Gjest pengelens Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Sjekket kontoen idag, og da var det minus, på grunn av de forbannede gebyrene som trekkes den 1.hver måned! Og nå får jeg ikke penger før den 15.... Aaarrgggh!!!! Noen tips?? 0 Siter
Gjest smrlm Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Forutsatt at du har vanlig lønn og ikke uvanlig store utgifter, må det være noe med disponeringen av pengene. Å være blakk etter halve lønningsperioden, sier vanligvis mest om personen som er blakk. 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Ta en bijobb, vasking eller no'. Det gjorde jeg for noen år siden da jeg trengte ekstra penger i en periode. 0 Siter
Gjest pengelens Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Forutsatt at du har vanlig lønn og ikke uvanlig store utgifter, må det være noe med disponeringen av pengene. Å være blakk etter halve lønningsperioden, sier vanligvis mest om personen som er blakk. Jeg har vanligvis ca 15000 per måned. Men denne måneden hadde jeg bare 6000...og masse regninger. Og da har jeg hentet litt penger fra en konto som jeg ikke kan bruke av..... Når man er vant til å ha så og så mye, så er det ikke bare bare å ende på under halvparten! 0 Siter
Gjest pengelens Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Ta en bijobb, vasking eller no'. Det gjorde jeg for noen år siden da jeg trengte ekstra penger i en periode. Er sykemeldt, og har ikke sjans til å klare det. Har problemer med å få vasket hjemme til og med! 0 Siter
Gemini Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Jeg har vanligvis ca 15000 per måned. Men denne måneden hadde jeg bare 6000...og masse regninger. Og da har jeg hentet litt penger fra en konto som jeg ikke kan bruke av..... Når man er vant til å ha så og så mye, så er det ikke bare bare å ende på under halvparten! Hvorfor har du plutselig så mye mindre da? Om det overhodet ikke holder, og du ikke har noen sjans til å ta en eller annen ekstrajobb, og du ikke har mat og andre nødvendigheter, så får du enten spørre venner & familie om et lite lån, eller gå på sosialen. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Du må rett og slett be venner om lån for mat og det aller mest nødvendige. Hvis du bor alene og ikke har barn så klarer du deg med lite i to uker. Andre muligheter har du ikke. Hvis du har reservepenger så tar du selvfølgelig av dem. Uansett om jeg sier at du kan få penger fra det ene eller det andre stedet så ville det tatt litt tid, og hvis det bare dreier seg om to uker så er dette veien. 0 Siter
Gjest pengelens Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Hvorfor har du plutselig så mye mindre da? Om det overhodet ikke holder, og du ikke har noen sjans til å ta en eller annen ekstrajobb, og du ikke har mat og andre nødvendigheter, så får du enten spørre venner & familie om et lite lån, eller gå på sosialen. Jeg har så lite fordi jeg har en sak med trygdekontoret, som påstår at studenter ikke har krav på sykepenger, og derfor kan jeg ikke bruke av pengene jeg får derfra, i tilfelle jeg må betale dem tilbake! Skal begynne å jobbe om en måned, selv om jeg egentlig ikke klarer, for dette går ikke. Og da er skoleåret over uansett, og jeg vil ikke få lån og stipend heller. Skal søke på ny jobb nå, som er litt lettere for meg! 0 Siter
Gjest pengelens Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Du må rett og slett be venner om lån for mat og det aller mest nødvendige. Hvis du bor alene og ikke har barn så klarer du deg med lite i to uker. Andre muligheter har du ikke. Hvis du har reservepenger så tar du selvfølgelig av dem. Uansett om jeg sier at du kan få penger fra det ene eller det andre stedet så ville det tatt litt tid, og hvis det bare dreier seg om to uker så er dette veien. Jeg har en samboer som har penger da, men han er ikke hjemme akkurat nå. Så mat skal jeg vel alltids ha! Men det er bare det at jeg hater å ikke ha penger på konto!!! 0 Siter
Lucretia Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Jeg er avhengig av foreldrene mine. Får ca 6100 i mnd (studielån/stipend) og betaler 3600 i leie. I tillegg til andre faste utgifter står jeg igjen med ca 1400 i mnden å leve av. Så det første jeg gjør når jeg får penger er å hamstre inn plenty med tørrmat og hermetikk. Så holder det som regel mnden ut. Men låner penger av mor den siste halvdelen til ferskmat. Kan jo ikke leve på tørrmat og hermetikk. Trenger mye frukt og grønnsaker!! Og brød og ost. Men et tips: Kanskje du har mye "skrot" du vil bli kvitt (som kanskje ikke andre anser som skrot)... har du vært borti QXL (eller tilsvarende)? Der kan alt selges, stort og smått. 0 Siter
Gjest pengelens Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Jeg er avhengig av foreldrene mine. Får ca 6100 i mnd (studielån/stipend) og betaler 3600 i leie. I tillegg til andre faste utgifter står jeg igjen med ca 1400 i mnden å leve av. Så det første jeg gjør når jeg får penger er å hamstre inn plenty med tørrmat og hermetikk. Så holder det som regel mnden ut. Men låner penger av mor den siste halvdelen til ferskmat. Kan jo ikke leve på tørrmat og hermetikk. Trenger mye frukt og grønnsaker!! Og brød og ost. Men et tips: Kanskje du har mye "skrot" du vil bli kvitt (som kanskje ikke andre anser som skrot)... har du vært borti QXL (eller tilsvarende)? Der kan alt selges, stort og smått. QXl er så kjip med det at ting selges så billig! Men har lagt ut annonser noen andre steder, og har fått litt respons, så vi får se. Heldigvis har jeg snille foreldre som sponser meg med penger hvis jeg trenger, men liker ikke spørre... Har også 6000 fra lånekassen, og vanligvis 7000-8000 i lønn. Men akkurat nå har jeg kun disse 6000. Sambo betaler husleie, og jeg betaler vanligvis mat. Men var litt flere regninger enn jeg bruker å ha denne måneden, og da går pengene raskt. Og vanligvis handler vi mat for ca 1000 kr i uka.... Har heldigvis penger når han kommer hjem, selv om jeg ikke liker at han skal betale alt....men er jeg blakk, så er jeg blakk... 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Jeg har en samboer som har penger da, men han er ikke hjemme akkurat nå. Så mat skal jeg vel alltids ha! Men det er bare det at jeg hater å ikke ha penger på konto!!! Det at du ikke har penger på konto i to uker er bare nøyaktig ingenting å gjøre med i øyeblikket. Hvis du har en samboer som ikke er blakk så har du det mest nødvendige og må bare smøre deg med tålmodighet. 0 Siter
Gjest pengelens Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Det at du ikke har penger på konto i to uker er bare nøyaktig ingenting å gjøre med i øyeblikket. Hvis du har en samboer som ikke er blakk så har du det mest nødvendige og må bare smøre deg med tålmodighet. Jeg skjønner jo det, men det må da være lov å klage litt.... Jeg bruker bestandig å ha penger vanligvis nemlig. 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 QXl er så kjip med det at ting selges så billig! Men har lagt ut annonser noen andre steder, og har fått litt respons, så vi får se. Heldigvis har jeg snille foreldre som sponser meg med penger hvis jeg trenger, men liker ikke spørre... Har også 6000 fra lånekassen, og vanligvis 7000-8000 i lønn. Men akkurat nå har jeg kun disse 6000. Sambo betaler husleie, og jeg betaler vanligvis mat. Men var litt flere regninger enn jeg bruker å ha denne måneden, og da går pengene raskt. Og vanligvis handler vi mat for ca 1000 kr i uka.... Har heldigvis penger når han kommer hjem, selv om jeg ikke liker at han skal betale alt....men er jeg blakk, så er jeg blakk... Mat for 1000,- i uka? Har dere barn? Vi er en familie på 2 voksne og 3 barn.Ett er bleiebarn. Vi handler mat for ca 1500,- i uka og da er det regnet med røyk til oss voksne også. Synes dere bruker litt mye på mat ja.Mye å spare inn der.) 0 Siter
Gjest pengelens Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Mat for 1000,- i uka? Har dere barn? Vi er en familie på 2 voksne og 3 barn.Ett er bleiebarn. Vi handler mat for ca 1500,- i uka og da er det regnet med røyk til oss voksne også. Synes dere bruker litt mye på mat ja.Mye å spare inn der.) Vi er bare to + en hund som også skal ha mat. Ja, det er sikkert mye å spare inn. men med 1000 kr, så er det shampo og såpe og alt sånt også. 0 Siter
Lurveline Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Vi er bare to + en hund som også skal ha mat. Ja, det er sikkert mye å spare inn. men med 1000 kr, så er det shampo og såpe og alt sånt også. Alle dagligvarer er inkludert hos oss også. 0 Siter
Gjest pengelens Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Alle dagligvarer er inkludert hos oss også. Ok. Synes det har en tendens til å bli dyrt uansett om jeg bare skal ha et par ting... Mulig man ser litt mer på hva man handler når man har barn. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 1. mai 2004 Skrevet 1. mai 2004 Jeg skjønner jo det, men det må da være lov å klage litt.... Jeg bruker bestandig å ha penger vanligvis nemlig. Det er lov å klage litt:), men for meg som bor alene sammen med mine tenåringer og er vant til at kontoen er bestandig tom og kreditten vokser når uforusette utgifter kommer så blir problemet lite. Jeg kjøpte en nedslitt leilighet da jeg ble skilt for litt over to år siden og holder på å pusse den opp i tillegg til å etablere meg på nytt. At kontoen er tom er greit så lenge humøret og helsa holder. 0 Siter
Mistera Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 Vi er bare to + en hund som også skal ha mat. Ja, det er sikkert mye å spare inn. men med 1000 kr, så er det shampo og såpe og alt sånt også. Sorry men jeg syntes ikke du har noen grunn til å klage, syntes du har over det som er luksusgrensen for studenter LANGT over... Jeg har bare de 6000 og thats it! Har heller ingen til å betale mat til meg, den må jeg betale selv, leia må jeg betale selv osv... er singel og har ikke sambo med jobb.... Min søster og hennes samboer bruker 400 på mat den uken de ikke har dattera, de ukene de har henne bruker de 500... de har ikke råd til mer.... Dere kan garrantert knipe inn litt på alt virker det som, 1000kr i uka på mat... det er det jeg har i matbudskjett i måneden, og har skjeldent råd til å bruke mere en 200 i måneden på mat! 0 Siter
asterix Skrevet 2. mai 2004 Skrevet 2. mai 2004 QXl er så kjip med det at ting selges så billig! Men har lagt ut annonser noen andre steder, og har fått litt respons, så vi får se. Heldigvis har jeg snille foreldre som sponser meg med penger hvis jeg trenger, men liker ikke spørre... Har også 6000 fra lånekassen, og vanligvis 7000-8000 i lønn. Men akkurat nå har jeg kun disse 6000. Sambo betaler husleie, og jeg betaler vanligvis mat. Men var litt flere regninger enn jeg bruker å ha denne måneden, og da går pengene raskt. Og vanligvis handler vi mat for ca 1000 kr i uka.... Har heldigvis penger når han kommer hjem, selv om jeg ikke liker at han skal betale alt....men er jeg blakk, så er jeg blakk... 6000 kr utenom husleie når man ikke har barn er faktisk ikke lite penger. Og de 13 - 14 tusen du har til vanlig er jo _mye_. Og i tillegg har vel samboeren din litt mer enn bare det som går til husleia? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.