Gå til innhold

Jeg hater å være blakk!

Anbefalte innlegg

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg har vanligvis ca 15000 per måned. Men denne måneden hadde jeg bare 6000...og masse regninger. Og da har jeg hentet litt penger fra en konto som jeg ikke kan bruke av..... Når man er vant til å ha så og så mye, så er det ikke bare bare å ende på under halvparten!

Jeg er faktisk enig med smrlm, du må disponere pengene helt feil.

De fleste studenter har langt mindre penger enn du har, og de klarer seg veldig fint.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har vanligvis ca 15000 per måned. Men denne måneden hadde jeg bare 6000...og masse regninger. Og da har jeg hentet litt penger fra en konto som jeg ikke kan bruke av..... Når man er vant til å ha så og så mye, så er det ikke bare bare å ende på under halvparten!

Oi, du alene 15000 tenkte jeg, men det var før jeg leste at du var syk og derfor hadde 6000 nå. Da forstår jeg litt bedre ja, og ønsker bare lykke til.

Skrevet

Jeg har så lite fordi jeg har en sak med trygdekontoret, som påstår at studenter ikke har krav på sykepenger, og derfor kan jeg ikke bruke av pengene jeg får derfra, i tilfelle jeg må betale dem tilbake!

Skal begynne å jobbe om en måned, selv om jeg egentlig ikke klarer, for dette går ikke. Og da er skoleåret over uansett, og jeg vil ikke få lån og stipend heller.

Skal søke på ny jobb nå, som er litt lettere for meg!

Det vil jo være urimelig av Trygdekontoret å kreve tilbake penger som du er nødt til å bruke til mat, da. Tror jeg hadde brukt av de pengene var jeg deg.

Gjest pengelens
Skrevet

6000 kr utenom husleie når man ikke har barn er faktisk ikke lite penger. Og de 13 - 14 tusen du har til vanlig er jo _mye_. Og i tillegg har vel samboeren din litt mer enn bare det som går til husleia?

Sånn til vanlig har vi mellom 25 og 30 tusen utbetalt hver måned. Og jeg vet at det ikke er dårlig. Men denne måneden, så hadde vi bare ca 20. Så er det husleie 3500, billån 3700, et annet lån 1200, regninger ca 4000 på meg og 2000 på han. Så skal man handle og fylle diesel, og gjerne ha litt til overs også. + at han skal reise bort og opereres, og er nødt til å ha ekstra penger til det. Da blir det ikke mye til overs.

Ikke liker jeg å snylte på han heller, når det egentlig er jeg som skal betale maten...

Gjest pengelens
Skrevet

Jeg er faktisk enig med smrlm, du må disponere pengene helt feil.

De fleste studenter har langt mindre penger enn du har, og de klarer seg veldig fint.

Er man vant til å ha ca 14000 i måneden, så er det ikke greit når man plutselig må klare seg med under halvparten. Regningene er jo der likevel, og man skal jo ha litt å leve for også!

Gjest pengelens
Skrevet

Det vil jo være urimelig av Trygdekontoret å kreve tilbake penger som du er nødt til å bruke til mat, da. Tror jeg hadde brukt av de pengene var jeg deg.

De ser nok ikke det på den måten! Men hadde jeg vært utlendig, som kom til Norge for at det var krig i landet mitt eller noe sånt, ja da hadde jeg nok fått i både pose og sekk!

Jeg hater det norske trygdesystemet

Annonse

Gjest papirtiger
Skrevet

Er man vant til å ha ca 14000 i måneden, så er det ikke greit når man plutselig må klare seg med under halvparten. Regningene er jo der likevel, og man skal jo ha litt å leve for også!

Selvfølgelig er det ikke greit å sitte igjen med mindre penger enn antatt. Men jeg mener fortsatt at du ikke har noe å klage over.

Skrevet

Som man reder,ligger man!

Beklager,men det er heeelt umulig for meg å synes noe som helst,synd på deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...