Gå til innhold

På randen


bodils

Anbefalte innlegg

Kjære doktor Online... Hjelp meg! Det hele har startet for mange år siden.Kort fortalt er jeg ei jente på 19 som lider av store komplekser. Alle tenårene har jeg lidd av spiseforstyrrelser.Det har gått i berg- og dalbane. Men etter et et opprivende kjæresteforhold kom sevtilliten på bånn igjen.Jeg var skikkelig nede og det tok helt overhand da foreldrene mine reiste på ferie og jeg var hjemme alene.Det hele ente med at jeg sitter med store arr på armer etter å selv ha skåret meg opp pga av det store hatet jeg føler for meg selv.Jeg er helt utslitt og drittlei alt som har med sulten mage og oppkast og gjøre.

Jeg er lav av vekst og har i den senere tid innsett at mobbingen av høyden min har bidratt mest til mine spiseforstyrrelser.Er det noe som kan gjøres for at jeg kan bli høyere av vekst? Har hørt om veksthormoner. Er det for sent, at jeg er for gammel? Jeg er så utrulig missfornøyd med kroppen min. Vær så snill og hjelp meg. Er det noen muligheter for at jeg kan "få" et par ekstra centimeter sånn at jeg kanskje kan få litt respekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Bodils

Jeg er ingen lege, men vil gjerne si jeg vet hvordan du har det for jeg har vært gjennom det samme for mange år siden, bortsett fra at jeg aldri har gått så langt som å skade meg selv på den måten som du.

Det er vondt å høre hvordan du ser på deg selv, og at du har komplekser for høyden din.

Jeg får inntrykk av at du ikke har snakket med noen (leger, psykologer, lærere osv)om hva slags tanker du har, for det er den lave selvtilliten vår som gjør oss svake og misfornøyde.

Respekten kommer fra oss selv, så lenge vi ikke respekterer oss selv, vil ingen andre gjøre det heller. Det betyr at verken hårfargen , hudfargen eller høyden vår har noe med respekt å gjøre.

Når vi ikke er glade i oss selv, hvordan kan da andre bli det?

Jeg håper du finner ut av dette og klarer å ta fatt på problemet ditt før det går for lang tid. (Jeg har slitt med dette i 15 år)

Du må gjerne kontakte meg om du vil!

Lykke til fra Koppi ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Sundgot Schneider, lege

Kjære Bodils! Synes du har fått fint svar på dine tanker og følelser av andre i forumet. Du får tydelig fram hvordan du sliter og strever på flere områder, og spesielt i forhold til å klare å akseptere at du er du. Hvert eneste menneske her på jord er et individ som er helt unikt, - det at du er akkurat den du er. Du bor i en del av verden hvor kropp og utseende har fått stor betydning for en del mennesker og det kan se ut for meg at dette tar alle dine krefter ; det at du ikke er fornøyd med din egen kropp. Du sier at du er lav av vekst, dette igjen har ført til mobbing, som igjen kanskje har vært med på å utvikle en spiseforstyrrelse. Det er noen som får hormonbehandling pga lav vekst. Det er mange forskjellige ting som må vurderes i forhold til en slik behandling. Jeg synes du skal ta kontakt med en almenpraktiserende lege slik at dere sammen kan drøfte hvilke muligheter du har til en slik behandling, siden du går og tenker på det.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...