Gjest Oslogjenger Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 Noen som skal gå i tog i morgen?? Lurer på rute og tid for oppmøte.. kan noen hjelpe? 0 Siter
Gemini Skrevet 30. april 2004 Skrevet 30. april 2004 Vil tro du finner det på http://www.lo.no/ 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Marsjere i takt med nazister og vulgærmarxister? Nei takk! 0 Siter
Grip Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Går i tog? Nei, kjære vene. Jeg føler et visst ubehag ved å marsjere for å oppnå fordeler i egen lommebok. Men for all del; For dem som opplever tilværelsen vanskelig rent økonomisk, må det selvsagt være høve til å meddele dette til andre. Jeg kan ellers melde at jeg har kjørt en tur gjennom flere deler av byen, og sett hvordan praksis med flagging varierer sterkt. I de dårligere stilte områder flagges det villig vekk, som rimelig er. I mitt strøk derimot, er det ingen flagg å se. Det er ikke det at man demonstrerer på noen måte, men vi finner det ikke naturlig å flagge denne dagen. Så gratulerer med dagen i alle fall. .... Hvilke paroler går man under for tiden (rent bortsett fra at jeg gjerne vil ha mer penger)? 0 Siter
Sør Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Går i tog? Nei, kjære vene. Jeg føler et visst ubehag ved å marsjere for å oppnå fordeler i egen lommebok. Men for all del; For dem som opplever tilværelsen vanskelig rent økonomisk, må det selvsagt være høve til å meddele dette til andre. Jeg kan ellers melde at jeg har kjørt en tur gjennom flere deler av byen, og sett hvordan praksis med flagging varierer sterkt. I de dårligere stilte områder flagges det villig vekk, som rimelig er. I mitt strøk derimot, er det ingen flagg å se. Det er ikke det at man demonstrerer på noen måte, men vi finner det ikke naturlig å flagge denne dagen. Så gratulerer med dagen i alle fall. .... Hvilke paroler går man under for tiden (rent bortsett fra at jeg gjerne vil ha mer penger)? Du skriver: "I mitt strøk derimot, er det ingen flagg å se. Det er ikke det at man demonstrerer på noen måte, men vi finner det ikke naturlig å flagge denne dagen." Det må da plage ditt hjerte at dine naboer ikke slutter opp om en offentlig flaggdag? Det er jo unektelig noe "anti-norskt" over dem? Med vennlig hilsen 0 Siter
Grip Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Du skriver: "I mitt strøk derimot, er det ingen flagg å se. Det er ikke det at man demonstrerer på noen måte, men vi finner det ikke naturlig å flagge denne dagen." Det må da plage ditt hjerte at dine naboer ikke slutter opp om en offentlig flaggdag? Det er jo unektelig noe "anti-norskt" over dem? Med vennlig hilsen Jeg er ikke spesielt norsk-orientert, som du vet. Dessuten er vel 1.mai en internasjonalt preget dag, så jeg plages ikke nevneverdig av de nakne flaggstenger. 0 Siter
Sør Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Jeg er ikke spesielt norsk-orientert, som du vet. Dessuten er vel 1.mai en internasjonalt preget dag, så jeg plages ikke nevneverdig av de nakne flaggstenger. Det er jo likevel en offisiell flaggdag i Norge, og jeg ville forvente at du sloss for "norske verdier" ved å oppmuntre til at folk overholder loven. 0 Siter
Grip Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Det er jo likevel en offisiell flaggdag i Norge, og jeg ville forvente at du sloss for "norske verdier" ved å oppmuntre til at folk overholder loven. Men sør, da...Jeg har jo ikke vært spesielt opptatt av "norske" verdier, har jeg vel? 0 Siter
Sør Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Men sør, da...Jeg har jo ikke vært spesielt opptatt av "norske" verdier, har jeg vel? Som å overholde lovverket. 0 Siter
Grip Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Som å overholde lovverket. Det er ikke påbudt å flagge 1.mai, skjønner du. Det kan man bestemme selv. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Du skriver: "I mitt strøk derimot, er det ingen flagg å se. Det er ikke det at man demonstrerer på noen måte, men vi finner det ikke naturlig å flagge denne dagen." Det må da plage ditt hjerte at dine naboer ikke slutter opp om en offentlig flaggdag? Det er jo unektelig noe "anti-norskt" over dem? Med vennlig hilsen Jeg har aldri flagget 1. mai. Hva er det som er "anti-norsk" med det, da ? 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Det er jo likevel en offisiell flaggdag i Norge, og jeg ville forvente at du sloss for "norske verdier" ved å oppmuntre til at folk overholder loven. Balkongflagg går ikke inn under den loven, heldigvis. 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Det er ikke påbudt å flagge 1.mai, skjønner du. Det kan man bestemme selv. Javisst http://www.knutole.com/FLAGG/flaggdager.htm 0 Siter
Gemini Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Javisst http://www.knutole.com/FLAGG/flaggdager.htm Og der sto det: "Privatpersoner kan selv bestemme om de vil flagge på disse dagene." 0 Siter
Gjest Terakotta Skrevet 3. mai 2004 Skrevet 3. mai 2004 Og der sto det: "Privatpersoner kan selv bestemme om de vil flagge på disse dagene." nettopp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.