Gå til innhold

Panikkrydding før besøk

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kan bli litt stressa om folk bare manifisterer seg utenfor døra ja.. Pinlig om det ser jævlig ut da.

Men på den annen side blir jeg jævlig stresset om jeg har seriøse avtaler og. For da må jeg liksom såpeskrubbe alle gulv, skuffer og bokser, samt lage treretters, ta helshain på selv osv, osv.

Om jeg skal få det helt som jeg vil, da ringer folk og sier at de er her om en times tid.

Da rekker jeg å småshine, sminke meg, sette i lys og røkelse o.l, og evt mekke litt snop.

Men fortsatt synes jeg det er supertrivelig med besøk. Når de først har kommet!:-)

Skrevet

Før var jeg sånn, men ikke nå lenger. Folk får ta det som det er.

Bente831365380491
Skrevet

Jeg liker også å rydde før vi får besøk. Men er egentlig ganske ryddig av meg. Må få oppvasken unna med en gang etter vi har spist, for folk må gjennom kjøkkenet for å komme til stua.

Også går jeg over gulvet med en støvmopp eller støvsugeren. Vi har nemlig hund, og han røyter noe helt for j....!

Idag ble jeg nødt til å sende melding til ei venninne, om at hun måtte si fra en stund før hun kom, slik at jeg fikk ryddet litt. Satt mitt i eksamensforberedelser, og det så ikke ut! Lå sikkert 300 ark rundt omkring i stua! Men det ble bra til slutt da!!

Skrevet

Jeg bor på en knøttliten ett-roms studenthybelleilighet. kjøkken/soverom/stue i ett. Så har jeg ikke tatt oppvasken ser det ut som et helvete uansett. Og jeg har sovesofa, som jeg ikke hver dag, når jeg ikke venter gjester, gidder å fjerne laken/dyne fra og ta på sofatrekket.

Kommer folk uanmeldt får de tåle å sitte på lakenet mitt istedet for sofatrekket. Jeg bor i sjette etasje så har litt tid mens de er i heisen, til å feie over gulvet med hånda og få opp de verste hybelkaninene og hårdottene (jeg har langt hår til hoftene og røyter!) og stabler papir, post og skolebøker i en bunke og plasserer f.eks. på kottet eller på pulten hvis det er god plass der (som det sjeldent er.)

Skrevet

Jeg liker også å rydde før vi får besøk. Men er egentlig ganske ryddig av meg. Må få oppvasken unna med en gang etter vi har spist, for folk må gjennom kjøkkenet for å komme til stua.

Også går jeg over gulvet med en støvmopp eller støvsugeren. Vi har nemlig hund, og han røyter noe helt for j....!

Idag ble jeg nødt til å sende melding til ei venninne, om at hun måtte si fra en stund før hun kom, slik at jeg fikk ryddet litt. Satt mitt i eksamensforberedelser, og det så ikke ut! Lå sikkert 300 ark rundt omkring i stua! Men det ble bra til slutt da!!

:)

Om jeg var deg ville jeg tatt bilde. Artig å se tilbake på :)

Skrevet

Nei, rydder etterhvert så det er ikke behov. Ser ikke på det som noe krise om oppvasken står i et døgn, og det føler jeg heller ikke for å beklage når det er besøk i huset.

Dersom det mot formodning skulle være rotete, så prøver jeg alltid å be vedkommende med på en sparsertur eller cafébesøk i stedet. Funker alltid :)

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Det beste er å være glad og full av overskudd (om ikke annet pga. det hyggelige besøket!). Da er det lett å overse sitt eget rot med en så stor generøsitet, at de andre ikke bryr seg heller.

Hvis jeg selv krymper meg, og unnskylder rotet osv, får det liksom straks større betydning.

Det er noe med å kunne kose seg der og da, og så kan det se bombet ut rundt en. Med et lys på bordet og noe i koppen eller glasset, så går det bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...