Gå til innhold

"Barnefri helger"

Anbefalte innlegg

Gjest mossingen

I vår familie har vi adhd - i to generasjoner. Minst. I alle fall - problemet her er at det ikke er mulig å få til samarbeid med far. Ikke bare eksisterer det ikke adhd, men diagnosen motarbeides aktivt. Nok om det.

Problemet mitt er at de helgene far skal ha barna (annenhver), kommer barna stadig hjem til meg etter diverse krangler og uoverenssemmelser med far. Han gir dem nemlig ultimatum:

Skal du være her, gjør du som jeg sier, hvis ikke går du!

Og, siden mine barn oppfatter slikt bokstavlig, går de. Til meg.

Jeg får så vond samvittighet når jeg ikke klarer å skjule at jeg blir ergelig hver gang dette skjer. (Opptil flere ganger hver helg) Jeg får også vond samvittighet over å sende dem tilbake til ham - for rett som det er, må jeg da sette hardt mot hardt. I tillegg føler jeg nesten at for å få "fri" - som jeg kjenner at jeg trenger - må jeg altså gå ut av mitt eget hjem og vandre gatelangs for å ikke ha foreldreansvar...

Hvordan løser dere andre dette og har dere gode råd å komme med?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145256-barnefri-helger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Gå til hjelpetjenesten og søk om avlastning til ungene. Dette er jo å gå altfor langt, og syntes ikke du skal finne deg i det lenger.

Her er det faren som er problemet, og det verste av alt så kommer han med "tomme"trusler. Han har ikke mye peiling på barneoppdragelse, gitt. Dette kommer nok aldri til å endre seg så samt at ikke han er innstilt på å gjøre noed med holdningen til ungene.

De kommer heller ikke til å få respekt for han fremover heller, det er no helt sikker.

Han skulle tatt kurs i barneoppdragelse. Gå til hjelpetjenesten og legg kortene på bordet for å få dem til å forstå alvoret.

Jeg er alene om omsorgen til to barn og far bor i en annen by. Jeg får avlastnig til begge to. Det er også viktig at du gjør dem klar over hvilken belastning dette er for både deg og ungen. De er pliktig å hjelpe i nødvendige situasjoner.

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145256-barnefri-helger/#findComment-919529
Del på andre sider

Gjest mossingen

Hei

Gå til hjelpetjenesten og søk om avlastning til ungene. Dette er jo å gå altfor langt, og syntes ikke du skal finne deg i det lenger.

Her er det faren som er problemet, og det verste av alt så kommer han med "tomme"trusler. Han har ikke mye peiling på barneoppdragelse, gitt. Dette kommer nok aldri til å endre seg så samt at ikke han er innstilt på å gjøre noed med holdningen til ungene.

De kommer heller ikke til å få respekt for han fremover heller, det er no helt sikker.

Han skulle tatt kurs i barneoppdragelse. Gå til hjelpetjenesten og legg kortene på bordet for å få dem til å forstå alvoret.

Jeg er alene om omsorgen til to barn og far bor i en annen by. Jeg får avlastnig til begge to. Det er også viktig at du gjør dem klar over hvilken belastning dette er for både deg og ungen. De er pliktig å hjelpe i nødvendige situasjoner.

Lykke til!!!

Hei! Takk for svar!

Min eks bryr seg ikke om avtaler... Enten det er familievernkontoret eller andre... Og avlastning - søkte om støttekontakt for gutten min i oktober og fikk et svar rett før påske - med spørsmål om jeg kunne finne en støttekontakt selv, for da ville det gå fortere enn om de skulle finne en...

Akk ja..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145256-barnefri-helger/#findComment-919694
Del på andre sider

Hei! Takk for svar!

Min eks bryr seg ikke om avtaler... Enten det er familievernkontoret eller andre... Og avlastning - søkte om støttekontakt for gutten min i oktober og fikk et svar rett før påske - med spørsmål om jeg kunne finne en støttekontakt selv, for da ville det gå fortere enn om de skulle finne en...

Akk ja..

Ønsker deg lykke til videre, og gi deg ikke. Anbefaler deg å ta dette opp med hjelpetjenesten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/145256-barnefri-helger/#findComment-919761
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...