt, de kan foreksempel ligge der i underbevistheten og skape angst og depresjoner senere i livet, da dette programmet i houvedsak dreier seg om adskillelse og det har faktisk GANSKE store innvirkninger på et barn i fremtiden...

Det vi opplever helt fra fødselen er med på å prege oss gjennom hele livet, men vi forandrer jo oss og meningene våres i ny å ne gjennom epoker i livet vårt...

Kan hende denne babyen ikke får noen som helst slags senskader psykisk, men kan hende en annen unge hadde fått det.

skjønner?

Gjest Terakotta
Skrevet

Hehe..du har vært hjemmom en tur, ser jeg?

Ja, fint navn på kondom! :)

Skrevet

Klart det, men jeg vet med meg selv hvordan ting i de to første årene har preget meg, da jeg faktisk klarer å huske endel episoder derfra... i bilder og følelser... man kan gjenkjenne følelser man har hatt, de kan foreksempel ligge der i underbevistheten og skape angst og depresjoner senere i livet, da dette programmet i houvedsak dreier seg om adskillelse og det har faktisk GANSKE store innvirkninger på et barn i fremtiden...

Det vi opplever helt fra fødselen er med på å prege oss gjennom hele livet, men vi forandrer jo oss og meningene våres i ny å ne gjennom epoker i livet vårt...

Kan hende denne babyen ikke får noen som helst slags senskader psykisk, men kan hende en annen unge hadde fått det.

skjønner?

Jeg tror ikke vi er så helt uenige. Det viktigste er uansett at barnet blir tatt godt vare på og at det raskest mulig får en fast og varig tilknytningsperson - så minsker farene for at det tar noen skade. Unger er som folk flest - forskjellige.

Jeg tilbragte de første månedene av livet mitt på spedbarnshjem, før jeg kom til mamma og pappa. Det man kanskje kunne merke hos meg, var at jeg hadde en voldsom separasjonsangst som liten.

På den annen side finnes det jo barn som har separasjonsangst uansett, så det er vanskelig å si helt sikkert hva som er genetisk og hva som er miljøfaktorer. Det er jo alltid usikkerhetsmomentet når det gjelder forskning på barn - man kan aldri separere de forskjellige faktorene fullstendig.

Derfor bør man jo uansett sørge for at barn får det så stabilt og trygt som mulig. Og at denne TV-serien er uetisk på mange måter - det er det ikke vanskelig å fastslå.

Gjest mor i juni
Skrevet

*banner*

Der har du USA ja. Blir kvalm av det folket.

Gjest det er jo meningsløst
Skrevet

Hmmmm er det rettdyret som er her igjen?

Og for meg heter det over alle støvler og skaft!!!*plystrer seg ut av innlegget*

Og forklaringen på "over alle støvler og skaft" er???

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...