Gå til innhold

Selvfølge at jeg alltid vil ha besøk!

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla
Skrevet

Nå blir jeg lettere irritert. Venninna mi tror at det alltid passer med besøk. Hun har eget rom hos faren sin, og er ikke så opptatt av møbler, blomster osv. A ha et ryddig og koselig hjem med andre ord. Det er jeg. Og har i følge henne et "voksent"hjem.. Når hun er hos meg kan hun søle og rote, og jeg må be henne skjerpe seg flere ganger. Hun er ikke fem år.

I morgen har vi avatalt å møtes etter jobb,så skla vi handle litt, og spise. Jeg var sikekr på at hun mente ute, men hun mente at vi (eller jeg, for det er ALLTID jeg) skulle lage noe hos meg som vanlig. Begynner å bli lei av at hun tror hjemmet vårt er oppholdssted alltid! jeg har da ikke lyst til å sitte inne hver gang jeg liksom skal finne på noe. Vorspiel er alltid hos meg det og, og det er alltid et helvette å vaske og rydde dagen etter.

Er det sånn for de som ikke bor for seg selv at de ikke skjønner at det ikke alltid er like ålreit for meg å være inne hos meg hver gang vi møtes? Hun blir så forundret nåe jeg sier jeg vil være litt ute. Snakker som om vi er 15 år og jeg er alene hjemme, så vi kan lage noe mat osv.

jeg lager middag hver dag, er drittlei av all mat, vil spise ute. Hun lager aldri middag, men tilbydde seg å lage noe nå, men hun kan ikke lage mat - det sier hun selv og så blir det til at jeg står på kjøkkenet mens sambo og henne snakker pc.

Når man har leilighet, kan man ikke ha lyst til å være ute å kose seg? Er det en selvfølge å ha åpne dører for venner hver gang selv om vi skal være sammen?

Forrige uke ringte hun og lurte på om hun og nn kunne komme en tur, jeg sa det passet veldig dårlig for vi skulle vaske (hadde kaniner like store som hunder) før et stort selskap vi skulle ha. Hun spurte om hun kunne komme en liten tur innom for så å gå igjen, vise meg noe, og det var greit. Sa jeg hadde tid til å sitte ned å ta en kopp kaffe og en røyk. Så kommer de, og vi tar en kopp kaffe.. Tiden går, de sitter og fjoller i sofaen og kaller me husmor osv. Og kl. blir 20 og jeg blir nødt til å sette i gang med middag siden de ikke går, så kommer sambis og han setter seg ned og skravler med dem. jeg begynner å stresse og blir halvsur. SÅ går de, kl. 20.30! Hun kom 17.30 - da kom jeg heseblesende fra butikken.. hadde ikke tatt av meg jakka engang. Hele kvelden ble dødsstressende, ble ikke ferdige før 12.20. Går det ikke an å ta et hint? Eller ha respekt for at det ikke alltid passer med besøk??

Uff... Nå går jeg og tar neg en røyk.. Bitter og sur husmor som jeg er! Æsj.. Går vel an å oppføre seg litt mer modent i en alder av 23 vel?

Bente831365380491
Skrevet

Tror ikke at alle som bor hjemme vet hvordan det er.

De blir dullet og dallet med, og slipper sikkert å vaske klærne sine selv til og med!

Jeg tror nok at jeg også hadde blitt sur og irritert hvis noen skulle komme hit i tide og utide!

Deler dere på utgiftene når dere lager mat hjemme hos deg?

Skrevet

Hun er nok bare ute etter samboeren din. Gi henne det hun vil ha og hun forsvinner.

Neida. Skjønner problemet. Har en kompis som må knaske piller for å holde seg noenlunde i denne verden, han kan finne på å ringe på ved 23.00 tiden og blir sittende til han blir fysisk ekskortert til døren :)

Men han har en slags grunn til ikke ha forståelse for at andre har gjøremål og forpliktelser etc. Kanskje veninden din er slik og ? :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

forstår deg godt jeg! Jeg ville tatt en alvorsprat med henne. Hvis hun er en god venninne, tåler hun vel det, selv om det er litt ekkelt å bli konfrontert med dårlig oppførsel.

Fortell at det faktisk ligger en del innsats bak hjemmet ditt. Arbeid, rett og slett. Med maten du serverer og alt sammen. Og at du har behov for forandring, selv om du koser deg hjemme.

Jeg kjenner flere som synes det er så hyggelig å komme hjem til XX, for der er det så koselig, og alltid så mye god mat, osv. De tror det er slik, bare fordi de som bor der LIKER å varte opp!!!! ALLTID.... hehe....

Gjest Terakotta
Skrevet

oj! Trodde du var rundt 40 som meg jeg - hehe

Gjest Pricilla
Skrevet

Tror ikke at alle som bor hjemme vet hvordan det er.

De blir dullet og dallet med, og slipper sikkert å vaske klærne sine selv til og med!

Jeg tror nok at jeg også hadde blitt sur og irritert hvis noen skulle komme hit i tide og utide!

Deler dere på utgiftene når dere lager mat hjemme hos deg?

nei, det er i så fall veldig sjelden.. Til og med da jeg spiste hos henne engang måtte jeg kjøpe råvarer fordi hun hadde bare 11 kr. i flakspant og ris hjemme.. hva får man lagd av det da?

Synes det er koselig med besøk og middagsbesøk når jeg inviterer, men er irriterende at hun tar det som en selvfølge at det alltid passer med besøk og at vi alltid skal spise hos meg og jeg alltid skal lage maten.

Når vi avtaler å møtes så tar hun det som en selvføle at vi skal hjem til meg enten med en gang eller etter vi har gjort noe. Ikke alltid det passer med sambo heller..

Hun har heller ingen forståelse for at jeg ikke bor alene, selv om sambo og henne er gode venner. Som f.eks kan hun be seg selv på vin/venninne-kveld til meg og be meg kaste ut sambo.. Dette kan jeg gjøre av og til, og jeg lar han ha guttekvelder, men ikke en onsdag og lørdag som hun foreslo her forleden. Da måtte jeg sette foten ned og si jeg ikke bare kan be han gå ut fordi jeg skal ha jente-kvelder flere ganger i uka/mnd. Det forsto hun etterhvert da, men sa at det ikke gjorde noe om han var hjemme... ???? Skjønenr dere eller? hvor vanskelig det er å få noe inn i huet hennes? Sambo jobber ute på dagen, og må ta papirarbeid på kveldene. Ikke alltid det passer med to eller tre halvberusede jenter som skravler og spiller musikk. Han har ikke noe eget rom å jobbe i heller.. Er åpent for lyder i hvert fall..

Gjest Pricilla
Skrevet

forstår deg godt jeg! Jeg ville tatt en alvorsprat med henne. Hvis hun er en god venninne, tåler hun vel det, selv om det er litt ekkelt å bli konfrontert med dårlig oppførsel.

Fortell at det faktisk ligger en del innsats bak hjemmet ditt. Arbeid, rett og slett. Med maten du serverer og alt sammen. Og at du har behov for forandring, selv om du koser deg hjemme.

Jeg kjenner flere som synes det er så hyggelig å komme hjem til XX, for der er det så koselig, og alltid så mye god mat, osv. De tror det er slik, bare fordi de som bor der LIKER å varte opp!!!! ALLTID.... hehe....

Det er veldig hyggelig med besøk når JEG/VI inviterer, men det blir bare mas og slitsomt når det plutselig er en selvfølge at venner altid skal til oss, og at det alltid blir middag. Hun bor da ikke sammen med oss heller... Men vi pleier å møtes rett etter skole eller jobb.

Gidder ikke ta noen alvorsprat med henne.. Hun mente jeg var sur fordi jeg sa jeg ikke gidder å lage mat eller være hos meg, og foreslo at vi skulle spise ute i steden.

Skrevet

Det er veldig hyggelig med besøk når JEG/VI inviterer, men det blir bare mas og slitsomt når det plutselig er en selvfølge at venner altid skal til oss, og at det alltid blir middag. Hun bor da ikke sammen med oss heller... Men vi pleier å møtes rett etter skole eller jobb.

Gidder ikke ta noen alvorsprat med henne.. Hun mente jeg var sur fordi jeg sa jeg ikke gidder å lage mat eller være hos meg, og foreslo at vi skulle spise ute i steden.

Hva gidder du da? Forsette å varte opp og irritere deg? Skjønner ikke at det er noen vei utenom en liten prat om temaet.....

Hvis du ikke trekker deg unna, da.

Gjest Pricilla
Skrevet

Hva gidder du da? Forsette å varte opp og irritere deg? Skjønner ikke at det er noen vei utenom en liten prat om temaet.....

Hvis du ikke trekker deg unna, da.

Gidder ikke morgen, gadd ikke sist heller. Da vi var i butikken drev venninna mi og dro fram masse forskjellige. Ville ha den middagen. Da jeg spurte om hun skulle lage den, så hun p meg som et ? og lurte på om ikke jeg skulel gjøre det.. Da putta jeg en grandiosa i kurven i stedet. : ) I morgen blir det middag ute.

Skrevet

nei, det er i så fall veldig sjelden.. Til og med da jeg spiste hos henne engang måtte jeg kjøpe råvarer fordi hun hadde bare 11 kr. i flakspant og ris hjemme.. hva får man lagd av det da?

Synes det er koselig med besøk og middagsbesøk når jeg inviterer, men er irriterende at hun tar det som en selvfølge at det alltid passer med besøk og at vi alltid skal spise hos meg og jeg alltid skal lage maten.

Når vi avtaler å møtes så tar hun det som en selvføle at vi skal hjem til meg enten med en gang eller etter vi har gjort noe. Ikke alltid det passer med sambo heller..

Hun har heller ingen forståelse for at jeg ikke bor alene, selv om sambo og henne er gode venner. Som f.eks kan hun be seg selv på vin/venninne-kveld til meg og be meg kaste ut sambo.. Dette kan jeg gjøre av og til, og jeg lar han ha guttekvelder, men ikke en onsdag og lørdag som hun foreslo her forleden. Da måtte jeg sette foten ned og si jeg ikke bare kan be han gå ut fordi jeg skal ha jente-kvelder flere ganger i uka/mnd. Det forsto hun etterhvert da, men sa at det ikke gjorde noe om han var hjemme... ???? Skjønenr dere eller? hvor vanskelig det er å få noe inn i huet hennes? Sambo jobber ute på dagen, og må ta papirarbeid på kveldene. Ikke alltid det passer med to eller tre halvberusede jenter som skravler og spiller musikk. Han har ikke noe eget rom å jobbe i heller.. Er åpent for lyder i hvert fall..

Det høres faktisk ut som du virkelig prøver å si fra. Da er det bare en mulighet igjen: Hun er veldig lite sensitiv, og ikke så lite egoistisk. Jøje meg for ei venninne, da? :-p

Skrevet

Gidder ikke morgen, gadd ikke sist heller. Da vi var i butikken drev venninna mi og dro fram masse forskjellige. Ville ha den middagen. Da jeg spurte om hun skulle lage den, så hun p meg som et ? og lurte på om ikke jeg skulel gjøre det.. Da putta jeg en grandiosa i kurven i stedet. : ) I morgen blir det middag ute.

kanskej hun tror du er mamman hennes.......

Skrevet

Du får ta henne med inn på kjøkkenet og LÆR henne å lage mat.

;-)

Skrevet

Du får ta henne med inn på kjøkkenet og LÆR henne å lage mat.

;-)

.....eller tips henne om matkurs på friundervisningen! :)

Gjest Pricilla
Skrevet

Det høres faktisk ut som du virkelig prøver å si fra. Da er det bare en mulighet igjen: Hun er veldig lite sensitiv, og ikke så lite egoistisk. Jøje meg for ei venninne, da? :-p

Tro meg.. jeg har prøvd å hinte med et smil. I det siste har jeg bare blitt irritert og sagt at det ikke blir aktuelt å sitte inne hos meg, i hvert fall ikke i det fine været. Da er jeg liksom sur da.. Fordi hun på forhånd hadde bestemt seg for å være og spise hos meg uten å høre med meg først.

Gjest Pricilla
Skrevet

.....eller tips henne om matkurs på friundervisningen! :)

Eller flytt uten å si i fra og bytt jobb og mobilnummer? ; )

Neida, vi har det fint sammen og, men hun har en del sære uvaner og jeg er sta. Hun blir fort fornærma, og jeg gidder ikke dulle rundt - så det skjærer seg av og til.. men vi gjør det beste ut av det! ; ) men samboere kunne vi i hvert fall ikke vært.

Bente831365380491
Skrevet

Det an jo hende hun ikke kommer så veldig ofte hvis du på en diskret måte foreslår at dere deler på utgiftene når dere skal lage mat hos deg.

Hvis hun har dårlig råd, så er det nok derfor hun alltid mener at dere må være hjemme hos deg å lage noe.

Eller så kan du si neste gang hun foreslår dette, "ja, det hadde vært koselig, men kan du kjøpe det vi trenger, for jeg har litt dårlig råd akkurat nå skjønner du" Eller noe sånt i den dur (er ikke så veldig flink til å finne på sånt).

Jeg hadde blitt flau over meg selv dersom jeg aldri betalte noe dersom jeg og en venninne skulle lage mat hjemme hos henne. Det er greit hvis jeg blir invitert bort, men spør likevel om jeg skal ta med noe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...