Gå til innhold

1.mai tog

Anbefalte innlegg

Gjest Oslogjenger
Skrevet

Noen som skal gå i tog i morgen?? Lurer på rute og tid for oppmøte..

kan noen hjelpe?

Fortsetter under...

Skrevet

Marsjere i takt med nazister og vulgærmarxister?

Nei takk!

Skrevet

Går i tog? Nei, kjære vene. Jeg føler et visst ubehag ved å marsjere for å oppnå fordeler i egen lommebok. Men for all del; For dem som opplever tilværelsen vanskelig rent økonomisk, må det selvsagt være høve til å meddele dette til andre.

Jeg kan ellers melde at jeg har kjørt en tur gjennom flere deler av byen, og sett hvordan praksis med flagging varierer sterkt.

I de dårligere stilte områder flagges det villig vekk, som rimelig er. I mitt strøk derimot, er det ingen flagg å se. Det er ikke det at man demonstrerer på noen måte, men vi finner det ikke naturlig å flagge denne dagen.

Så gratulerer med dagen i alle fall.

....

Hvilke paroler går man under for tiden (rent bortsett fra at jeg gjerne vil ha mer penger)?

Skrevet

Går i tog? Nei, kjære vene. Jeg føler et visst ubehag ved å marsjere for å oppnå fordeler i egen lommebok. Men for all del; For dem som opplever tilværelsen vanskelig rent økonomisk, må det selvsagt være høve til å meddele dette til andre.

Jeg kan ellers melde at jeg har kjørt en tur gjennom flere deler av byen, og sett hvordan praksis med flagging varierer sterkt.

I de dårligere stilte områder flagges det villig vekk, som rimelig er. I mitt strøk derimot, er det ingen flagg å se. Det er ikke det at man demonstrerer på noen måte, men vi finner det ikke naturlig å flagge denne dagen.

Så gratulerer med dagen i alle fall.

....

Hvilke paroler går man under for tiden (rent bortsett fra at jeg gjerne vil ha mer penger)?

Du skriver: "I mitt strøk derimot, er det ingen flagg å se. Det er ikke det at man demonstrerer på noen måte, men vi finner det ikke naturlig å flagge denne dagen."

Det må da plage ditt hjerte at dine naboer ikke slutter opp om en offentlig flaggdag?

Det er jo unektelig noe "anti-norskt" over dem?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du skriver: "I mitt strøk derimot, er det ingen flagg å se. Det er ikke det at man demonstrerer på noen måte, men vi finner det ikke naturlig å flagge denne dagen."

Det må da plage ditt hjerte at dine naboer ikke slutter opp om en offentlig flaggdag?

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke spesielt norsk-orientert, som du vet. Dessuten er vel 1.mai en internasjonalt preget dag, så jeg plages ikke nevneverdig av de nakne flaggstenger.

Annonse

Skrevet

Jeg er ikke spesielt norsk-orientert, som du vet. Dessuten er vel 1.mai en internasjonalt preget dag, så jeg plages ikke nevneverdig av de nakne flaggstenger.

Det er jo likevel en offisiell flaggdag i Norge, og jeg ville forvente at du sloss for "norske verdier" ved å oppmuntre til at folk overholder loven.

Skrevet

Det er jo likevel en offisiell flaggdag i Norge, og jeg ville forvente at du sloss for "norske verdier" ved å oppmuntre til at folk overholder loven.

Men sør, da...Jeg har jo ikke vært spesielt opptatt av "norske" verdier, har jeg vel?

Skrevet

Men sør, da...Jeg har jo ikke vært spesielt opptatt av "norske" verdier, har jeg vel?

Som å overholde lovverket.

Skrevet

Som å overholde lovverket.

Det er ikke påbudt å flagge 1.mai, skjønner du. Det kan man bestemme selv.

Gjest Rusle
Skrevet

Med vennlig hilsen

Jeg har aldri flagget 1. mai. Hva er det som er "anti-norsk" med det, da ?

Gjest Terakotta
Skrevet

Balkongflagg går ikke inn under den loven, heldigvis. :)

Annonse

Gjest Terakotta
Skrevet

Og der sto det:

"Privatpersoner kan selv bestemme om de vil flagge på disse dagene."

nettopp :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...