Snorkfrøken Skrevet 29. april 2004 Skrevet 29. april 2004 Jepp. Gidder ikke den forråtnelses prosessen. Jeg vil bli aske. Fort. 0 Siter
annete Skrevet 29. april 2004 Skrevet 29. april 2004 Jeg vil begraves og holder meg derfor borte fra Tromsø enn så lenge... 0 Siter
muriel Skrevet 29. april 2004 Skrevet 29. april 2004 Jeg skrev mitt livstestamente for mange år siden. I det står det, blant annet, svart på hvitt at jeg skal kremeres. Fortrinnsvis etter min død. 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 29. april 2004 Skrevet 29. april 2004 I vår kristne kultur har det sammenheng med at man anser at sjelen ikke blir 'borte' ved begravelse, men derimot ved brenning. Det står også i Skriften: 'Av jord er du kommet, til jord skal du bli...' sjelen er ikke igjen i den døde kroppen, vel!! Kroppen er et tomt skall etter døden. 0 Siter
favn Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 sjelen er ikke igjen i den døde kroppen, vel!! Kroppen er et tomt skall etter døden. Er det mulig? 0 Siter
Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik) Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 Er det mulig? Hvorfor ikke..? Har du noen gang sett et dødt menneske? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.